مزایای سراپپتاز

سراپپتاز یک آنزیم طبیعی است که جهت درمان چندین بیماری به کار می‌رود. بیایید در این مقاله با برخی مزایای سراپپتاز آشنا شویم و ببینیم این آنزیم چه چیزی به ما ارائه می‌دهد.
دوشنبه، 2 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مزایای سراپپتاز
مزایای سراپپتاز

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع :راسخون



 
سراپپتاز یک آنزیم طبیعی است که جهت درمان چندین بیماری به کار می‌رود. بیایید در این مقاله با برخی مزایای سراپپتاز آشنا شویم و ببینیم این آنزیم چه چیزی به ما ارائه می‌دهد.
جالب است بدانید که برای درمان بیماری‌های گوناگون محصولات طبیعی بسیاری در طبیعت موجود می‌باشند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به گیاهان دارویی و آنزیم‌هایی اشاره کرد که ما هیچ وقت به آنها فکر نکرده‌ایم. مثلاً ریشه‌ی یک گیاه، پوسته‌ی یک درخت خاص یا گل‌ها از جمله‌ی این محصولاتند. آنزیم سراپپتاز نیز در محدوده‌ی همین محصولات قرار می‌گیرد. این آنزیم که در طبیعت یافت می‌شود توسط کرم ابریشم تولید می‌شود تا کرم ابریشم را قادر سازد پیله را پاره کرده و از آن بیرون بیاید. پس از انجام مطالعات دقیق بر روی این آنزیم مشخص گردید که این آنزیم دارای خواصی است و می‌تواند بیماری‌های گوناگون را درمان نماید. در این مقاله ما برخی از مزایای سراپپتاز و بیماری‌هایی را که به کمک سراپپتاز قابل درمان هستند مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مزایای سراپپتاز

مزایای آنزیم سراپپتاز

سراپپتاز یک آنزیم پروتئین‌کافت است که در درمان بیماری‌هایی که بدن را مبتلا می‌سازند مفید و مؤثر است. بیایید ببینیم این داروی گیاهی چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• سراپپتاز یک عامل ضد التهاب است و در نتیجه بیماری‌هایی که التهاب از علائم اصلی‌شان است می‌توانند از مزایای این آنزیم بهره‌مند گردند. این بیماری‌ها عبارتند از ورم مفاصل، رماتیسم مفاصل، ذات ‌الریه‌ی ویروسی، تنگی نفس ناشی از برونشیت، سینوزیت، پوکی استخوان و غیره.
• این آنزیم از خاصیت ضد لختگی برخوردار است و در نتیجه به درمان بیماری‌های قلبی و عروقی گوناگون کمک می‌کند. این آنزیم فیبروئیدهایی را که شریان‌های سرخ رگی را مسدود کرده و منقبض می‌کنند از بین می‌برد. داروهای ضد لختگی معدودی قادر به انجام این کار هستند.
• این آنزیم به التیام سریع بدن پس از انجام جراحی یا پس از وقوع تصادف و هم چنین التیام آماس بعد از انجام عمل جراحی کمک می‌کند.
• آنزیم سراپپتاز در مقایسه با دیگر داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب که جهت درمان درد استفاده می‌شوند جای گزین سالم‌تری محسوب می‌شود. سراپپتاز بر خلاف داروهای مذکور باعث زخم یا خون ‌ریزی معده نمی‌شود.
• آنزیم سراپپتاز چندین وضعیت بدنی از جمله رباط پاره، سندروم تونل کارپال، رگ ‌به ‌رگ شدگی، سیاه رگ‌های گشاد شده، مشکلات مربوط به ریه و سینه، مشکلات مربوط به گردن و کمر، دیابت، سرفه، آب ریزش بینی، گلو درد میکروبی، چروک، میگرن، سندروم روده‌ی تحریک پذیر، بزرگی پروستات، و درد عمومی را درمان می‌کند.
• این آنزیم هم چنین به درمان بیماری فیبروسیستیک سینه کمک می‌کند. درمان به کمک این آنزیم به کاهش درد، تورم سینه‌ها و هم چنین حفظ سفتی سینه‌ها کمک می‌کند.
• این آنزیم به ویژه به درمان سینوس، درمان گرفتگی بینی و گرفتگی سینه کمک می‌کند. مکمل این آنزیم باعث می‌شود تا مخاط بینی سفت شده و در نتیجه ترشحات کمتری از بینی خارج می‌شود.
• سراپپتاز به درمان مشکلات مختلف مربوط به گوش، بینی و گلو هم چون گرفتگی بینی، از دست دادن موقت حس شنوایی یا بویایی، لارنژیت، و غیره کمک می‌کند.
• آنزیم سراپپتاز قادر است همه‌ی بافت‌های مرده را هضم نموده و در نتیجه تأثیرات گسترده‌ای بر بافت‌های زخم و گردش خون می‌گذارد.

اثرات جانبی سراپپتاز

آنزیم سراپپتاز در کنار مزایای خود دارای اثرات جانبی نیز می‌باشد و این اثرات جانبی گه گاه گزارش می‌گردند. دانستن این موضوع مهم است که برخی از این اثرات جانبی به گونه‌ای هستند که قبل از مصرف سراپپتاز باید جانب احتیاط را رعایت نمود. برخی از این اثرات جانبی عبارتند از:
• در برخی موارد مشاهده شده است که مصرف آنزیم سراپپتاز می‌تواند به خارش پوست منجر شود.
• مصرف این آنزیم می‌تواند باعث تورم و درد و هم چنین قرمزی و سوزش پوست شود.
• این آنزیم هم چنین می‌تواند باعث آماس ریه و التهاب جزئی بافت ریه شود.
• از آن جا که پژوهش‌های گسترده‌ای در باره‌ی این آنزیم انجام نگرفته است، در نتیجه توصیه می‌شود هنگام مصرف دوز بالای این آنزیم جانب احتیاط به شدت رعایت شود. درمان به کمک این آنزیم تنها پس از مشورت با پزشک باید انجام گیرد.
همان طور که در این مقاله ذکر گردید مزایای سراپپتاز فراوانند. اما از آن جا که این داروی جای گزین هم چنان داروی نسبتاً جدیدی است و پژوهش‌های بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد، در نتیجه توصیه می‌شود به صورت محدود از این آنزیم استفاده شود.
 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط