تأییدیه علما و روحانیون معظم در خصوص شهید جعفری

بازوی روحانیت غرب کشور

«شهید جعفری در سن و سال جوان و در عقل و خرد، رهبر پیران بود، و حرکت انقلاب را شتاب بخشید، دل های متفرق را جمع نمود و حیثیت علما را اصالت و آبرویی به منطقه داد و وجیه جبهه و دلگرمی رزمندگان بود، در مقابل
سه‌شنبه، 9 مهر 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازوی روحانیت غرب کشور
بازوی روحانیت غرب کشور






 

تأییدیه علما و روحانیون معظم در خصوص شهید جعفری

درآمد
«شهید جعفری در سن و سال جوان و در عقل و خرد، رهبر پیران بود، و حرکت انقلاب را شتاب بخشید، دل های متفرق را جمع نمود و حیثیت علما را اصالت و آبرویی به منطقه داد و وجیه جبهه و دلگرمی رزمندگان بود، در مقابل دشمن چون کوه استوار و در مقابل دوستان عاشقی بی قرار، در روز با قامتی برافراشته و در شب در مناجات به خاک نشسته...» آن چه می خوانید، فقط بخشی از روایت یکی از علمای منطقه از شهید بزرگوار است. این تأییدیه که به وسیله بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در اختیار ما قرار گرفته است، تقدیم شما عزیزان می شود:

سردار فداکار

بسم الله الرحمن الرحیم
زندگی، یافتن راه به خدای متعال است؛ از همه بریدن و به او پیوستن. آقای سید محمدسعید جعفری سردار فداکار، خالص، مخلص شهید، در نوبت اول و آغاز جنگ ها، خالص از التقاط ها،... و مخلص در انجام کار برای خدا و نترسیدن از هو و جنجال ها (بود). خدایش با حمزه ها و مالک اشترها- علیه السلام- محشور فرماید
ابوالقاسم خزعلی

سرداری بی نظیر

بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند متعال درجات این شهید سعید را بلندتر و والاتر فرماید که عزیز روزگار و نابغه ای بی مانند بود. سرو جان و مال و منال خود را فدای انقلاب گرانقدر اسلامی و دفاع از میهن عزیزخود نمود. او و برادران عزیز انقلابی اش، فدائیان راه امام بزرگوار، طوفان انقلاب اسلامی را در استان های کرمانشاه و کردستان و ایلام هدایت (کردند) و (منطقه را) نجات دادند. روزی از من مشورتی کرد که به حوزه علمیه بپیوندد کلامی به او گفتم، گفت من تقریباٌ سطوح ابتدایی و عالیه دورس حوزوی را دیده ام. از این حرف بسیار شادمان شدم و او کسی نبود که به گزاف و لاف سخن گوید و اصوال رفتار و کردار و سخنرانی هایش و روشنگرایی هایش، خود بهترین نشانه بود که در مراتبی عالیه از فضل کمال و سواد حوزوی است و اگر می ماند، در سپاه سرداری بی نظیر و در حوزه مجتهدی عالی مقام می بود. و به راستی هر چه در حق او تکریم و تجلیل نمایند، شایسته و سزاوار است و ما نیازمند لطف و عنایت او از مقام منیع او هستیم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
کرمانشاه میلاد حضرت سبط اکبر سلوالله- حضرت امام ابی محمد حسن بن علی المجتبی سلام الله علیه 1380/9/10
بنده کمترین، مرتضی الحسینی النجومی

معلمی تقوی پیشه

متن ذیل توسط آقای جمال الدین پولکی به عنوان آیت الله حاج آخوند نوشته و فضایل شهید در آن ذکر گردیده است. در نهایت حضرت ایت الله کلیه مطالب را تأیید کرده اند.
نظر مبارک استاد گرانقدر و پدر بزرگوارم حضرت آیت الله حاج مجتبی آخوند بعد از سلام و تحیات وافر
همان طور که مستحضر هستید و آن چه که مسلم و مشهود است، شهید بزرگوار جناب آقای «سید محمدسعید جعفری» از جوانان خودساخته دینی بوده که از قبل از پیروزی نقلاب اسلامی و در دوران پیروزی و بعد از آن، سهم به سزایی در جمع آوری و ارشاد و هدایت جوانان شهر، تحت نظارت جامعه روحانیت داشته و همواره الگو و معلمی تقوی پیشه برای آن ها، و یار و یاروی متعهد و خستگی ناپذیر برای اسلام و انقلاب اسلامی بوده اند. نظر به این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد دارند در اعطای درجه سپاهی شایسته این شهید عالی قدر شهرمان تقدیر به عمل آورند، لهذا ذیلاً گوشه ای از فعالیت های اسلامی آن بزرگوار را جهت یادآوری ملحوظ می دارد و از حضرت عالی تقاضامندم نظر مبارک خویش را در مورد زحمات و فعالیت های مشار الیه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مدت عمر کوتاه و پرثمر آن شهید والامقام اعلام فرمایید.

شرح گوشه ای از فعالیت های شهید گرانقدر سید محمدسعید جعفری

1- قبل از پیروزی انقلاب «تهیه اعلامیه های دعوت از مردم مسلمان و مبارز کرمانشاه به تظاهرات و راهپیمایی ها» و اخذ تأیید این حرکت اسلامی از جامعه محترم روحانیت شهر
2- روند حرکت مبارزات اسلامی وی که بعد از خودسازی و «با... تدین و درد دین داشتن» صورت گرفته است، در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منجر به دستگیری وی توسط ایادی رژیم منحوس پهلوی در کرمانشاه تاریخ 1357/7/17 و تحمل مدتی زندان و شکنجه گردیدند.
3- در استانه پیروزی انقلاب اسلامی و در هنگام فروپاشی حکومت ستم شاهی، تشکیل و سازماندهی عده ای از جوانان رزمنده برای حفاظت از شهر که منجر به تشکیل کمیته انقلاب اسلامی شماره یک و بالاخره فرماندهی ان کمیته و گروه های ضربت آن شد.
4- هنگام فروپاشی شهرمان، اخذ نمایندگی از استانداری برای نظارت در شهربانی و ساماندهی اسلامی آن با حفظ مسئولیت فرماندهی سپاه.
5- برای گواهی کم و کیف فعالیت های آن بزرگوار همین بس که ساعی قبل از انقلاب بود و صداقت و لیاقت و شجاعت و نمود کاری وی منجر به تعیین انتخاب مشارالیه برای «اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمانشاه» گردید و در هنگام غائله کردستان در سیاست گذاری و مبارزه عینی و فرونشاندن آتش آن غائله در ابتدای امر در سمت فرماندهی سپاه استان سهم به سزایی را ایفا نمودند.
6- هنگام حمله مزدوران عراقی «فرماندهی عملیات گروهی از رزمندگان بسیجی» را شخصاً به عهده گرفته و به عنوان «فرمانده عملیات بسیجی مستضعفین عشایر غرب کشور» به خط مقدم و از جبهه های غرب در «قراویز سرپل ذهاب» عزیمت نموده و با شجاعت و پایمردی که ناشی از تدین و صبر و پایداری و تقوی وی بوده است، به خون خود آغشته و شربت شهادت را نوشیدند، خدایش رحمت و حقش را بر ما حلال فرماید.
7- هنگام حمله مزدوران عراقی، شهید بزرگوار به همراه تعدادی از پرسنل سپاه کرمانشاه به جبهه های غرب عزیمت می نمایند...
با تقدیم احترام
من الله التوفیق
جمال الدین پولکی
بسمه تعالی
مطالب فوق مورد تأیید اینجانب و گواهی می نمایم البته مبارزات و فعالیت های ایشان قبل از انقلاب بیش از این هاست و اگر ما فعالیتی در آن زمان داشتیم، بازوی ما ایشان و رفقایش (باعث) پیوند (ما) که ایشان در رأس آن ها بود. روانش شاد و یادش گرامی باد.
مجتبی حاج آخوند
1374/10/21

زیبایی چهره و پاکی طینت

بسم الله الرحمن الرحیم
هوالعزیز
و فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیماً
شهید بزرگوار سید محمدسعید جعفری از سلاله پاک نبوی که دارای اصالت و نجابت، و تربیت یافته در بیتی محترم و در دامن مادری مؤمنه و با شیری پاک رشد یافته بود و پدری آزاد داشت، در همان عنفوان جوانی با ایمان و اخلاص و با ضمیری پاک و اندیشه ای تابناک و با عزمی راسخ در مقابل ستمگران، قد برافراشت و نقشی محوری داشت، و زیبایی چهره را با پاکی طنیت درهم آمیخته بود و علم و اندیشه و عمل را یکجا جمع کرده بود، حق را یافته و به سویش شتابان و باطل را شناخته و از او گریزان بو و در سن و سال، جوان و در عقل و خرد، رهبر پیران بود، و حرکت انقلاب را شتاب بخشید، دل های متفرق را جمع نمود و حیثیت علما را اصالت و آبرویی به منطقه داد و وجیهه جبهه و دلگرمی رزمندگان بود، در مقابل دشمن چون کوه استوار و در مقابل دوستان عاشقی بی قرار، در روز با قامتی برافراشته و در شب در مناجات به خون نشسته و در دنیا با همسری ایثارگر و فرزندی لایق ساخته و در آخرت با حسین بن علی(ع) سر و عشق باخته عاش شعیداً و مات شهیداً، قلم در وصفش ناتوان و زبان از تعریفش کم بیان. اللهم احشره علی من احبه و احشرنا معه بحق محمد و اله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.
محمدحجتی هرسینی
7 رجب 1424
منبع: نشریه شاهد یاران شماره 84

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.