آشنایی با نام های خداوند: الباعث

الباعث به معنی زنده کننده ی مردگان است و «شیخ بُرسی» (ره) فرموده است هر کس در هنگام خواب صد مرتبه این اسم را بخواند پس دست خود را به سینه کشد خداوند باطن او را زنده و دل او را نورانی گرداند و در بعضی کتب است که برای
پنجشنبه، 22 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نام های خداوند: الباعث

عدد ابجدی: 573 الباعث به معنی زنده کننده ی مردگان است و «شیخ بُرسی» (ره) فرموده است هر کس در هنگام خواب صد مرتبه این اسم را بخواند پس دست خود را به سینه کشد خداوند باطن او را زنده و دل او را نورانی گرداند و در بعضی کتب است که برای حفظ بدن در حال طهارت و خالی بودن معده این اسم را به جامه ی پاکیزه که آغتشه به مشک و قرنفل باشد بخواند و آن جامه را بپوشد و همراه داشتن این شکل نیز همین فایده را دارد:
 

ال

با

ع

ث

ث

ال

ع

با

با

ث

ع

ال

شکل شماره (1)

پژوهه در مفهوم الباعث از مترجم

"الباعث" یعنی آن که خداوند متعال خلق را در قیامت و زندگانی پس از برزخ زنده و مبعوث می گرداند.

«رستاخیز آمدنی و شک در آن نیست و خدا خفتگان قبور را زنده می کند». «حج/7»

فیض بندگان از نام شریف الباعث فیض بزرگی است همان طور که خداوند تبارک و تعالی بندگان خویش را حیات تازه ای می بخشد، ما نیز می توانیم انسان ها را از مرگ و جهل به زندگی و حیات علم و معارف الهی رهنمون شویم.

از فضل بن یسار روایت شده است که: به امام محمّد باقر (علیه السلام) گفتم منظور کلام خداوند عزّ و جل که در قرآن فرموده است و هرکه، کسی را زنده بدارد چنان است که مردم را زنده داشته باشد چیست؟ فرمود: کسی که دیگری را از سوختن و غرق شدن [هلاک] نجات دهد. عرض کردم کسی که دیگری را از گمراهی به هدایت سوق دهد؟ فرمود: این تأویل بزرگ آیه محسوب می شود.»


نویسنده: ملاحبیب الله شریف کاشانی
مترجم و شارح: استاد محمد رسول دریایی
 
منبع: شریف کاشانی، ملاحبیب الله؛ (1383)، خواص و مفاهیم اسماء الله الحُسنی(نامهای زیبای خداوند)، ترجمه ی محمدرسول دریایی، تهران: نشر صائب، چاپ ششم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.