سفر به سرزمین های غرب وحشی

دوره غرب وحشی یکی از مهم ترین برهه های تاریخ آمریکا است که چیزی نزدیک به هفتاد سال به طول انجامید(1850الی1920). رخدادهای مهم این دوره از یک سو و نکات جذاب زندگی در این دوره باعث شد غرب وحشی سالیان
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفر به سرزمین های غرب وحشی
سفر به سرزمین های غرب وحشی





 
دوره غرب وحشی یکی از مهم ترین برهه های تاریخ آمریکا است که چیزی نزدیک به هفتاد سال به طول انجامید(1850الی1920). رخدادهای مهم این دوره از یک سو و نکات جذاب زندگی در این دوره باعث شد غرب وحشی سالیان سال به یکی از سوژه های مهم و جالب سینما تبدیل شود و فیلم های زیادی در ژانر وسترن ساخته شد اما این ژانر در دهه90 تقریباً منقرض شد. ژانر وسترن در صنعت بازی سابقه طولانی دارد اما تعداد کمی بازی در این سبک ساخته شده و تنها چند عنوان انگشت شمار آن(Sunset Riders,Outlawsو...)موفق بوده اند. با این حال سال 2004 بازی ای به نامRed Dead Revolver توسط شرکتRockstarبرایPS2وXbox عرضه شد که توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و فروش موفقی داشته باشد. اکنون قرار است دنباله آن بازی به نامRed Dead Redemption پس از وقفه ای 6ساله برای کنسول های نسل حاضر عرضه شود؛ با این تفاوت که می توان آن را پرهزینه و جاه طلبانه ترین بازی غرب وحشی دانست.
سفر به سرزمین های غرب وحشی

داستان Red Dead Redemption(RDR)

حدود28 سال بعد از رخدادهای قسمت اول و در سال1908 به وقوع می پیوندد. شخصیت اصلی این شماره هیچ ربطی با شخصیت قسمت اول ندارد و یک گاوچران دیگر به نام جان مارستون(John Marston)است.
سفر به سرزمین های غرب وحشی
مارستون زمانی تبهکار و یک بانک زن بزرگ بود؛ اما بعد از مدتی از تبهکاری دست می کشد و تشکیل خانواده می دهد. با این حال گذشته مارستون فراموش نشدنی است و چندین مأمور رده بالای دولتی که از گذشته وی باخبر هستند، با تهدید خانواده اش او را مجبور می کنند که دوست و سردسته قدیمی گروه خویش، بیل ویلیامسون(Bill Williamson)را پیدا کند.
با پیشروی در طول بازی، بازیباز با گذشته مارستون بیشتر آشنامی شود. علاوه بر مارستون شخصیت های دیگری هم در طول بازی حضور دارند که بازیباز با آن هاآشنا می شود و بر سرنوشت شان تأثیر می گذارد. داستان درRDRبسیار گسترده تر از قسمت قبلی است و شخصیت ها و دیالوگ های این قسمت چندین برابر بیشتر از شماره قبلی هستند.
علاوه بر این رخدادهای بازی در دو برهه تاریخی به وقوع می پیوندد.
سفر به سرزمین های غرب وحشی
اولین آن مربوط به انقلاب مکزیک است و درگیری بین دولت با شورشیان مکزیکی یک جنگ بزرگ را راه انداخته است. در طول بازی مارستون با سردسته هر دو گروه (از جمله سردسته گروه شورشی ها) ملاقات می کند. دومین رخداد تاریخی که در طول بازی به وجود آمده، وارد شدن تکنولوژی به غرب وحشی است.Rockstar بارها بر وجود چنین جوی در بازی تاکید کرده و عوض شدن بسیاری از سلاح ها و امکانات بازی نسبت به قسمت اول به همین خاطر است. البته طبق گفته سم هاوسر (از مدیرانRockstar)RDRهمچنان یک بازی وسترن به حساب می آید و وجود چنین جوی باعث از بین رفتن حس بازی اصلی نشده است. وی در این باره می گوید: تلگراف در همه جا وجود دارد و مردم در حال کار با تلفن ها هستند؛ اما از سوی دیگر مردم به سختی می توانند پیشرفت دیگری را ببینند. قطار به تازگی راه افتاده، اما بسیار اولیه است. بی قانونی هم چنان موج می زند و به جای پلیس، مارشال ها در حال انجام وظیفه هستند".
اگر بعضی المان های مشترک RevolverوRDR را کنار بگذاریم این دو بازی از لحاظ گیم پلی و مبارزه ها کاملاً با هم تفاوت دارند. چند سال پیش Activision با یک عنوان وسترن نیمهWorld-Openبه نامGunموفقیت هایی کسب کرد؛ اما سن دیگو قصد دارد RDR را به یک عنوان پر صروصدای بزرگ تبدیل کند.
سیستم مبارزه های بازی شباهت بسیاری به بازی های روز دارد و از سیستم سنگرگیری بهره می برد بازیباز می تواند با زدن دکمه مخصوص دوربین را روی شانه شخصیت منتقل کند.
سفر به سرزمین های غرب وحشی
با این وجود بر خلافGears of Warنیازی به زدن دکمه برای نشانه گیری نیست و در حالت معمولی نیز هدف روی صفحه ظاهر خواهد شد. سیستم سنگرگیری بازی بسیار ساده و بیش از اندازه شبیه بهGoW است و با زدن تنها یک دکمه انجام می شود. هم چنین در صورتی که در نزدیکی یک سنگر دکمه مخصوص را فشار دهید مارستون به سرعت خود را به سنگر می رساند. شلیک کورکورانه(Blind Fire)هم در بازی وجود دارد و بازیباز می تواند بدون بیرون آمدن از سنگر تیراندازی کند.
سیستم سلامتی بازی هم مانند بیشتر بازی های روز است. اگر بازیباز مقدار مشخصی صدمه ببیند صفحه به شکل قرمز درخواهد آمد و کافی است مدتی در سنگر مخفی بمانید تا صفحه دوباره به شکل عادی خود بازگردد.
سفر به سرزمین های غرب وحشی

* غرب وحشی وحشی

با توجه به حساسیت های همیشگیRockstar (که گاه باعث تأخیرهای پی درپی بازی های این شرکت می شود) اعضایRockstar Leeds(سازندگانLiberty City StoriesوVice City Stories) و تعدادی از اعضای Rockstar North(سازندگان اصلی سریGTA)در ساخت بازی همکاری خواهند کرد تا تیم سن دیگو بتواند بهترین تجربهOpen-Worldممکن را ارایه کند.
RDR محیط بسیار بزرگی دارد که به سه بخش عمده تقسیم می شود. دو بخش از این سه بخش در آمریکایی شمالی قرار دارد. این دو منطقه به ترتیبNew AustinوWest Elizabethنام دارند. منطقه سوم با نام Nuevo Paraiso در مکزیک واقع شده است. هر کدام از این منطقه ها دارای خصوصیات مختص خود از جمله مردمی با آداب و فرهنگ ویژه ی خود هستند.Rockstar برای هرچه طبیعی تر جلوه دادن بازی، برای مردم هر کدام از این منطقه ها لهجه خاصی در نظرگرفته است. طبق ادعای سازندگان بیش از صدها شخصیت مختلف با رفتار و ویژگی های اخلاقی منحصر به فرد در بازی حضور دارد. هم چنین مردم هر منطقه دارای شغل و حرفه مخصوص به خود هستند. West Elizabeth پیشرفته ترین و شمالی ترین بخش بازی است. پیشرفت تکنولوژی در این بخش بیشتر از دیگر منطقه های بازی به چشم می خورد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل است. قسمت شمالی West Elizabeth یک منطقه کوهستانی پوشیده از برف است که بهترین انتخاب برای شکار خواهد بود.
New Austin بخش غربی بازی و جزو منطقه های مرزی آمریکا است که البته خطرناک ترین منطقه بازی نیز محسوب می شود. با توجه به مرزی بودن این بخش تعداد زیادی دزد و راهزن وجود دارد و بازیباز هنگام سفر باید حسابی حواس خود را جمع کند.Nuevo Paraisoیک منطقه جنگی است(جنگ داخلی بین افراد فقیر و نیروهای حکومتی). در این بخش مارستون با آبراهام رِیِس(Abraham Reyes)سردسته شورشی ها آشنا می شود. جزییات بیشتر ملاقات با وی شرح داده نشده؛ اما به نظر می رسد رِیِس به مارستون کمک خواهد کرد که مکان اقامت اعضای گروه سابق خود را پیدا کند. باید اشاره کرد که هر کدام از این سه منطقه دارای پوشش گیاهی مخصوص به خود هستند و محیط هایی چون دشت های عظیم، جنگل های سبز، کوهستان های برفی و رودخانه های طولانی در بازی وجود خواهد داشت. تغییرهای آب و هوایی چون بارش باران و برف و چرخه روز و شب نیز در بازی وجود خواهد داشت. طبق سنت دیرینهRockstarتمامی این منطقه ها در ابتدای بازی قابل دسترسی نیستند و بازیباز به مرور زمان و با پیشروی در بازی می تواند به آن ها سفر کند.
سفر به سرزمین های غرب وحشی
اسلحه و تجهیزات یکی دیگر از مواردی است کهRDR در آن نسبت به قسمت قبلی پیشرفت بزرگی داشته است. اسلحه و تجهیزات بسیاری در بازی وجود دارند. مارستون توانایی حمل6 وسیله به صورت همزمان را دارد. با توجه به این که بازی در زمانی به وقوع می پیوندد که عصرغرب وحشی رو به اتمام است، بسیاری از سلاح های قسمت قبل جای خود را به سلاح های جدید داده اند. مثلاً ریولور جایگزین هفت تیرهای معمولی شده و اسلحه های چون مسلسل برای اولین بار در این سری وجود دارند. اسلحه های بازی خود به چهار کلاس: سلاح های سرد، سلاح های گرم، سلاح های انفجاری و سلاح های سنگین تقسیم می شود. سلاح های سرد همچون چاقو قدرت کمی دارند. سلاح های گرم مانندMauser Pistol،Colt 1903،Revolver،Shotgun،Buffalo Rifleو...هستند. دیگر اسلحه قوی که به بازی اضافه شده Sniper Rifleاست. در کنار تمامی سلاح های سرد و گرم، اسلحه هایی چون طناب، چاقوی مخصوص، دینامیت و کوکتل مولوتوف هم در بازی وجود دارد. بازیباز قابلیت پرتاب چاقو را نیز دارد. علاوه بر این می تواند از طناب برای به دام انداختن مجرمان و حیوان ها استفاده کند. اسلحه های سنگینی چون مسلسل و توپ هم در بازی وجود دارد که البته غیرقابل حمل هستند و تنها در برخی مکان های خاص یافت می شود. به جز سلاح های سنگین بازیباز می تواند تمامی سه کلاس موجود را از مغازه اسلحه فروشی تهیه کند. البته می توانید با گشت و گذار در محیط و از بین بردن دشمنان به سلاح های مور دنظر خویش دست یابید.
همانطور که اشاره شد دنیای RDRشباهت زیادی به سریGTAدارد. در کنار چنین دنیایی سیستم مأموریت های بازی هم کاملاً شبیه به سریGTAساخته شده است. بازی دارای یک نقشه کلی است که با مراجعه به منوی بازی می توان به آن دسترسی داشت. علاوه بر این یک نقشه کوچک در پایین صفحه وجود دارد که بازیباز را از مکان های مورد نظر مطلع می کند. همانند GTA مغازه ها و محل های خرید و فروش اجناس هم در این نقشه کوچک قابل مشاهده اند. بازی همانند سریGTA و دیگر بازی هایOpen- World معروف دارای مأموریت های اصلی و فرعی بسیاری است. طبق گفته Rockstar مأموریت های اصلیRDR کمتر از GTA IVخواهد بود؛ اما بازیباز برای به اتمام رساندن مأموریت های اصلی RDRبه وقت بیشتری نیاز دارد. با توجه به این موضوع، خوشبختانه برای اولین بار هنگام انجام مأموریت چک پوینت در بازی قرار داده شده است. بنابراین نیازی نیست بازیباز به خاطر یک اشتباه تمامی مأموریت را از اول شروع کند. مأموریت های جانبی بازی تا حد زیادی با بازی های هم سبک خود متفاوت است. این مأموریت ها می تواند به صورت تصادفی به وجود آید. مثلاً مارستون در حال عبور از یک منطقه متروکه است و یک مرد از وی می خواهد در مقابل راهزنان کمکش کند. مارستون در اینجا می تواند به این مرد کمک و مقداری پول دریافت کند یا این که به راهزنان اجازه دزدی دهد. در کنار این گونه مأموریت ها بازیباز می تواند افراد تحت تعقیب را دستگیر کرده یا بکشد و از کلانتر مبلغ خوبی دریافت کند. طبق شنیده ها مأموریت های جانبی بازی از تنوع قابل قبولی برخوردارند و مأموریت هایی همچون اسکورت درشکه زندانیان، نگهبانی از مکان های مختلف مانند مزرعه و... را شامل می شود.
سفر به سرزمین های غرب وحشی
مارستون برای انجام ماموریت ها باید به نقاط مختلفی سفر کند و نیاز به یک وسیله نقلیه مطمئن دارد و با توجه به زمان بازی اسب ها بهترین وسیله نقلیه هستند.
در بازی به طور کلی سه نوع وسیله نقلیه وجود دارد: اسب، درشکه و قطار. بازیباز می تواند هر زمانی که خواست اسب مورد نظر خویش را انتخاب و از آن استفاده کند. علاوه بر این مارستون می تواند در هر زمانی با زدن سوت اسب مورد نظر خویش را احضار کند. درشکه سرعت به مراتب بالاتری از اسب دارد و بهترین وسیله برای سریع رسیدن به مقصد است. راه آهن آخرین وسیله نقلیه بازی است که کنترل آن از دست بازیباز خارج و از این لحاظ کاملاً شبیه به سیستم قطار سری GTA است.
سفر به سرزمین های غرب وحشی

* مکس پین در غرب وحشی

در چند سال گذشته سنگرگیری به شیوه GoW که به آن کاور چسبنده (Sticky Cover) هم گفته می شود به محبوب ترین المان بازی های سوم شخص تبدیل شده و تقریباً بازی سوم شخصی وجود ندارد که فاقد چنین المانی باشد. البته باید اعتراف کرد المانی به نامBullet-Time(صحنه آهسته به سبک فیلم های جان وو) که در بازی Max Payne معرفی شد، انقلابی ترین المان بازی های اکشن این دهه به حساب می آید.RDR جزو معدود بازی هایی است که از هر دو المان ذکر شده استفاده می کند. البته سیستم Bullet-Time بازی با توجه به سبک آن تفاوت های بسیاری با مکس پین دارد. سیستم صحنه آهستهRDR که پیش از این در Revolver نیز وجود داشت،Dead Eye(Dead Eye Targeting System)نام دارد. Dead Eye(DE) جزو آن دسته از المان های جذاب قسمت اول بود که سازندگان مایل بودند آن را در قسمت دوم هم داشته باشند، با این تفاوت که این سیستم در RDR بسیار پیشرفته تر شده است. درRevolver بعد از پر شدن درجه مخصوص بازیباز می توانست برای مدت مشخصی زمان را آهسته کند. این المان مطمئناً برای بازی که شش سال پیش عرضه شده، فوق العاده بود؛ اما سازندگان احساس کرده اند قرار دادن همان المان برای بازی که قرار است سال2010عرضه شود، چندان جالب نیست؛ بنابراین این سیستم را پیشرفته تر کرده اند.DE درRDR به سه بخش تقسیم شده است. در بخش اول بازیباز می تواند با زدن دکمه مخصوص زمان را برای مدت مشخصی آهسته کند (دقیقاً همانند Revolver). در درجه دوم بازیباز می تواند علاوه بر آهسته کردن زمان چندین هدف مشخص را روی یک دشمن علامت گذاری و پس از تمام شدن زمان به آن شلیک کند. درجه سوم هم همانند درجه دوم بازی است با این تفاوت که بازیباز قابلیت این را دارد که به صورت همزمان روی چندین دشمن هدف گیری کند. درجه دوم و سوم دقیقاً شبیه سیستم صحنه آهسته ای است که پیش از این در Call of Juarez:Bound in Bloodدیده بودیم. به نظر می رسد این سه درجه از ابتدای بازی آزاد نباشند.
RDRهمانند دیگر بازی های Rockstar از موتور اختصاصی این شرکت به نامRAGE(Rockstar Advanced Game Engine)استفاده می کند. این موتور که پیش از این در بازی هایی چونMidnight Club:Los Angeles،Table TennisوGTA IVبه کار رفته، توسط استودیو سن دیگو طراحی شده و قرار است برای اولین بار در RDR از نسخه کاملاً جدید آن استفاده شود. از نکات بارز این موتور هوش مصنوعی بسیار بالا، اجرای محیط های بسیار وسیع وDraw Distanceبسیار بالا است (برای اطلاعات بیشتر به شماره34 مراجعه کنید). این موتور با کنسول هایX360،PS3 و Wiiو هم چنین PCسازگار است. هم چنینRAGEاز میان افزار فوق العادهEuphoria(از آن در بازی هایی چونStar Wars :Force UnleashedوGTA IV استفاده شده) برای محاسبات فیزیکی خود استفاده می کند. استفاده از این میان افزار باعث شده بازی دارای انیمشن های باورنکردنی حیوان ها از جمله اسب باشد. عکس العمل شخصیت ها نیز کاملاً منطقی است و بازیباز به هر کجای دشمنان شلیک کند، دقیقاً همان نقطه آسیب می بیند، سپس فرد روی زمین می افتد.
سفر به سرزمین های غرب وحشی

* محبوب یا منفور؟

RDR جزو معدود بازی هایOpen-Worldاست که سیستم شهرت دارد. البته این سیستم با سیستم بازی هایی چونFalloutوinfamous متفاوت است. بازیباز در RDR به ازای هر کاری با واکنش دیگر شخصیت ها مواجه می شود. شما می توانید با از بین بردن راهزنان، محافظت از قطار و بسیاری کارهای دیگر محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کنید. در صورت انجام چنین کارهایی دیگر شخصیت ها رفتار محترمانه ای با شما خواهند داشت و به راحتی می توانید مأموریت های خود را انجام دهید. در سوی دیگر می توانید با دزدی از قطار، آزاد کردن زندانیان و کشتن مردم بی گناه و دزدی از آن ها خود را به یک فرد منفور تبدیل کنید. در این حالت اغلب،NPCهای دیگر شما را به مبارزه می خوانند و حتی رفتار احمقانه شما باعث می شود نتوانید مأموریت های خود را به راحتی انجام دهید (البته انجام چنین کارهایی پول خوب نصیب شما می کند). در صورت منفور شدن، بسیاری از جایزه بگیران دیگر به دنبال شما می افتند تا در فرصت لازم شکارتان کنند. در بازی حتی نوع مقابله با مجرمان هم مهم است. مثلاً بازیباز می تواند به دنبال یک مجرم فراری بگردد و در صورت پیدا کردن وی، او را با طناب به دام بیاندازد و مسیری طولانی را طی کند تا وی را تحویل دهد. از سوی دیگر بازیباز می تواند این مجرم را از بین ببرد که در این صورت محبوبیت شما به اندازه کافی بالا نخواهد رفت و همچنین پول کمتری از کلانتر دریافت خواهید کرد.
همانند قسمت قبل در این شماره هم بخش دوئل وجود دارد که ارتباط نزدیکی با رفتار شما با سایرین خواهد داشت. با پیشروی در طول بازی شهرت شما در منطقه ها زیادتر و همین عامل باعث می شود بعضیNPCها برای به دست آوردن شهرت، شما را به دوئل دعوت کنند. سیستم دوئل بازی شباهت بسیاری بهBound in Blood دارد. البته بازیباز این قابلیت را دارد که در سیستم دوئلRDR دشمنان را هدف گذاری کند که این عامل باعث راحت تر شدن دوئل ها شده است. در دوئل ها اگر شما زودتر اسلحه خود را از غلاف دربیاورید، می توانید مدت زمان بیشتری را صرف هدف گیری کنید ولی دقت هدف گیری شما پایین می آید. اما در صورتی که پس از دشمن تان اسلحه را بیرون بکشید با وجود داشتن زمان اندک می توانید هدفمندتر نشانه گیری کنید.
سفر به سرزمین های غرب وحشی

* گشت و گذار به همراه دوستان!

هرچندRDR دارای بخش تک نفره کامل و جامعی است؛ اما این موضوع باعث غفلت Rockstar از بخش چند نفره نشده است. بخش چندنفره RDR یکی از جالب ترین بخش های آن است. درRDR برخلاف بسیاری از بازی های روز یک لابی کلی برای ملحق شدن به دیگر بازیباز ها وجود ندارد؛ بلکه تمامی محیط بازی همانند بازی هایMMOکاملاً باز و در دسترس است و بازیباز می تواند با گشتن در محیط به مبارزه های مختلف بپردازد. در بخش چندنفره بازی مدهایی چونGold Rush ،Deathmatch،Team Deathmatch،Capture the Flagو...وجود دارد. در بخشGold Rush همان طور که از نامش پیداست، بازیبازها باید بیشترین مقدار طلا و گنجی را که وجود دارد پیدا کنند. بخشDeathmatch بسیار شبیه بهGTA IVساخته شده و تا16 بازیباز را پشتیبانی خواهد کرد.Team Deathmatch به بازیبازها اجازه می دهد بین کلاس های مختلف چون کلانتر، معدنچی، شورشی، نظامی و... یکی را انتخاب کند و به مبارزه گروهی بپردازد. هرقدر یک بازیباز تعداد بیشتری از نمایندگان بازیبازهای دیگر را از بین ببرد مقدار بیشتریXP دریافت خواهد کرد و اینXPها باعث ارتقای اسلحه ها، بالا رفتن درجه شخصیت و قوی تر شدن اسب بازیباز خواهد شد. یکی دیگر از نکات جالب بخش چندنفره این است که بازیباز می تواند علاوه بر رابطه با بازیباز های دیگر با NPCها هم رابطه برقرار کند. هم چنین امکاناتی چون شکار در بخش چندنفره بازی هم وجود خواهد داشت. در مورد دیگر مدهای چندنفره اطلاعاتی در دست نیست؛ اما طبق گفته سازندگان این بخش مدهای بسیار و هیجان انگیزی خواهد داشت.
سفر به سرزمین های غرب وحشی

* خلق یک دنیای واقعی

یکی از نکاتی که باعث محبوب شدن بیش از اندازه GTA IV شد، دنیای واقعی (به قولیInteractive)و واکنش های بسیار واقعی هوش مصنوعی بازی بود.Rockstarقصد دارد با RDRدنیایی خلق کند که حتی ازGTA IVنیز واقعی تر باشد، به همین دلیل بیش از 100شخصیت مختلف با دیالوگ های جداگانه در بازی حضور دارند. بازیباز می تواند در طول بازی شخصیت های بسیاری را ببیند که در حال انجام کار روزانه خود هستند. مغازه های بسیاری در بازی وجود دارد که بازیباز با مراجعه به آن ها می تواند وسایل مورد نظر خود را خریداری کند. مغازه هایی چون اسلحه فروشی، داروخانه، قصابی، کافه های مختلف و... بازیباز می تواند با رفتن به کافه ها بازی های مختلفی چون چاقو بازی یا مچ انداختن را امتحان کند و از این راه پول به دست آورد. از این دسته مینی گیم ها در بازی به وفور یافت می شود. علاوه بر این بازیباز می تواند نقشه های گنج را خریداری کند و با پیداکردن آن ها پول خوبی به جیب بزند.
با توجه به این که مارستون به دنبال گروه سابق خویش است، اخبار جدید می تواند وی را به مقصد موردنظرش هدایت کند. برای اولین بار در تاریخ بازی هایOpen-Worldبازیباز می تواند با خریداری روزنامه از آخرین اخبار روز مطلع شود (البته2KCzech سال گذشته از وجود چنین سیستمی درMafia 2خبر داد؛ اما با توجه به عرضه زودترRDRاین سیستم برای اولین بار در این بازی دیده خواهد شد).راه دیگر مطلع شدن از اخبار، زدن کمپ های شبانه یا پیوستن به دیگر کمپ های شبانه است. بازیباز در این کمپ هامی تواند از آخرین رخدادهای موجود در بازی مطلع شود.
شکار یکی دیگر از نکاتی است که به هرچه طبیعی تر جلوه دادن بازی کمک می کند، بیش از 40 نوع حیوان مختلف در بازی وجود دارد. سازندگان تنها به خلق این حیوان ها بسنده نکرده اند و یک اکوسیستم واقعی را برای زندگی آن ها به وجود آورده اند. بسیاری از این حیوان ها به شکار یکدیگر می پردازند. علاوه بر این در طول روز تعداد زیادی از حیوان ها به صورت دسته ای حرکت خواهند کرد. بازیباز می تواند این حیوان ها را شکار کند و با فروش پوست و گوشت آن ها پول خوبی بدست آورد. بازیباز هم چنین می تواند از پوست این حیوان ها پوشاک مناسبی تهیه کند. البته قیمت تمامی حیوان ها به یک اندازه نخواهد بود و هر کدام از آن ها ارزش مخصوص خود را خواهند داشت. شکار حیوان ها کار راحتی نیست وحتی در بعضی مواقع ممکن است بازیباز خود به یک طعمه تبدیل شود. مثلاً در کوه هایWest Elizabethخرس های وحشی زندگی می کنند و انواع گرگ ها را می توان در منطقهNew Austin یافت. لاش خورها از دیگر نکات جالب این اکوسیستم هستند. اگر این حیوان ها متوجه جسد انسان یا حیوان مرده ای شوند، دور آن جمع خواهند شد و از آن تغذیه خواهند کرد. بازیباز می تواند با این حیله حتی به شکار لاشخورها بپردازد. البته باید اشاره داشت شکار تنها راه ارتباط با این موجودات نیست و مارستون می تواند به رام کردن اسب های وحشی هم بپردازد. مارستون می تواند با استفاده از طناب خویش یکی از این حیوان ها را به دام بیاندازد و سپس او را رام کند.Rockstarمانور فوق العاده ای روی بازی داده و اعلام کرده است قصد دارد مرزهای بازی هایOpen-Worldرا وسعت بخشد. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا این اثر می تواند به شاهکار بعدیRockstarتبدیل شود؟!
سفر به سرزمین های غرب وحشی
منبع: نشریه بازی رایانه شماره 35

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.