سقف با پوشش آلومینیومی (ایزوگام)

همان گونه که سقف مانع ورود گرما، باران، طوفان و برف به داخل می‌شود، به راحتی نیز خراب می‌گردد. با این حال، وجود پوشش آلومینیومی در سقف می‌تواند از هر نوع آسیب سطح پشت بام جلوگیری به عمل آورد. این مقاله در
سه‌شنبه، 4 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سقف با پوشش آلومینیومی (ایزوگام)
سقف با پوشش آلومینیومی (ایزوگام)

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
همان گونه که سقف مانع ورود گرما، باران، طوفان و برف به داخل می‌شود، به راحتی نیز خراب می‌گردد. با این حال، وجود پوشش آلومینیومی در سقف می‌تواند از هر نوع آسیب سطح پشت بام جلوگیری به عمل آورد. این مقاله در مورد این نوع از پوشش‌ها صحبت می‌کند.
در طول تابستان، به دلیل درجه حرارت بالا، احتمال خراب شدن سقف‌ها بیشتر است. گرما حتی ممکن است بر روی سطح سقف ترک و سوراخ ایجاد نماید. در طول فصل بارندگی، آب به درستی نمی‌تواند در یک سقف مسطح تخلیه شود. آب انباشته شده در دو طرف سقف می‌تواند نه تنها به سقف بلکه به دیوارها، درها و پنجره‌های ساختمان آسیب برساند. عوامل دیگر، مانند باران اسیدی و آلاینده‌های دیگر فشار مضاعفی را بر روی آن وارد می‌سازد. به این دلایل، سقف‌ها نیاز به یک حفاظت ویژه داشته تا بتوانند برای مدت طولانی دوام آورند.

پوشش آلومینیومی

این نوع از پوشش بهترین گزینه برای سقف‌های تخت و هم چنین شیب‌ دار می‌باشد. این پوشش از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. دو نوع از این پوشش‌ها وجود دارد: پوشش فیبری و پوشش غیر فیبری. این دو نوع از خمیر آلومینیوم (تکه‌هاى بسيار کوچک آلومينيوم که مانع برخورد اشعه ماوراء بنفش خورشيد به سطح جسم مي‌شوند)، آسفالت اکسیده و حلال تشکیل شده و ممکن است حاوی فیبر بوده یا فیبر نداشته باشند. مقدار خمیر موجود اغلب از یک محصول به محصول دیگر متفاوت است. پوشش سقفی که حاوی مقادیر بالاتری از مواد آلومینیومی باشد به مدت طولانی‌تری دوام خواهد آورد.
سقف با پوشش آلومینیومی (ایزوگام)

کاربرد

تأثیر پوشش سقف به میزان چسباندن آن به سطح بام بستگی دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما به آماده سازی درست سطح نیاز دارید. تمام گرد و خاک، چربی، و آشغال‌های باقی مانده بایستی با جارو دستی یا جارو برقی تمیز شوند. به منظور رهایی از آشغال‌های سنگین‌تر و پوشش‌های قدیمی، آنها را با فشار زیاد آب بشویید. آب اضافی را تخلیه کنید. در غیر این صورت، پوشش به سطح نمی‌چسبد. برای پیدا کردن هر گونه ترک و سوراخ کل سقف را به دقت بگردید. اگر هر گونه سوراخ یا ترکی وجود داشت، آنها را قبل از استفاده از پوشش تعمیر نمایید.
هنگامی که کار تعمیر به طور کامل انجام شد، آن گاه شروع به چسباندن پوشش با کمک جارویی با موهایی نرم کنید. توصیه‌های تولید کنندگان برای نصب آن را دنبال کنید. همیشه تا انتهای کار جارو را در یک جهت استفاده کنید. به این دلیل که اگر پوشش آلومینیوم در یک جهت باشد، بازتاب نور خورشید نیز یک نواخت خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید به وسیله‌ی اسپری پوشش را نصب کنید، از اسپری بدون هوا استفاده نمایید. اطمینان حاصل کنید که به طور مساوی در سراسر سطح اسپری می‌شود. پس از این کار، تا زمانی که کاملا خشک نشده به آن دست نزنید.

مزایا

پیوند رنگ دانه آلومینیوم و پایه آسفالت محکم بوده و به همین دلیل آن را قادر می‌سازد در برابر حرارت و رطوبت مقاومت کند. هم چنین این کار عمر سقف را افزایش می‌دهد و موجب صرفه جویی در هزینه‌های نگه داری آن می‌شود. آلومینیوم خواص تابشی بالایی دارد بطوری که قادر به بازتاب حدوداً هفتاد درصد از نور خورشید است. در نتیجه، مواد روغنی آسفالت که قسمت زیرین پوشش را تشکیل می‌دهند، به خوبی حفظ شده و بنا بر این، خواص الاستیکی پوشش دست نخورده باقی می‌ماند و از ترک خوردگی و یا خشک شدن جلوگیری می‌نماید. همان طور که گرما و نور خورشید به خارج منعکس می‌شود، درجه حرارت داخل ساختمان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
شما بایستی شرایط آب و هوایی که از این پوشش در آن استفاده می‌کنید را مد نظر داشته باشید. پوشش آلومینیومی در درجه حرارت بالا به خوبی کار می‌کند، اما اگر درجه حرارت بیش از حد بالا باشد، لکه‌هایی ممکن است بر روی آن ظاهر شود. درجه حرارت بسیار کم نیز می‌تواند از حالت ورقه‌ای پوشش جلوگیری نماید. شبنم در دمای پایین می‌تواند لکه‌هایی را در سطح پوشش ایجاد کند. علاوه بر این، چنانچه پیش از خشک شدن کامل پوشش، باران ببارد، ممکن است مشکلاتی به بار بیاید.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما