شرح وظایف اقیانوس شناس

یک اقیانوس شناس به مطالعه و تحقیق همه موارد مربوط به اقیانوس ، از موجودات دریایی ساکن در آن گرفته تا پویایی خود اقیانوس می پردازد. این مقاله مطالب بیشتری در این زمینه در اختیارتان خواهد گذاشت.
چهارشنبه، 9 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شرح وظایف اقیانوس شناس
شرح وظایف اقیانوس شناس

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
یک اقیانوس شناس به مطالعه و تحقیق همه موارد مربوط به اقیانوس ، از موجودات دریایی ساکن در آن گرفته تا پویایی خود اقیانوس می پردازد. این مقاله مطالب بیشتری در این زمینه در اختیارتان خواهد گذاشت.
این حرفه شامل مطالعات مربوط به موضوعاتی مانند تکتونیک صفحه ای، جریان های اقیانوسی، مورفو لوژی و زمین شناسی سراسر کف اقیانوس است. نگرانی های رو به رشد آلودگی های زیست محیطی و گرم شدن کره زمین، کار اقیانوس شناسان را بیشتر به چالش کشیده است، به همین دلیل آنها باید هوشیارتر بوده و تأثیرات چنین مسائل زیست محیطی را بر زندگی دریایی بیشتر بر جسته نمایند.
با استفاده از ابزارهای علمی و ریاضی، یک اقیانوس شناس نیز قادر است بین تمام عواملی که منجر به مشکلات زیست محیطی و آلودگی آب می شود، ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، موارد مطالعه مربوط به اکتشاف مواد معدنی، حمل و نقل کشتی رانی، شیلات، پیش بینی آب و هوا، تغییر اقلیم، جریان های جزر و مد، و منابع انرژی تجدید پذیر نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.
شرح وظایف اقیانوس شناس

شرح وظایف

مشخصات کار به قسمت های مختلفی مانند مطالعه جنبه های زمین شناسی، فیزیکی و شیمیایی از اقیانوس تقسیم بندی شده است.
زمین اقیانوس شناسان به مطالعه توپوگرافی بستر اقیانوس، شکل گیری دره ها و آتش فشان های زیر آب می پردازند. یکی از وظایف مهم، جمع آوری و مطالعه رسوبات و سنگ ها در اعماق اقیانوس و پیش بینی فعالیت های زمین شناسی است که ممکن است در آینده رخ دهد. تحقیقات بر روی فسیل های یافت شده در اقیانوس ها به منظور یافتن فعالیت های زمین شناسی و تاریخ اقلیمی هزاران سال پیش انجام می شود.
فیزیک اقیانوس شناسان، دانشمندانی هستند که در پیش بینی حرکات اقیانوس، به عنوان مثال جزر و مد، امواج و باد بسیار حایز اهمیت هستند. این دانشمندان با مطالعه حرکات اقیانوسی، دما و غلظت شوری، قادر به یافتن علل بلایای طبیعی از جمله سونامی می باشند. تکنولوژی های ماهواره ای کار دانشمندان را بسیار ساده تر و بهتر ساخته است، به این خاطر که آنها را قادر به گرفتن یک نمای کلی از تصاویر اقیانوس ها و دریا ها نموده است.
شیمی اقیانوس شناسان از واکنش مواد شیمیایی موجود در آب و اثراتشان بر زندگی موجودات دریایی، نگران هستند. آنها اثرات احتمالی گرمایش زمین را مطالعه نمودند. واکنش های شیمیایی بین آب دریا و کف اقیانوس را نیز مورد بررسی قرار دادند.
با افزایش سرمایه گذاری در تحقیقات زیست محیطی، بسیاری از مؤسسات علم و فن آوری، جوانان داوطلبی را استخدام کردند که می توانند به دانشمندان ارشد کمک نمایند. علاوه بر این، برای کسانی که مدرک کار شناسی ارشد در اقیانوس شناسی کسب نمایند، تدریس در مؤسسات معتبر نیز گزینه مناسبی می باشد. متوسط حقوق و دست مزد یک اقیانوس شناس با مدرک لیسانس بین 25000 USD (واحد پول رایج ایالات متحده آمریکا) تا 40000USD ، در سال است. حقوق دانشمندان با مدرک کار شناسی ارشد و دکترا، نیز می تواند در سال بالاتر از 130000USD باشد.

الزامات تحصیلی

داوطلب باید علوم و ریاضیات را به عنوان دروس اجباری در دبیرستان و دانشگاه گذرانده باشد. در سال های فارغ التحصیلی، کسب مدرک در رشته علوم زمین و علوم فیزیک الزامی است. برای تبدیل شدن به یک دانشمند حرفه ای، مدرک کار شناسی ارشد یا دکترا با انجام پژوهش اغلب در موضوعات مرتبط اجباری است، همان طور که سطح دانش و مهارت برای کار بسیار مهم است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.