50 بازی بزرگ سال 89 (2)

اگرچه این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است اما تقریباً همه می دانیم که طبق سنت Insomniac Games در نسل حاضر، این شرکت هر سال یک بازی برای PS3 ساخته و عرضه می کند و هر یک سال در میان نیز نوبت
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
50 بازی بزرگ سال 89 (2)
50 بازی بزرگ سال 89 (2)





 

20
Resistance 3

Insomniac-Sony (PS3) Action-FPS
اگرچه این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است اما تقریباً همه می دانیم که طبق سنت Insomniac Games در نسل حاضر، این شرکت هر سال یک بازی برای PS3 ساخته و عرضه می کند و هر یک سال در میان نیز نوبت سری بازی Resistance است و درنتیجه امسال نیز بدون شک شاهد عرضه Resistance 3 خواهیم بود. سری بازی Resistance در نسل حاضر توسط شرکت مشهور Insomniac Games خلق شد و توانست محبوبیت نسبتاً زیادی در بین طرفداران سبک FPS به دست آورد. با توجه به پیشرفت تدرجی بازی های Insomniac Games چه از بعد تکنیکی چه از بعد محتوایی، در نسل حاضر، انتظار می رود شماره سوم این سری بازی نیز یکی از بهترین های آن باشد و چه در بخش تک نفره و چه در بخش چند نفره حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. ضمن آن که با پیشرفت موتور مورد استفاده توسط Insomniac Games بر روی PS3، یقیناً شاهد یک بازی زیبا از حیث جلوه های بصری خواهیم بود. Resistance 3 بدون شک یکی از بزرگ ترین بازی های کنسول PS3 در فصل پاییز امسال است که بازیبازان زیادی منتظر منتشر شدن جزئیات بیشتر از آن و در نهایت عرضه شدن خود بازی هستند و به همین دلیل این بازی توانست در رتبه بیستم لیست ما قرار گیرد.

21
Fable III

Lionhead Studios-Microsoft (PC/X360) Action-PRG
در نسل گذشته پس از سری بازی Halo بر روی کنسول Xbox، محبوب ترین بازی این کنسول بازی Fable ساخته پیتر مولینیو بود که البته در نسل حاضر نیز با شماره دوم خود ادامه یافت و حالا امسال قرار است شماره سوم این سری بازی به بازار عرضه شود.
در Fable III که ممکن است از وسیله جانبی Natal نیز استفاده کنید، شما بسته به این که شخصیت مرد را انتخاب کنید یا شخصیت زن را، در نقش برادر یا خواهر پادشاه Albion قرار می گیرید و باید تلاش کنید تا وی را به زیر کشیده و خود به عنوان حاکم Albion برگزیده شوید. برای این کار باید تلاش کنید تا مردم را همراه خود کنید باید به آن ها قول ها و وعده هایی بدهید که در صورت به دست آوردن حکومت به آن عمل خواهید کرد. اما به گفته پیتر مولینیو این یک واقعیت است که معمولاً رهبران، سیاستمداران و احزاب مختلف در هر جامعه ای تا قبل از به دست آوردن حکومت قول ها و وعده هایی می دهند که پس از به دست گرفتن حکومت نمی توانند آن ها را انجام دهند. به همین دلیل در Fable III پس از آن که بازیباز در نقش حاکم جامعه قرار گرفت، عمل کردن یا نکردن به وعده های داده شده نتایج مهمی به همراه خواهد داشت.
هم چنین پس از آن که بازیباز در نقش حاکم قرار گرفت، تمامی تصمیمات وی نه تنها بر خود او، بلکه بر روی تمامی افراد جامعه اثر خواهد داشت و بدین ترتیب در این بازی مولینیو در واقع به نوعی دو سبک مورد علاقه خود یعنی RPG و God Games را با هم ترکیب کرده است. Fable III یکی از بازی های بزرگ امسال است که با توجه به محبوبیت و کیفیتی که می توان از آن انتظار داشت، توانست در رتبه بیست و یکم لیست بزرگ ترین بازی های امسال مجله بازی رایانه قرار گیرد.

22
Rage

id Software-Bethesda (PC/PS3/X360) Action -FPS - Driving
شرکت id Software و شخص جان کارمک همواره از جمله پیشروترین افراد در زمینه تکنیک های مورد استفاده در بازی های رایانه ای و ویدئویی بوده اند و بازی های این شرکت تحت رهبری کارمک از نقطه نظر تکنیکی و گرافیکی همواره در بالاترین سطح ممکن قرار داشتند. اما این شرکت تنها در مسائل تکنیکی خلاصه نمی شود و در موارد زیادی نشان داده که ایده های ناب و جالبی نیز در بازی ها پیاده می کند. بازی Rage نیز از جمله این بازی ها است که سازندگان آن تلاش می کنند چندین سبک مختلف از جمله RPG، First Person Shooter و Driving و ... را با هم به بهترین شکل ترکیب کنند. این بازی با استفاده از موتور id Tech 5 ساخته می شود که ویژگی های منحصر به فردی به خصوص در زمینه بافت ها (Textures) دارد. با استفاده از این موتور بافت هایی با رزولوشن k128×k128 را در بازی می توان استفاده کرد که بدون استفاده از تکنیک پیشرفته Virtual Texturing در این موتور، استفاده از بافت هایی با این حجم غیرممکن است. جان کارمک نیز در این مورد گفته است که بازی Rage در حالت فشرده نشده بیش از یک ترابایت حجم دارد! استفاده از تکنیک های پیشرفته دیگر در زمینه سایه زنی، نورپردازی، سایه پردازی و ... سبب شده است که Rage به عنوان یکی از بهترین بازی های فعلی و آینده نزدیک، از نظر تکنیکی و گرافیکی مطرح باشد. هم چنین منتقدینی که این بازی را امتحان کرده اند از بعد گیم پلی نیز از بازی بسیار راضی بوده اند.

23
God of War: Ghost of Sparta

Ready at Dawn-Sony (PSP) Action
God of War: Chains of Olympus یکی از بهترین بازی های عرضه شده بر روی PSP در طول 6 سال عمر این کنسول است و حالا قرار است شرکت Ready at Dawn سازنده آن بازی، به کمک استودیوی سانتا مونیکای سونی، نسخه دیگری از سری بازی God of War را برای PSP ساخته و در سال جاری خورشیدی به بازار عرضه کند. از نظر زمانی، وقایع این بازی در فاصله زمانی مابین بازی های God of War و God of War II اتفاق می افتد و در آن کریتوس برای رهایی از کابوس های خود در مورد گذشته تاریک خود، باید شایستگی خود را به خدایان ثابت کند. به گفته سازندگان این بازی، در Ghost of Sparta به نسبت Chains of Olympus شاهد حدود 25 درصد افزایش در گیم پلی بازی خواهیم بود. ضمن آن که این بازی با استفاده از تکنولوژی های بسیار مدرن، واقعی ترین و زیباترین بازی ساخته شده برای PSP از نظر جلوه های بصری خواهد بود و از تمام قدرت این کنسول دستی استفاده خواهد کرد. این بازی از یک سیستم جدید سلاح استفاده خواهد کرد به علاوه سلاح های جدید، قدرت های جادویی جدید و توانایی های جدیدی در این بازی وجود دارد که در بازی های گذشته این سری دیده نشده اند. با توجه به کیفیت بالای بازی های سری God of War و با توجه به محبوبیت این بازی، God of War: Ghost of Sparta در لیست بازی رایانه در جایگاه بیست و سوم قرار می گیرد.

24
Mafia2

2K Czech-Take Two (PC/PS3/X360) Action -TPS
برای بازی Mafia II که حدود 4 سال است شرکت 2K Czech بر روی آن کار می کند، بیش از 700 صفحه سناریو نوشته شده است و بازی دارای بیش از 2 ساعت Cut Scene درون بازی است. وقایع این بازی به گفته سازندگان آن در فاصله سال های 1945 تا 1955 در شهری خیالی به نام Empire Bay اتفاق می افتد که ساخت این شهر بر اساس شهرهای واقعی نیویورک و سن فرانسیسکو صورت گرفته و از شهرهای دیترویت و شیکاگو نیز الهاماتی گرفته شده است. بنابر اطلاعات منتشر شده نقشه بازی یک نقشه کاملاً بی انتها با مساحتی بیش از 25 کیلومتر مربع است که از ابتدای بازی نیز هیچ گونه محدودیتی برای شما قائل نمی شود و در هر لحظه می توانید بدون هیچ محدودیتی به هر نقطه ای که می خواهید بروید. در این بازی بیش از 50 وسیله نقلیه متفاوت و هم چنین اسلحه های زیادی چه آن هایی که در شماره قبلی وجود داشته و در این شماره نیز بازگشته اند و چه آن هایی که مربوط به جنگ جهانی دوم بوده و اسلحه های کاملاً جدید هستند، برای استفاده وجود دارد. Mafia II با گرافیکی تماشایی، مأموریت ها و داستان های اصلی و فرعی پیچیده و گیم پلی ای که به نظر می رسد نقطه عطفی در بازی های Sandbox باشد، یکی از جذاب ترین بازی های سال 89 بود.

25
Alan Wake

Remedy-Microsoft (PC/X360) Action
از زمانی که برای اولین بار بازی Alan Wake معرفی شد حدود 5 سال می گذرد و در حدود 6 سال است که این بازی در شرکت Remedy Entertainment در حال ساخت است و همین موضوع خود باعث می شود که تعداد بسیار زیادی از بازیبازان به این بازی توجه ویژه ای داشته باشند چرا که صرف این همه مدت زمان بر روی این بازی آن هم در شرکتی که سابقه درخشانی در زمینه ساخت بازی دارد، نشان از گلچین کردن ایده ها در طول این مدت زمان و Polish کردن بازی تا حد ممکن از نظر تکنیکی دارد. به این مسائل اضافه کنید جو و اتمسفر عالی بازی که در نمایش های اخیر این بازی به خوبی نمایان بوده است تا به خوبی دریابید که در مورد یکی از بازی های بزرگ سال 89 صحبت می کنیم. این بازی داستان یک نویسنده رمان های پرفروش به نام Alan Wake است که حدود 2 سال است نتوانسته چیزی بنویسد و به همین دلیل همسرش وی را به شهر کوچکی به نام Bright Falls می برد تا بلکه ذهن وی دوباره خلاق شود. هنگامی که همسر وی بدون هیچ نشانی ناپدید می شود، Alan درمی یابد در کابوسی گرفتار شده که دقیقاً آخرین نوشته وی است که کلمه به کلمه در جلوی چشمان وی به حقیقت تبدیل می شود. سازندگان این بازی در ساخت آن از سریال تلویزیونی Lost و هم چنین نوشته های استفان کینگ الهام گرفته اند. گرافیک خوب، نورپردازی عالی و داستانی پیچیده سبب می شود بسیاری از علاقمندان به سبک بازی های اکشن و دلهره آور جذب این بازی شوند.

26
Agent

Rockstar-Take Two (PS3) Action
اگرچه جز معرفی نام این بازی و اطلاعات بسیار مختصر دیگر، هنوز جزئیات بیشتری از این بازی فاش نشده است اما با توجه به سابقه شرکت بازیسازی Rockstar North که سری بازی Grand Theft Auto را خلق کرده است و با توجه به انحصاری بودن این عنوان که به گفته سازندگان بازی و هم چنین شرکت سونی، امکان استفاده حداکثری از توان کنسول قدرتمند PS3 را به شرکت Rockstar North خواهد داد، به راحتی این بازی را می توان در میان لیست بزرگ ترین بازی های سال 89 مجله بازی رایانه جای داد. به گفته سازندگان در این بازی که همانند اکثر بازی های ساخته شده توسط Rockstar North به سبک Sandbox خواهد بود، شما در سال های پایانی دهه 70 قرن بیستم میلادی و در دنیای ضد اطلاعات، جاسوسی، ترور سیاسی و ... قرار خواهید گرفت. وقایع این بازی در بحبوحه جنگ سرد رخ خواهد داد و احتمالاً شما در نقش یک عامل اطلاعاتی ایفای نقش خواهید کرد. در زمان معرفی این بازی سازندگان از آن به عنوان یک Franchise جدید نام بردند که نشان می دهد شرکت سازنده و ناشر بازی، توقعات زیادی از این بازی داشته و قصد دارند آن را به عنوان یک سری بازی در آینده ادامه دهند. این بازی بیش از 3 سال است که در شرکت Rockstar North در حال ساخت است.

27
Dues Ex: Human Revolution

Eidos-Square Enix (PC/PS3/X360) Action-RPG
به اعتقاد بازیبازان زیادی، بازی نقش آفرینی اولیهDues Ex یکی از بهترین بازی های رایانه ای ساخته شده تا کنون است پس کاملاً طبیعی است که نسخه سوم از این سری بازی نیز که قرار است امسال به بازار عرضه شود، در لیست ما جای گیرد. همانند Ex Dues و Dues Ex:Invisible War که با تلفیق دو سبک شوتر اول شخص و نقش آفرینی ساخته شده بودند، Dues Ex: Human Revolution نیز یک بازی اول شخص با المان های نقش آفرینی است. در سری بازی Dues Ex شخصیت های بازی با تغییرات در اعضای بدن شان به نیروها و توانایی هایی ماورای بشری دست پیدا می کنند که این افزایش نیرو و قدرت Augmentation نامیده می شود. در Human Revolution که از نظر زمانی در سال 2027 میلادی یعنی 25 سال قبل از بازی اولیه Ex Dues اتفاق می افتد، بر خلاف بازی های قبلی سری Augmentation ها Biomechanical هستند چرا که هنوز Augmentation های Nanotechnological توسعه نیافته اند. Augmentation ها در این بازی به 4 دسته تقسیم می شوند که هر دسته توانایی های شما در آن بخش را افزایش می دهد: Combat, Stealth, Socialو Technology. در این بازی از سیستم احیای سلامتی استفاده می شود که به خصوص در سال های اخیر در بازی های زیادی دیده شده است. کار ساخت CG های این بازی بر عهده Square Enix خواهد بود در نتیجه می توان انتظار داشت این بازی دارای CG های با کیفیت بسیار بالا باشد که می تواند در Presentation بازی تأثیر مثبتی بگذارد.

28
Dead Rising 2

Blue Castle-Capcom (PC/PS3/X360) Action
شرکت Capcom تخصص ویژه ای در ساخت بازی هایی دارد که شامل Zombie ها می شوند و سری بازی Dead Rising جدیدترین ساخته این شرکت در این سبک بازی ها است. Dead Rising در سال 2006 توانست میلیون ها نفر را جذب خود کند و حالا تعداد بسیار زیادی از بازیبازان منتظر شماره دوم این سری بازی هستند. وقایع شماره دوم این سری بازی چند سال پس از شماره اول و در شهری خیالی به نام Fortune City که از روی شهر واقعی Las Vegas طراحی شده، اتفاق می افتد. در Dead Rising 2 شخصیت اصلی بازی یک قهرمان ملی اسبق رشته Motocross به نام چاک گرینی است که به شکلی در Fortune City و در میان هزاران زامبی گرفتار می شود. گیم پلی بازی شبیه نسخه اول بوده و شما باید با زامبی ها مبارزه کرده و آن ها را از بین ببرید، ضمن آنکه ماموریت هایی نظیر نجات برخی افراد را نیز باید انجام دهید.
به گفته کیجی اینافونه در این بازی حداکثر تعداد زامبی هایی که در یک لحظه می توانند در صفحه باشند به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و از 800 زامبی در شماره اول به حدود 6 هزار زامبی در شماره دوم رسیده است! هم چنین در این بازی از آیتم ها و وسایل بیشتری برای از بین بردن زامبی ها می توانید استفاده کنید. ضمن آن که تأیید شده که بازی دارای حالت چند نفره نیز می باشد، اگرچه هنوز جزئیات مربوط به مولتی پلیر بازی فاش نشده است. Dead Rising2 که تعداد زیادی از بازیبازان مشتاقانه منتظر عرضه آن هستند، توانست در لیست بازی های بزرگ سال 89 بازی رایانه در مکان بیست و هشتم جای بگیرد.

29
Crackdown2

Ruffian Games-Microsoft (X360) Action-TPS
اگرچه تعداد زیادی از بازیبازان بازی Crackdown را در سال 2007 صرفاً به دلیل داشتن کد مخصوص تست بنای مولتی پلیر Halo3 خریداری کردند اما خیلی زود این بازی بر روی پاهای خود ایستاد و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری کنسول Xbox 360 مطرح کرد و توانست جوایز متعددی را به دست آورد. از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از بازیبازان منتظر عرضه شماره بعدی از این سری بازی بودند و در سال 89 خورشیدی این اتفاق افتاد. در Crackdown 2 شخصیت اصلی بازی یک ابر انسان است که Agent نامیده می شود و بر خلاف شماره قبلی شما قادر خواهید بود وی را آن گونه که دوست دارید Customize کنید. سازندگان بازی که این بار شرکت Ruffian Games هستند (البته این شرکت از تعداد زیادی از اعضای سابق Realtime Worlds تشکیل شده است)، امکان بازی کردن در حالت Co-Op را تا حداکثر 4 نفر فراهم کرده اند. هم چنین در Crackdown 2 همانند شماره اول Orb ها وجود دارند اما قدرت ها و مهارت هایی که به Agent می دهند فراتر و بیشتر هستند. Crackdown با سبک گرافیکی خاص خود و گیم پلی Open World خود توانست میلیون ها نفر را جذب خود کرده و ساعت ها سرگرم کند و حالا شماره دوم با بهتر کردن المان های مهم بازی، به راحتی به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین بازی های سال 89 در لیست بازی رایانه قرار گرفت.

30
Red Dead Redemption

Rockstar-Take Two (PS3/X360) Action-Adventure
تصور یک بازی Sandbox در دوران غرب وحشی و وسترن مطمئناً برای بسیاری جالب خواهد بود، به خصوص این که سازندگان آن بازی یکی از زیرمجموعه های Games Rockstar باشند که یقیناً یکی از بهترین شرکت های بازیسازی در زمینه ساخت بازی های Sandbox است. این تصور در قالب بازی Red Dead Redemption به حقیقت پیوسته است وشما می توانید در فضای وسترن این بازی زیبا، آزادانه و بدون محدودیت خاصی بازی کنید. این بازی که بیش از 5 سال در دست ساخت بوده و در واقع ادامه بازی Red Dead Revolver است که در سال 2004 میلادی به بازار عرضه شده بود، دارای گرافیکی بسیار زیبا و واقعی و هم چنین گیم پلی ای Open World است که با موسیقی زیبای درون بازی و مختص غرب وحشی همراه شده تا یکی از بزرگ ترین بازی های سال 89 را رقم بزند. این بازی که ظاهراً برای ساخت آن بیش از 100 میلیون دلار هزینه شده است، دارای شخصیت اصلی ای با نام جان مارستون است و در آن شما وقایع ما بین سال های 1908 میلادی تا 1910 میلادی را دنبال می کنید. در این بازی بیش از 40 نوع از حیوانات مختلف نظیر بوفالو، گرگ، خرس و ... وجود دارند که شما می توانید آن ها را شکار کنید.
هم چنین بازی Red Dead Redemption دارای ویژگی تغییر واقعی آب و هواست که شامل فصل های سال نیز می شود. همانگونه که از یک بازی وسترن انتظار می رود، اسب ها که با استفاده از Euphoria Animation Engine بسیار واقعی به نظر می رسند، نقش عمده ای در این بازی خواهند داشت. هر چند که شما می توانید برای رفتن سریع تر از یک شهر به شهر دیگر، از قطار استفاده کنید.

31
Civilization V

Firaxis -Take Two (PC) Strategy
یکی از تاثیرگذارترین و زیباترین سری بازی های رایانه ای، سری بازی Civilization است که توسط بازیساز مشهور، Sid Meier خلق شده است. در این سری بازی شما از میان تمدن های موجود در بازی یکی را انتخاب کرده و از دوران ماقبل تاریخ آن را هدایت کرده و به آینده رهنمون می کنید. نقشه Civilization V بر خلاف شماره های قبلی سری که دارای خانه های چهارگوش بود، از خانه های شش ضلعی تشکیل شده است. بنا بر اطلاعات منتشر شده از بازی، بسیاری از خصوصیات شماره چهارم این سری بازی نظیر مذهب و جاسوسی و ... در شماره پنجم وجود نداشته یا تغییر زیادی کرده است. در عوض در این شماره نقشه ها دارای شهرهایی هستند که توسط کامپیوتر کنترل شده و برای داد و ستد، دیپلماسی یا تصرف در نقشه موجود خواهند بود. در Civilization V به صورت استاندارد 18 تمدن وجود دارد اما پس از عرضه از طریق DLC تمدن های دیگری نیز به آن ها اضافه خواهند شد. در سری بازی Civilization هر تمدن یک رهبر دارد و در شماره پنجم این سری بازی، برای اولین بار رهبر هر تمدن با زبان مادری خود سخن می گوید. کیفیت بالای سری بازی Civilizationکه همواره یکی از بهترین بازی های استراتژی بوده است باعث شد تا نسخه پنجم این سری بازی در لیست بزرگ ترین و بهترین بازی های سال 89 بازی رایانه قرار گیرد.

32
Tome Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Ubisoft (PC/PS3/X360/Wii) Tactical Shooter
سری بازی Ghost Recon از دیگر بازی های معروف و محبوب در میان بازیبازان است که به خصوص در 2 شماره آخر خود یعنی Advanced Warfighter و Advanced Warfighter II توانسته به محبوبیت بالایی در میان علاقمندان به بازی های شوتر دست پیدا کند.
شماره بعدی از این سری بازی با نام Future Soldier قرار است در اواخر سال 89 خورشیدی به بازار عرضه شود و اگرچه هنوز جزئیات زیادی از آن متنشر نشده اما یکی از بازی هایی است که بسیاری مشتاقانه منتظر آن هستند و انتظارات زیادی از آن دارند، به خصوص که بیش از 3 سال از زمان عرضه آخرین بازی از سری Ghost Recon گذشته است. در تیزری که برای این بازی نمایش داده شده ویژگی های جدیدی از جمله نامرئی شدن به چشم می خورد که باید دید چه اثراتی بر گیم پلی بازی خواهند گذاشت. هم چنین از دیگر اطلاعاتی که از بازی منتشر شده این است که بخش عمده ای از این بازی در کشورهای روسیه و نروژ اتفاق خواهد افتاد و شما در برابر یک نیروی خیالی Ultranationalist قرار می گیرید. گرافیک بالا و گیم پلی بسیار خوب از مشخصه های این سری بازی است که انتظار می رود این مشخصه ها در Future Soldier نیز به چشم بخورند.

33
Dead Space 2

Viceral Games -Ea (PC/PS3/X360) Action-TPS
سری بازی Dead Space یکی از جدیدترین IP های ساخته شده توسط شرکت Electronic Arts است که شماره اول آن اگرچه از نظر فروش نتوانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند اما از نظر کیفی تحسین منتقدین را برانگیخت و توانست در میان بازیبازان Hardcore به عنوان یک بازی زیبا، طرفداران زیادی کسب کند. بدین ترتیب زمانی که اعلام شدEA قصد دارد Dead Space را ادامه داده و به یک سری بازی تبدیل کند، بسیاری از بازیبازان علاقمند به وجد آمده و بی صبرانه منتظر نمایش بازی Dead Space و منتشر شدن جزئیات بیشتر در مورد آن شدند.
Dead Space با داشتن گرافیکی زیبا و اتمسفری تأثیرگذار، صداگذاری عالی و هم چنین گیم پلی ای تقریباً بدون نقص با داشتن خصوصیاتی نظیر قطع کردن اعضا، در خاطر بازیبازان نقش بسته است و به گفته سازندگان، Dead Space2 در این موارد حتی از شماره اول خود نیز بهتر خواهد بود. در بخش تک نفره Dead Space2 که وقایع آن 3 سال پس از اتفاقات شماره اول رخ خواهند داد، بازیبازان یک بار دیگر Isaac Clarke را کنترل خواهند کرد. هم چنین Dead Space2 دارای بخش چند نفره نیز هست که البته هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.
Dead Space2 که قرار است در اواخر سال 89 خورشیدی به بازار عرضه شود، با توجه به کیفیت شماره قبلی خود که یکی از بهترین بازی های Survival Horror چند سال اخیر بوده است، توانست در جایگاه سی و سوم لیست ما قرار بگیرد.

34
Splinter Cell Conviction

Ubisoft (PC/X360) Action
این بازی که با این نام در حدود 4 سال در شرکت Ubisoft Montreal در دست ساخت بوده و چندین بار عرضه آن با تأخیر مواجه شده است، یک بار در اوایل سال 2008 میلادی به طور کامل مورد بازنگری کلی قرار گرفته و تغییرات اساسی در آن اعمال شده است تا در نهایت به بازی ای تبدیل شود که در سال 89 خورشیدی شاهد آن خواهیم بود. از نسل گذشته و با خلق سری بازی های Tom Clancy توسط Ubisoft ، سری Splinter Cell توانست خود را به عنوان محبوب ترین سری در میان این عناوین تبدیل کرده و طرفداران زیادی را با گیم پلی جذاب و مخفی کاری خود کسب کند تا جایی که طرفداران این سری بازی و طرفداران سری بازی Metal Gear Solid در یکی از جالب ترین نزاع ها و رقابت های صنعت بازی، هر یک از سری بازی مورد علاقه خود حمایت می کردند. یقیناً این بازی که پنجمین بازی از سری Splinter Cell است و حدود چهار سال پس از نسخه چهارم این سری به بازار عرضه شد، طرفداران تشنه این سری بازی را سیراب خواهد کرد، اگرچه که به نظر می رسد ساخت Conviction: Splinter Cell در میانه راه به مشکل خورده و همچنین تا حدودی از المان های مخفی کاری بازی کاسته شده که این دو مسئله ممکن است باعث نگرانی طرفداران شود. باید دید سازندگان بازی با به کار بردن ویژگی های جدید در گیم پلی بازی نظیر Mark and Execute و Last Known Position و ... تا چه اندازه موفق بوده اند، اما آنچه مسلم است این است که این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی های سال 89 است که میلیون ها نفر منتظر عرضه شدن آن بودند.

35
Monster Hunter Tri

Capcom (Wii) Action -RPG
سری بازی Monster Hunter در حال حاضر یکی از دو سری بازی بسیار محبوب شرکت Capcom و نینتندو امیدوارند بتوانند با شماره سوم، این سری بازی را در کشورهای غربی نیز به محبوبیت قابل قبولی برسانند.
Monster Hunter Tri که در ابتدا به عنوان یک بازی انحصاری PS3 معرفی شده بود، بعد از مدتی و با توافق حاصل میان نینتندو و Capcom به کنسول نینتندو نقل مکان کرد. البته در قبال آوردن Monster Hunter Tri از PS3 به Wii، نینتندو نیز متعهد شد در تبلیغات بازی در کشورهای غربی به Capcom کمک کند تا بتوانند با همکاری هم این سری بازی را در کشورهای غربی نیز محبوب کنند، هر چند که سختی بیش از حد بازی ممکن است به عنوان عامل محدود کننده عمل کند.
به کمک نینتندو، نسخه های غربی بازی نیازی به حق اشتراک ماهیانه برای بازی کردن به صورت آنلاین ندارند و بازیبازان می توانند به صورت کاملاً رایگان آن را بازی کنند. هم چنین این بازی از Wii Speak حمایت می کند و بدین ترتیب اولین شماره از این سری بازی است که به صورت Native از قابلیت VoIP استفاده می کند.
Monster Hunter Tri از لحاظ گرافیکی به نظر می رسد می تواند به عنوان یکی از بهترین بازی های Wii خود را مطرح کند، ضمن آن که از نظر گیم پلی نیز یک RPG سخت است که یقیناً نظر تعداد زیادی از بازیبازان Hardcore را به خود جلب خواهد کرد.

36
Max Payne

Rockstar-Take Two (PC/PS3/X360) Action-TPS
بازی Max Payne را می توان یکی از بازی هایی دانست که در زمان خود انقلابی در بازی های رایانه ای به وجود آورده و هم چنان در خاطر بسیاری از بازیبازان به عنوان یک بازی کلاسیک باقی مانده است. اگرچه Max Payne3 اولین بازی این سری بازی است که توسط سازندگان اصلی آن یعنی شرکت Remedy ساخته نشده و داستان آن نیز توسط سم لیک نوشته نمی شود اما این بدان معنی نیست که این بازی نمی تواند نظر بازیبازان زیادی را به خود جلب کند، به خصوص این که شماره سوم این سری بازی توسط استودیویی ساخته می شود که بازی زیبای Bully را ساخته و شرکت Games Rockstar که بازی های موفق زیادی را خلق کرده است ناشر آن خواهد بود. داستان Max Payne3 حدود 12 سال پس از وقایع شماره دوم این سری بازی رخ می دهد و در آن مکس که از گذشته پیرتر شده و به همراه آن نسبت به درستکاری و نیکی نیز بدگمان تر شده است، در سائوپائولوی برزیل برای یک خانواده محلی ثروتمند کار می کند. اگرچه جزئیات زیادی از این بازی منتشر نشده است اما نام این بازی به همراه سابقه شرکت Rockstar در ساخت بازی های پرطرفدار باعث شد تا این بازی در جمع بازی های منتخب بازی رایانه در سال 89 قرار گیرد.

37
Fallout: New Vegas

Obsidian -Bethesda (PC/PS3/X360) Action-RPG
Fallout: New Vegasیک Spin-Off از سری بازی Fallout است که توسط شرکت بازیسازی Obsidian که در ساخت بازی های RPG تبحر دارد، در حال ساخت است. وقایع این بازی 3 سال پس از وقایع بازی Fallout 3 یعنی در سال 2280 میلادی و در شهر Las Vegas اتفاق می افتند که بدین ترتیب از نظر زمان روی دادن وقایع بازی، شهر Las Vegas در این بازی به طور مستقیم مورد حمله اتمی قرار نگرفته و در نتیجه ساختمان ها بر جای خود باقی هستند و جهش و دگرگونی موجودات ساکن شهر نیز حداقل است. هیچ کدام از شخصیت های Fallout 3 در New Vegas حضور ندارند و شخصیت اصلی بازی یک پیک است که زمانی که در حال رساندن یک بسته با محتویات نامعلوم بوده است، به قصد ترور مورد حمله واقع می شود. اما تلاش برای کشتن پیک نافرجام بوده و وی بی هوش در درون گودالی کم آب می افتد تا Doc Mitchell که دکتر محلی آن منطقه بوده است سعی می کند وی را مداوا کند. پس از آن و پس از انتخاب نام و جنسیت و سن و مهارت ها و ... شخصیت اصلی توسط بازیباز، بازی آغاز شده و شما باید به دنبال یافتن دوباره بسته و بررسی علت ترور و ... بروید.
Fallout: New Vegas از جمله بازی های بزرگ سال 89 است که توانست در لیست ما نیز رتبه سی و هفتم را به خود اختصاص دهد.

38
Castelvania: Lord of Shadow

MercurySteam-Konami (PS3/X360) Action-Adventure
شاید آرزوی بازی کردن سه بعدی از سری Caslavania که کیفیت بازی های دو بعدی این سری را داشته باشد، با توجه به تلاش های قبلی که همگی با شکست مواجه شدند، آرزویی محال بود، اما این بار ظاهراً شرکت Konami نیز مصمم است به آرزوی مشابه خود یعنی ساخت یک بازی زیبای سه بعدی از این سری برسد و به همین دلیل ساخت نسخه جدیدی از این سری بازی را تحت نظارت بزرگ ترین بازیساز خود، هیدئو کوجیما، آغاز کرده است. نتیجه کار نیز که تا این جا نشان از برآورده شدن این آرزو دارد. این بازی نیز همانند بازی های دیگر این سری به سبک Adventure/Action بوده و دارای المان های پلت فرمینگ و پازل نیز هست. بازی دارای 50 مرحله است و تازیانه شخصیت اصلی بازی، گابریل بلمونت، نیز قابلیت Upgrade شدن دارد. بازی در زمانی اتفاق می افتد که اتحاد بین زمین و بهشت توسط یک نیروی شیطانی که با نام Lords of Shadow شناخته می شود، تهدیده شده است. یک جادوی سیاه مانع از این شده است که ارواح در گذشتگان زمین را ترک کنند و موجودات شیطانی نیز در سرزمین مردگان ساکن شده و به مردمان زنده حمله می کنند. گابریل عضو یک انجمن برادری با نام Brotherhood of Light، انجمنی تشکیل شده از شوالیه های پاکدامن برای حفاظت از افراد بی گناه در مقابل موجودات غیرطبیعی، است. همسر گابریل که مری نام دارد توسط یکی از همین موجودات کشته می شود اما روح وی به علت جادوی سیاه نمی تواند زمین را ترک کند و بدین ترتیب او که نه زنده است و نه مرده، به گابریل کمک کرده و او را راهنمایی می کند تا زمین را نجات داده و جادوی سیاه را از بین ببرد. در نمایش های این بازی Boss های عظیمی نشان داده شده اند که بنابر اطلاعات منتشر شده، پس از بین بردن آن ها بازیباز Relic هایی به دست می آورد که در ادامه بازی و چالش های آتی مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه کوجیما تنها در حد نظارت در ساخت این بازی مشارکت دارد اما همین موضوع و نمایش های خوب بازی و اطلاعات منتشر شده باعث می شوند این بازی به عنوان یکی از بازی های بزرگ امسال قلمداد شود.

39
The Witcher 2

CD Projekt-Atari (PC) Action-RPG
The Witcherبازی ای بود که شرکت لهستانی CD Projekt آن را ساخته و به وسیله آن توانست تعداد بسیار زیادی از علاقمندان به سبک بازی های RPG را به سمت خود بکشاند به طوری که فروش بازی تنها بر روی پلت فرم PC به بیش از یک میلیون و 500 هزار نسخه رسید. به دلیل این موفقیت کاملاً طبیعی بود که این شرکت به زودی نسخه بعدی بازی را معرفی کرده و آن را به بازار عرضه کند. The Witcher2:Assassins of Kings نام شماره بعدی بازی است که زمستان سال 89 برای پلت فرم PC به بازار آمد. به گفته سازندگان در این شماره آن ها از یک موتور کاملاً جدید استفاده کرده اند که کاملاً توسط خود این شرکت ساخته شده است. این موتور جدید که آن ها در 2 سال و نیم گذشته بر روی آن کار می کرده اند، امکان ساخت یکی از زیباترین بازی های نقش آفرینی غیر خطی را از نظر جلوه های بصری فراهم می کند. سازندگان بازی وعده داده اند که تمام فاکتورهایی که The Witcher را به یک بازی زیبا تبدیل کرده بود را تقریب کرده و نقاط ضعف آن را نیز برطرف کنند تا The Witcher2 به یکی از بهترین بازی های RPG ساخته شده تبدیل شود. آن ها برای ساخت The Witcher اهداف بلند پروازانه ای داشتند و اکنون برای ساخت The Witcher2 اهداف بزرگ تری را نیز در سر می پرورانند. با توجه به محبوبیت و استقبال از شماره اول و هم چنین توانایی تیم سازنده در ساخت بازی های PRG زیبا، انتظارات از شماره دوم بازی به مراتب بالاتر بوده است به طوری که در میان سیل عظیمی از بازی های زیبا و بزرگ که در سال 89 به بازار عرضه شد، The Witcher2:Assassins of Kings توانست در جایگاه سی و نهم لیست قرار گیرد.

40
Need of Speed 2010

Criterion-EA (PC/PS3/X360) Racing
سری بازی Need of Speed همواره یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین سری بازی های مسابقه ای بوده است که البته فراز و نشیب زیادی داشته است و چند سالی است که از نقطه اوج خود دور شده است. اما این موضوع به احتمال قریب به یقین امسال تغییر می کند چرا که شرکت EA تایید کرده که نسخه جدیدی از این سری بازی برای عرضه در پاییز امسال در حال ساخت است و نکته مهم این است که شرکت مشهور Criterion در حال ساخت این بازیست. البته هنوز اسم این بازی اعلام نشده است به همین دلیل آن را با اسم رمز NFS2010 در لیست مان قرار دادیم. اگرچه هنوز هیچ گونه جزئیاتی از بازی منتشر نشده اما حضور شرکت Criterion که سازنده یکی از زیباترین سری بازی های Racing آرکید یعنی Bumout است در پشت این بازی به عنوان سازنده، ما را از کیفیت نهایی این بازی مطمئن می کند و قدرت و محبوبیت عنوان NFS نیز آن را از حیث محبوبیت و موفقیت تجاری تضمین می کند. این بازی در رتبه چهلم لیست قرار دارد.

41
Vanquish

Platinum Games-SEGA (PS3/X360) Action -TPS
Vanquish بازی ایست که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت چرا که Platinum Games سازنده آن بوده که تاکنون تبحر خود را در ساخت بازی به اثبات رسانده است (و البته قبل از تشکیل Platinum Games همین افراد در Clover Studio این موضوع را به اثبات رسانده بودند) و هم چنین شینجی میکامی بازیساز مشهور در رأس هرم سازندگان بازی قرار دارد که مهارتش در ساخت بازی بر هیچ کس پوشیده نیست. این بازی به سبک شوتر سوم شخص خواهد بود اما به گفته میکامی با بازی های شوتر معمولی متفاوت است و در آن سعی شده به سرعت و ریتم بازی توجه خاصی شود. علت انتخاب این سبک توسط سازندگان این است که آن ها فقط به بازار ژاپن فکر نمی کردند و به بازارهای خارج از آن نیز چشم دوخته اند. البته به گفته میکامی در این بازی سرعت و ریتم یک بازی اکشن را احساس خواهید کرد، به خصوص در مبارزه با Boss ها که کاملاً به سمت بازی های اکشن گرایش دارد. این بازی در آینده ای نزدیک و در حین جنگ تقریباً برابر آمریکا و روسیه رخ می دهد. در این بازی شما به جای کشتن انسان ها، به روبوت ها شلیک می کنید و یکی از علل انتخاب چنین بازه زمانی نیز همین موضوع عنوان شده تا کسانی که از کشتن انسان های دیگر در بازی ها استقبال نمی کنند نیز بتوانند از این بازی لذت ببرند. شخصیت اصلی بازی Mech Suit ای به تن دارد که از خصوصیات آن می توان به یک زیاده کننده سرعت (Speed Booster) اشاره کرد که به وسیله آن می توانید در زمان بسیار کمی به دشمنان خود بسیار نزدیک شوید. بسیاری از بازیبازان بی صبرانه منتظرند تا ببینند وقتی میکامی یک بازی شوتر می سازد این بازی چگونه از آب درخواهد آمد.

42
Golden Sun Ds

Camelot-Nintendo (NDS) RPG
سری بازی Golden Sun از جمله بازی های زیبای نینتندو است که در سال 89 بر روی DS با عرضه شماره سوم بازی ادامه پیدا کرد. این سری بازی یکی از RPG های زیبایی است که طرفداران زیادی در بین بازیبازان دارد و به همین دلیل زمانی که نینتندو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از E3 2009 خود نسخه جدیدی از آن را برای DS تأیید کرده و تریلر کوتاهی از آن را نمایش داد، عده بسیار زیادی به وجد آمدند. به خصوص این که شماره قبلی از این سری بازی بیش از 7 سال قبل بر روی GBA عرضه شده بود و از آن زمان تا کنون طرفداران Golden Sun بی صبرانه منتظر عرضه نسخه بعدی بودند. به گفته سازندگان بازی در سال 2004، دو نسخه اول این سری بازی تنها مقدمه ای بودند از وقایع اصلی که در ادامه در این سری بازی روایت می شوند و به همین علت طرفداران از آن زمان مشتاقانه منتظر نسخه های بعدی این سری بوده اند. بر اساس تریلری که در نمایشگاه E3 سال گذشته نمایش داده شد، مشخص شد که برخی از Summon ها از بازی های قبلی در این بازی نیز وجود دارند ضمن آن که عناصر Djinn که در این سری بازی Venus, Mars, Jupiter, Mercury نام دارند و به ترتیب نمایانگر قدرت آب، باد، آتش و زمین هستند نیز هم چنان در نسخه سوم حضور خواهند داشت. داستان Golden Sun DS در دنیای Weyard اتفاق می افتد و شخصیت های اصلی این بازی در واقع نوادگان شخصیت های اصلی بازی اولیه این سری هستند.

43
Lost Planet 2

Capcom (PC/PS3/X360) Action-TPS
Capcom در ابتدای نسل حاضر با خلق دو IP جدید و موفق توانست توجه تعداد زیادی از بازیبازان را به خود جلب کند. یکی از این عناوین بازی Lost Planet بود که بیش از یک میلیون و 500 هزار نسخه از آن به فروش رفت و به عنوان یکی از موفق ترین IP های شرکت Capcom مطرح گردید. Lost Planet2 همانند شماره اول خود با استفاده از موتور MT Framework ساخته می شود که البته در طول چند سالی که از ساخت و توسعه این موتور گذشته، شرکت Capcom توانسته آن را بهبود ببخشد که نتیجه آن نیز خلق جلوه های بصری بسیار زیبا است. پس کاملاً قابل پیش بینی بود که 2 از نظر جلوه های بصری حتی از شماره قبلی خود نیز بهتر باشد. در شماره دوم این سری بازی، شرکت سازنده بر روی حالت های بازی چند نفره تمرکز بیشتری کرده است و به همین دلیل در این بازی در حالت Versus به صورت آنلاین حداکثر 16 نفر می توانند هم زمان با هم به رقابت بپردازند و در حالت Co-Op نیز حداکثر 4 نفر می توانند با یکدیگر این بازی را به صورت آنلاین بازی کنند. هم چنین نسخه های مختلف این بازی که وقایع آن 10 سال پس از اتفاقات شماره اول به وقوع می پیوندد، دارای شخصیت های اختصاصی خواهند بود. در نسخه Xbox 360 بازی شخصیت های معروف سری بازی Gears of War یعنی مارکوس فنیکس و دومنیک سانتیاگو و در نسخه PS3 بازی نیز شخصیت سری بازی Monster Hunter حضور دارند تا بدین ترتیب Capcom بیش از پیش بازیبازان را به خرید 2 Lost Planet ترغیب کند.

44
Split / Second

Black Rock Studio-Disney (PC/PS3/X360) Racing
زمانی که شرکت بازیسازی Black Rock Studio بازی Pure را ساخت، بسیاری این شرکت را به عنوان یک شرکت ماهر و قابل در بازی های Racing شناختند اما شاید پس از ادعای این شرکت مبنی بر ایجاد یک تحول در زمینه بازی های Racing بود که نگاه ها بیشتر به سوی این شرکت معطوف شد. بازی Second/Split که سازندگان آن مدعی هستند تحولی در بازی های Racing به سبک آرکید ایجاد خواهد کرد، یک بازی پرهیجان واقعی است که المان هایی نظیر گرافیک زیبا، تخریب پذیری، گیم پلی سریع و درگیرکننده را نیز به همراه دارد. در این بازی شما برای رسیدن به افتخار و پول با رقبا به رقابت می پردازید و برای از دور خارج کردن آن ها با استفاده از خط قدرتی به نام Powerplay، موانعی بر سر راه آن ها ایجاد خواهید کرد. خط Powerplay با پرش های بلند، رد شدن خیلی نزدیک و با سرعت از کنار اشیا، Drifting و ... پر خواهد شد و با استفاده از آن شما می توانید انفجار ایجاد کنید، هواپیمایی را منفجر کنید یا ساختمانی را تخریب کنید و ... . این بازی با توجه به سابقه شرکت سازنده و نمایش هایی که تا کنون داشته توانسته توجه بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کند و در لیست ما نیز به عنوان یکی از 50 بازی سال 89 برگزیده شود.

45
Red Steel 2

Ubisoft (Wii) Action-FPS
حدود 3 سال و نیم پس از عرضه Red Steel در زمان لانچ کنسول Wii، سرانجام شماره بعدی این سری بازی بر روی Wii عرضه شد. بلافاصله پس از موفقیت Red Steel در همان ماه های اولیه عرضه، مسئولان شرکت Ubisoft اجازه ساخت شماره دوم را نیز صادر کردند اما بعد از بیش از یک سال ساخت آن پروژه تصمیم گرفتند که یک بازنگری اساسی پروژه Red Steel2 را از سر بگیرند. در نتیجه این تصمیم Red Steel2 بازی کاملاً متفاوتی نسبت به شماره قبلی خود شد که یکی از مهم ترین تفاوت ها سبک گرافیکی واقعی Cel Shade این بازی در مقابل سبک گرافیکی واقعی شماره اول بود. برای بازی کردن Red Steel2 وسیله جانبی Motion Plus لازم است که همین موضوع سبب شده سازندگان بتوانند یک کنترل روان و مبارزات با شمشیر را خلق کنند. شخصیت اصلی بازی یک قهرمان بی نام و آخرین فرد از Kusaragi Clan است که چندین سال قبل از آغاز وقایع بازی تبعید شده است. در این بازی شما هم اسلحه دارید و هم شمشیر و می توانید به دلخواه خود در هر لحظه از هر یک از آن ها استفاده کنید. شما در این بازی در هر لحظه می توانید حداکثر با 6 دشمن روبرو شوید. هم چنین شخصیت اصلی بازی توانایی دارد که با استفاده از شمشیر Sora Katana خود، گلوله های دشمنان را دفاع کند. با توجه به پیشرفت چشمگیر بازی نسبت به شماره قبلی خود، Red Steel2 توانست در لیست بازی های مهم و بزرگ سال 89 مجله بازی رایانه قرار بگیرد.

46
Super Scribblenauts

5th Cel-Wamer Bros. (NDS) Puzzle
در E3 سال 2009 پر سر و صداترین بازی، یک بازی کاملاً جدید از یک استودیوی کوچک اما متبحر بود که تعجب همه را برانگیخت. Scribblenauts نه تنها توانست به عنوان یکی از خلاقانه ترین بازی های سال گذشته خود را مطرح کند، بلکه از بعد تجاری نیز با فروشی بیش از یک میلیون و 500 هزار نسخه آن هم در مدت چند ماه، موفقیت عظیمی کسب کرد. کسب این موفقیت یقیناً سازندگان بازی را به فکر ساخت ادامه آن می انداخت و این دقیقاً اتفاقی است که امسال خواهد افتاد و نسخه بعدی این سری بازی با نام Super Scribblenauts سال 89 به بازار آمد. بازی Scribblenauts یک ایده ناب بود که البته مشکلاتی نیز داشت و حالا سازندگان بازی تلاش می کنند که با مرتفع کردن آن مشکلات، یک بازی بی نظیر بسازند. به گفته سازندگان، در Super Scribblenauts بیش از 120 مرحله جدید و 10 هزار واژه جدید وجود دارد که البته نکته مهم این است که بخش اعظمی از این واژه های جدید را صفات تشکیل می دهند. بدین معنی که در این نسخه از بازی شما می توانید ترکیبی از یک اسم و صفت را به کار برید، مثلاً اژدهای خشمگین، و بازی نیز قابلیت درک آن را دارد، قابلیتی که در نسخه قبلی وجود نداشت و شما تنها قادر به نوشتن اسامی بودید. نکته جالب تر این که حتی می توانید چندین صفت را نیز با هم استفاده کنید، مثلاً اژدهای قرمز خشمگین چاق. گذشته از این قول داده شده که کنترل بازی که یکی از نقاط ضعف نسخه اول بود نیز بهبود پیدا کرده و هم چنین فیزیک در بازی بهتر شود.

47
ModNation Racers

United Front Games -Sony (PSP/PS3) Kart Racing
بازی ModNation Racersرا به نوعی می توان هم ردیف بازی LittleBigPlanet دانست چرا که این بازی نیز بر روی همان شعار معروف Play.Create.Share تکیه کرده است و به نظر می رسد به اندازه LittleBigPlanet نیز زیبا و جذاب و سرگرم کننده باشد. در این بازی شما با جزئیات زیاد می توانید از راننده تا Kart تا پیست مسابقه را خودتان طراحی کنید و ساخته های خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. با استفاده از ابزار Track Studio که در کنفرانس سال گذشته سونی در نمایشگاه E3 به نمایش گذاشته شد، بازیبازان می توانند به راحتی یک پیست مسابقه را با جزئیات دلخواه خود در زمان اندکی بسازند به طوری که در کنفرانس سونی یکی از سازندگان بازی یک پیست را از ابتدا تا انتها و با جزئیات زیاد تنها در کمتر از 5 دقیقه ساخت! ابزار Track Studio بهترین و عمیق ترین و ساده ترین ابزار ساخت پیست است که تا کنون در یک بازی مسابقه ای دیده شده است. با استفاده از این ابزار شما می توانید پیست خود را بر روی یکی از 29 نوع مختلف Terrain موجود بسازید. امکانات این ابزار بسیار زیاد است به طوری که شمردن تک تک خصوصیات آن در این مقال امکان پذیر نیست اما در عین حال استفاده از آن بسیار ساده است. در این بازی همانند سایر بازی های این سبک با استفاده از Drifting می توانید خط Boost Meter خود را افزایش دهید. هم چنین باز هم همانند بازی های دیگر این سبک در طول مسیر آیتم ها یا بهتر است بگوییم اسلحه هایی وجود دارند که می توانید آن ها را جمع آوری کنید. البته در ModNation Racers هر اسلحه دارای 3 سطح از قدرت است. از زمان معرفی بازی ModNation Racers، این بازی در کانون توجه تعداد زیادی از بازیبازان قرار گرفته و هم چنین توانست خود را به عنوان یکی از بازی های بزرگ امسال مطرح کند.

48
Enslaved

Ninja Theory-Namco Bandai (PC/PS3/X360) Action
اگرچه Heavenly Sword نتوانست از نظر تجاری موفق باشد و از نظر کیفی نیز مشکلات غیر قابل اغماضی داشت اما بدون شک از نظر روایت داستان استاندارد جدیدی در بازی های ویدئویی و رایانه ای خلق کرد. این بار باز هم اندی سر کیس به عنوان کارگردان در استودیوی Ninja Theory بر روی بازی جدیدی با نام Enslaved کار می کند و وظیفه Motion Capture از شخصیت اصلی بازی به نام Monkey را نیز عهده دار است. علاوه بر این، این بار الکس گارلند نویسنده مشهور فیلم نامه فیلم 28Days Later ساخته می شود تا برای ساخت بازی Enslaved تیمی از بهترین ها گرد هم آیند. داستان این بازی در 150 سال آینده و زمانی که یک جنگ جهانی تلفات زیادی به ساکنان زمین وارد کرده است، اتفاق می افتد. در آن زمان تقریباً تمامی نژادهای انسان از بین رفته اند و روبوت ها هم چنان در سرزمین ها به وفور پیدا می شوند. اکرچه این روبوت ها ساخته سال های دور گذشته هستند اما هم چنان از دستوراتی که به آن ها داده شده پیروی کرده و به دنبال از بین بردن انسان ها هستند. داستان بازی تا حدودی از رمان مشهور چینی یعنی Joumey to the West الهام گرفته است. شخصیت اصلی بازی که Monkey نام دارد تمام عمر خود را در حال فرار کردن از دست روبوت ها بوده است تا این که بالاخره یک روز به دام آن ها می افتد و زمانی که در یک کشتی فضایی قرار داده می شود، با یک زن به نام Trip که در مسائل تکنولوژی ماهر است ملاقات می کند و بدین ترتیب با کمک هم از کشتی فضایی فرار می کنند و ... Enslaved به لطف مهارت برنامه نویسان Ninja Theory دارای گرافیک بسیار خوبی است و با توجه به بکارگیری یک تیم بسیار ماهر در زمینه داستان و روایت داستان و موسیقی و ... یکی از پر امیدترین بازی های سال 89 خورشیدی به حساب می آید.

49
A P B

Realtime Worlds (PC) Action
دیوید جونز خالق سری بازی های موفق و تحسین شده ای نظیر Lemmings و Grand Theft Auto در سال 2002 میلادی استودیوی Realtime Worlds را تأسیس کرد تا با این استودیو نیز یک سری بازی بزرگ دیگر به نام Crackdown را خلق کند. وی که با توجه به سابقه اش مهارت زیادی در خلق بازی ها به سبک Sandbox دارد، این بار قصد دارد آنچه که همیشه دوست داشته است از روی GTA انجام بدهد را انجام دهد. به گفته سازندگان بازی APB که به گفته سازندگانش اولین بازی MMO است که مهارت بازیباز تعیین کننده پیشرفت شخصیت در بازی است (بر خلاف MMO های کنونی که پیشرفت شخصیت در بازی بر اساس زمان صرف شده در بازی است)، بازیبازان در یک شهر خیالی و مدرن با نام San Paro بازی خواهند کرد. در این شهر دو گروه Enforcers و Criminals همواره درحال جنگیدن با هم هستند و شما نیز برای بازی کردن باید از میان این دو گروه یکی را انتخاب کنید. گذشته از این که در این بازی به جنگ با گروه مقابل خواهید رفت، مأموریت هایی نیز درون بازی وجود دارد که با انجام دادن آن ها پول به دست می آورید و می توانید پول تان را برای Upgrade کردن اسلحه یا وسیله نقلیه و یا تغییر ظاهر شخصیت تان استفاده کنید که تمامی این موارد در بازی تأثیرگذار خواهند بود. این بازی که زمانی شایعه شده بود Realtime Worlds قصد دارد آن را با عنوان GTA MMO به شرکت Rockstar بفروشد، به احتمال فراوان یکی از بازی های زیبای سال شده و استقبال زیادی هم از آن خواهد شد.

50
Brink

Splash Damage-Bethesda (PC/PS3/X360) Action-FPS
Brink یک بازی شوتر اول شخص چند نفره تیمی و آنلاین است. سازندگان این بازی که به نظر هم شبیه بازی های تک نفره داستانی است و هم شبیه بازی های چند نفره معمولی است، درواقع قصد دارند مرز بین بازی تک نفره و چند نفر را از بین ببرند. در این بازی شما می توانید یکی از دو گروه Resistance و Security را انتخاب کرده و در قالب داستان بازی به صورت Co-Op این بازی را بازی کنید یا این که در بخش چند نفره و خارج از خط داستانی بازی را بازی کنید. به گفته سازندگان Brink، آن ها این بازی را طوری طراحی کردند که بتواند افراد مبتدی را در بخش Co-Op جذب کند و سپس با معرفی ایده هایی در نقشه، آن ها را آرام آرام برای بازی به صورت چند نفره آماده کنند تا در نهایت این افراد به بازیبازانی تبدیل شوند که به مدت زیادی بازی را به صورت چند نفره ادامه داده و بازی می کنند. بازی در شهری به نام Ark اتفاق می افتد که به عنوان یک نمونه از شهری ایده آل ساخته شده که آلودگی ندارد و منابع انرژی در آن بازتولید می شوند اما این شهر که با گنجایش 5 هزار نفر ساخته شده بوده به جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر رسیده است و همین دلیل آغاز یک نبرد داخلی شده است. Brink که اولین IP جدید شرکت Splash Damage است، تا کنون وعده های جذابی داده است که در نسخه نهایی به آنها رسید و به همین علت به عنوان یکی از بازی های برتر سال 89 مجله بازی رایانه انتخاب شد.
منبع: نشریه بازی رایانه شماره 35

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما