تأثیرات هک کردن کامپیوترها چیست؟

هک کردن کامپیوتر اشاره به استفاده‌ی غیر مجاز و غیر اخلاقی از تکنولوژی جهت دست رسی غیر مجاز به اطلاعات حساس موجود در یک کامپیوتر می‌باشد، که نتیجه‌ی آن ایجاد اختلال در امنیت و حریم خصوصی کاربران کامپیوتر
يکشنبه، 23 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تأثیرات هک کردن کامپیوترها چیست؟
تأثیرات هک کردن کامپیوترها چیست؟

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
هک کردن کامپیوتر اشاره به استفاده‌ی غیر مجاز و غیر اخلاقی از تکنولوژی جهت دست رسی غیر مجاز به اطلاعات حساس موجود در یک کامپیوتر می‌باشد، که نتیجه‌ی آن ایجاد اختلال در امنیت و حریم خصوصی کاربران کامپیوتر است. برای بررسی دقیق‌تر اثرات هک کردن کامپیوترها، متن زیر را بخوانید.
تأثیرات هک کردن کامپیوترها چیست؟
هک کردن کامپیوتر عمل تغییر سخت افزار‌ یا نرم افزار کامپیوتر، به منظور آسیب به اطلاعات حساس روی یک کامپیوتر و یا سرقت آسان‌تر اطلاعات محرمانه می‌باشد. هکرها اغلب کامپیوترهای خانگی و اداری را که به اینترنت متصل‌اند را هدف قرار می‌دهند. اینترنت دروازه‌ی یک کامپیوتر برای اتصال به جهان است، و هم چنین باعث می‌شود که در مقابل حمله‌ی هکرها از سراسر جهان، آسیب پذیرتر باشد. عواقب ناشی از هک کردن کامپیوترها چیست؟ اجازه دهید تا جواب این سؤال را پیدا کنیم.

تأثیرات هک کردن کامپیوترها

هک کردن کامپیوتر نقص امنیت کامپیوتر است. آن می‌تواند اطلاعات حساس کاربران و حریم خصوصی آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد. فعالیت‌های هک، افشای اطلاعات محرمانه‌ی کاربر مانند اطلاعات شخصی، شماره‌ی تأمین اجتماعی، شماره‌ی کارت اعتباری، شماره حساب بانکی و عکس‌های شخصی می‌باشد. اطلاعات کاربر در دست هکرهای کامپیوتر باعث می‌شود که جهت استفاده‌ی نا مشروع و دست کاری، آسیب پذیر شوند.
هکرها حتی ممکن است هنگام دست رسی به اطلاعات حساس، آن‌ها را حذف کنند. حذف و دست کاری اطلاعات حساس به منظور رسیدن به منافع شخصی اثر دیگری از هک کردن کامپیوترها می‌باشد. کاربری که کامپیوترش هک شده است در معرض خطر از دست دادن تمام داده‌های ذخیره شده روی کامپیوترش، قرار دارد. دست کاری داده‌های حساس کاربران از عواقب مهلک هک کردن می‌باشد.
سرقت هویت یکی دیگر از پیامدهای مهم هک کردن کامپیوترها می‌باشد. سرقت هویت تقلب است و شامل ادعایی است که فردی خود را به جای فردی دیگر جا بزند، تا دست رسی غیر مجاز به اطلاعات یا اموال آن فرد به دست آورد. آن اشاره به استفاده‌ی غیر قانونی از هویت شخص دیگری جهت رسیدن به منافع شخصی دارد.
پیش رفت تکنولوژی به تکامل نرم افزارهای کی لاگر (key - logger) منجر شده که قادر به رد یابی و ثبت هر ضربه‌ای هستند که کاربر به کلیدهای کیبورد وارد می‌کند، بدین ترتیب به آسانی می‌توان به جزئيات حساب کاربران پی برد و پس ورد آن‌ها را دزدید. (کی‌لاگر، به نرم‌ افزارهایی گفته می‌شود که کلیدهای فشرده ‌شده بر روی صفحه کلید را ذخیره می‌کنند، به صورتی که می‌توان از آن، اطلاعات تایپ شده‌ی کاربران از قبیل رمزهای عبور آن‌ها را سرقت کرد. از کی‌لاگرها می‌توان برای یافتن منابع اشکالات استفاده کرد و نحوه ارتباط کاربران و سیستم و نحوه انجام کار و پیش رفت آن را در بعضی کارهای اداری مورد بررسی قرار داد. کی‌لاگرها به طور گسترده در اینترنت در دست رس هستند.) یکی دیگر از اثرات جدی هک کامپیوترها، حمله‌ی محروم سازی از سرویس است. حمله‌ی DOS‌‌، اشاره به تلاش برای خارج کردن ماشین و منابع شبکه از دست رس کاربران مجازش می باشد. اغلب وب سایت‌ها به موجب این که برای مدت زمان طولانی در دست رس نیستند، در تله‌ی حمله‌ی DOS می‌افتند، و باعث آزرده خاطر شدن کاربران و نیز اخلال در کسب و کار وب سایت می‌شوند.
هک کردن کامپیوترها می‌تواند به سرقت اطلاعات حیاتی یک کسب و کار منجر شود. به موجب هک کردن کامپیوتر، اطلاعات مهم درباره‌ی مشتریان آن کسب و کار و یا خود مشتریان می‌تواند از دست بروند و یا دست کاری شوند. هک کردن می‌تواند آدرس‌های ایمیل را در اختیار هکرها قرار دهد و هکرها از ایمیل‌ها جهت هرزه نگاری و ورود به حریم خصوصی افراد استفاده کنند.
اطلاعات حیاتی امنیت ملی، اطلاعات محرمانه‌ی دولت، اطلاعات مربوط به دفاع ملی، امنیت و جرائم بحرانی، اگر در اختیار هکرها قرار گیرد، می‌تواند پیامدهای جدی و جبران نا پذیری در نظم و رفاه عمومی به وجود آورد. هک کردن اطلاعات بسیار حساس، می‌تواند به صورت بالقوه امنیت ملی را به خطر بیاندازد و رفاه و نظم عمومی را با مشکل مواجه کند.
هک کردن می‌تواند برای تبدیل کامپیوترها به زامبی و مرده‌ی متحرک مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال کامپیوترهای متصل یه اینترنت می‌توانند توسط هکرها و یا ویروس‌های کامپیوتری به خطر بیافتند. (کامپیوترهایی که از لحاظ استاندارد ایمنی، در سطح پایین‌تری هستند می‌توانند توسط یک مهاجم برای انواع مقاصد مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. کامپیوترهایی که به این شکل، بدون آگاهی صاحب واقعی آن‌ها، مورد بهره ‌برداری قرار می‌گیرند، زامبی نامیده می‌شوند.) کامپیوترهای زامبی جهت فعالیت‌های جعلی مانند هرزه نگاری و فیشینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. (فیشینگ (به انگلیسی: Phishing) به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذر واژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب ‌سایت، آدرس ایمیل و... گفته می‌شود.)
چگونه می‌توانید متوجه شوید که کامپیوترتان هک شده است؟ کاهش شدید عمل کرد کامپیوتر، افزایش بیش از حد اندازه‌ی فایل‌ها، تغییرات ناگهانی در تنظیمات شبکه‌ی کامپیوتر، و خرابی پی در پی دیسک، از علائم هشدار دهنده‌ی یک کامپیوتر هک شده می‌باشند. نصب نرم افزارهای قابل اعتماد آنتی ویروس، فعال کردن فایر وال قبل از اتصال به اینترنت، و نصب آپدیت‌های سیستم عامل به طور منظم، می‌توانند در مبارزه‌ی شما علیه هکرها، یاری رسان باشند.
چه اتفاقی می‌تواند برای‌تان پیش آید اگر یک کامپیوتر را هک ‌کنید؟ خوب، به کاربران کامپیوتر حق امنیت اطلاعات شخصی در حوزه‌ی قانون حفاظت از اطلاعات، داده شده است. اگر این قانون رعایت نشود، می‌تواند عواقب شدیدی چون جریمه‌های سنگین، و یا زندان داشته باشد. میزان مجازات بستگی به میزان خسارت ناشی از هک کردن کامپیوتر دارد. هک کردن کامپیوتر از جرائم کامپیوتری محسوب می‌شود.
فقط اگر کسی توانایی دارد، لطفاً مغز هکرها را هک کند و این چنین افکار مخرب هک کردن را از ذهن آن‌ها پاک کند.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.