ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

سلام . روزتون بخیر
من باوجود مشکلات و فشارهای زیادی که داشتم همیشه تونستم به تنهایی و البته با کمک خدا از پسشون بربیام .
هیچ وقت اونقدر به کسی متکی نبودم و سعی میکردم زندگیم رو همونجوری که هست قبول کنم و ازش لذت ببرم .
در بین اطرافیان و دوستام به یه منبع آرامش معروف بودم و همیشه یه جورایی حلال مشکلات دیگران بودم و سعی میکردم حتی باخوب گوش کردن به حرفاشون هم که شده بهشون کمک کنم . اینا رو اصلا برای تعریف از خودم نگفتم فقط خواستم بگم همیشه از نظر دیگران قوی و آروم بودم و اونقد توانایی داشتم که همزمان چند نفر روم حساب باز میکردن و منم از اینکه بتونم دیگرانو آروم کنم و کمکشون کنم احساس خوبی داشتم .
الان چند وقتیه که خیلی عصبی شدم . البته هنوزم حواسم به بقیه هست و سعی میکنم مثل قبل باشم و از خیلیا آروم تر بنظر میام اما وجودم خیلی ناآرومه. خودم حس میکنم و دوستای نزدیکم هم اینو میگن .
خیلی زود بهم میریزم و حتی استرس و اضطرابم از قبل بیشتر شده و به نسبت قبل بدتر میخوابم .
یه وقتایی حس میکنم واقعا کنترل همه چی از دستم خارجه و نمیتونم مثل قبل راحت فکر کنم .
اعتماد به نفس دارم اما کمتر از قبل .
نمیخوام این حالمو زیاد به کسی منتقل کنم و نمیخوام اینجوری باشم .
قبلا هم زیاد پیش میومد که عصبی بشم اما الان انگار ناخودآگاهم و کلا وجودم عصبیه .
میدونم مراجعه حضوری به روانشناس خیلی خیلی مفیدتره ولی نمیتونم یعنی شرایطشو ندارم که برم .
لطفا کمک کنین . چیکار باید بکنم ؟
ممنون از وقتی که میذارین


مشاور (خانم صفری)

با سلام دوست عزیز و مهربونم واقعا خوشحالم که با این سن کمی که داری اینقدر پخته هستی .مطمئن باش که تو مثل همیشه میتونی آروم باشی و بقیه رو آروم کنی . ولی عزیزم همیشه نباید از خودت انتظار داشته باشی که بهترین باشی و بقیه را اروم کنی یا خودت آروم باشی . چون گاهی شرایط محیطی تغییرات هورمونی در بدن یا تغییرات فصلی باعث میشه که ما حوصله نداشته باشیم و عصبی باشیم و توصیه میکنم حتما کلاس شنا یا یه کلاس ورزشی برو و سعی کن هفته ای یک ساعت تفریح خوب و روزی یک ساعت ورزش کنیو این حالت مثله یک موج هست و میگذره نگران نباش دخترخانم مهربان . البته این نکته یادت باشه گاهی باید عصبانی بشی و گاهی بد اخلاق و گاهی بی حوصله و گاهی باید دلخوری ها و ناراحتی هامون رو بیان کنیم.