Sonic Colors

در کنار قابلیت های جدیدی که برای سونیک در نظر گرفته شده طراحی فوق العاده عالی مراحل باعث شده Sonic Colors به یکی از بهترین عناوین این سری تبدیل شود. دیگر فقط با حرکت به سمت جلو نمی توان مراحل بازی را به
شنبه، 12 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
Sonic Colors
Sonic Colors

نویسنده: جواد محسنی




 
بازگشت خارپشت محبوب

بازگشت روزهای خوش برای خارپشت

در کنار قابلیت های جدیدی که برای سونیک در نظر گرفته شده طراحی فوق العاده عالی مراحل باعث شده Sonic Colors به یکی از بهترین عناوین این سری تبدیل شود. دیگر فقط با حرکت به سمت جلو نمی توان مراحل بازی را به پایان رساند؛ بلکه در طراحی فوق العاده مراحل، معماهای کوچک و بزرگی قرار دارد که می تواند ذهن بازیباز را به چالش بکشد. این معماها می تواند برای طرفداران دوآتشه سونیک کمی ناخوشایند باشد. دیگر فقط رسیدن به بالاترین سرعت برای به پایان رساندن مرحله کافی نیست و بازیباز باید مهارت کافی در حل کردن معماها و انتخاب راه درست را داشته باشد. این نکات بازی را خسته کننده نکرده و برعکس باعث شده اند کمی از حالت خشک و بی روح یک دهه گذشته خارج شده و روحی جدید به بازی دمیده شود. کنترل بازی نیز به خوبی ساخته و پرداخته شده است. علاوه بر وجود کنترل کلاسیک، کنترل بازی به وسیله Wiimote و نانچاک بسیار بهتر و معقولانه تر به نظر می رسد. آنالوگ در نانچاک برای حرکت در جهت های مختلف و دکمه های Wiimote برای پرش یا استفاده از Speed Boost طراحی شده است. استفاده از سنسورهای حرکتی در بازی محدود به تکان دادن های کوچکی است که باعث فعال شدن قدرت های موجودات فضایی کوچک می شود. کنترل بازی بسیار راحت و در عین حال کارآمد است و بازیباز احساس راحتی بسیار زیادی با این شیوه کنترل خواهد داشت. اما Sonic Colors نیز چندان خالی از اشکال نیست و برخی ایرادهای آن می تواند مستقیماً گیم پلی بازی را تحت تأثیر قرار داده و بازیباز را آزرده کند. یکی از این مشکلات مربوط به چک پوینت ها است که تعداد کم آن ها در مراحل پایانی با توجه به سختی مراحل، به پایان رساندن آن ها را بسیار دشوار مشکل می سازد و بازیباز پس از تلاش های بسیار می تواند قسمتی را رد کرده و به چک پوینت بعدی برسد. مشکل بعدی مربوط به بخش Co-Op است که طراحی مناسبی ندارد و همچنین یک نمایشگر برای دو شخصیت اصلاً کافی نیست و این مشکل به جایی می رسد که در بسیاری از وقت ها هر بازیباز ممکن است همکار خود را از پا درآورد. خوشبختانه Challengeهای بخش قسمت Co-Op به صورت تک نفره نیز قابل انجام است و به خاطر این که این مراحل بر اساس تعداد حلقه های قرمزی گردآوری شده توسط بازیباز، پایه گذاری شده است؛ بازیباز می تواند بخش تک نفره را چندین بار بازی کند و حلقه های قرمز را با دقت بیشتری جمع آوری کند و سپس به قسمت Challengeها برود. یکی دیگر از مشکلات بازی باس فایت ها (Boss Fight) تکراری است که کمی حوصله بازیباز را سر می برند. همچنین باید اشاره کرد که مراحل اصلی در Sonic Colors در کمتر از 10 ساعت به پایان می رسد؛ اما همان طور که اشاره شد قسمت Challenge و گردآوری آیتم هایی مانند حلقه های قرمز رنگ می تواند ساعت های بیشتری بازیباز را مشغول کند.
Sonic Colors
در نگاه کلی Sonic Colors می تواند شروعی دوباره برای خارپشت محبوب باشد. این عنوان مخلوطی از خاطره های قدیمی عناوین دوبُعدی سونیک و قابلیت های جدید است. در کنار این موارد طراحی خوب مراحل و همچنین استفاده بهینه ایده های جدید باعث شده تا Sonic Colors بدون هیچ تردیدی بهترین عنوان عرضه شده از سری بازی های سونیک در دهه گذشته باشد.
Sonic Colors

گذشته را فراموش کنید

داستان بازی مانند همیشه در مورد سونیک و دکتر اگمن( DR.EGGMAN) است. داستان در یک پارک اربیتال بزرگ رخ می دهد. پس از مدتی مشخص می شود این پارک برای انجام اعمال شیطانی دکتر اگمن طراحی و تأسیس شده است. این بار دکتر موجودات فضایی به نام WISPSرا به بند کشیده و از آنان استفاده می کند. مثل همیشه سونیک و تیلز در داستان حضور دارند تا جلوی کارهای شیطانی دکتر را بگیرند. سونیک همراه با دوست خود در
Sonic Colors
پارک با سرعتی دیوانه وار می چرخد و موجودات فضایی بیچاره را آزاد می کند. داستانی کلاسیک از سری عناوین سونیک که بر خلاف دیگر بازی ها، نه تنها بازیباز را منزجر نمی کند، بلکه او را بسیار خوشحال خواهد کرد. بازیباز پس از آگاهی از داستان به شدت از آن استقبال می کند؛ چون می تواند پس از مدت ها به یاد دوران گذشته داستان کلاسیک سونیک را در غالبی جدید تجربه کند. بازی شامل 6 دنیای مختلف است که هر کدام به شکلی متفاوت و زیبا طراحی شده اند. طراحی مراحل به بهترین شکل ممکن برای خارپشت پر سرعت طراحی شده اند و در کنار آن خلاقیت در استفاده از رنگ ها در جای جای بازی به چشم می خورد به صورتی که مانند آن را در هیچ یک از بازی ها WII مشاهده نکرده اید. البته می توان گفت Sonic Colors در بعضی از زاویای هنری کمی از دیگر عنوان بزرگ این کنسول یعنی SUPER MARIO GALAXY الگوبرداری کرده که این کار باعث پیشرفت در طراحی و ساخت مراحل بازی شده است. نکته متمایز کننده SONIC نسبت به بازی های دیگر گیم پلی متفاوت آن است. در Sonic Colors کنترل بسیار عالی پیاده سازی شده و در کنار آن فیزیک نیز حضوری هوشمندانه در کنترل بازی دارد. اما بزرگ ترین نکته مثبت در گیم پلی موجودات فضایی رنگی هستند که هر کدام به سونیک قدرت های جالب، اما محدودی می دهند. مثلاً موجودات فضایی زرد رنگ به سونیک اجازه می دهند برای مدت محدودی زمین را مانند یک دریل سوراخ کند. در نگاه کلی 8 رنگ مختلف از موجودات فضایی در بازی وجود دارد که هر کدام قابلیت های جدید و جذابی در اختیار سونیک و بازیباز قرار می دهد.
منبع: نشریه بازی رایانه، شماره 40.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.