ناشناس

سلاممن با خانمی آشنا شده‌ام و به ایشان پیشنهاد ازدواج...

سلام من با خانمی آشنا شده‌ام و به ایشان پیشنهاد ازدواج داده‌ام. قرار شده که خانواده‌ی ما برای خواستگاری اقدام کنند. در این رابطه چند سؤال دارم: ۱. آشنایی ما ابتدا از طریق اینترنت شکل گرفت ولی کل فرآیند پیشنهاد ازدواج و صحبت درباره‌ی آن را حضوری انجام دادیم. آیا این مسئله که ابتدای آشنایی از طریق اینترنت بوده می‌تواند اثر سوئی در زندگی آینده داشته باشد؟ ۲. ما متعلق به دو شهر و استان مختلف هستیم: استان‌های فارس و اصفهان. چطور می‌توانیم درباره‌ی خانواده‌ی آن‌ها تحقیقات کنیم؟ ۳. آیا این شکل از خواستگاری که ابتدا پسر و دختر (با رعایت همه‌ی حدود شرعی و اخلاقی) با هم آشنا شوند و بعد خانواده‌ها آشنا شوند اشکالی دارد؟ آیا غیرمرسوم است؟ چه مشکلاتی ممکن است از این بابت پیش آید و خانواده‌ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟ با تشکر
دوشنبه، 11 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلاممن با خانمی آشنا شده‌ام و به ایشان پیشنهاد ازدواج...

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، ۲۷ ساله )

سلام
من با خانمی آشنا شده‌ام و به ایشان پیشنهاد ازدواج داده‌ام. قرار شده که خانواده‌ی ما برای خواستگاری اقدام کنند. در این رابطه چند سؤال دارم:
۱. آشنایی ما ابتدا از طریق اینترنت شکل گرفت ولی کل فرآیند پیشنهاد ازدواج و صحبت درباره‌ی آن را حضوری انجام دادیم. آیا این مسئله که ابتدای آشنایی از طریق اینترنت بوده می‌تواند اثر سوئی در زندگی آینده داشته باشد؟
۲. ما متعلق به دو شهر و استان مختلف هستیم: استان‌های فارس و اصفهان. چطور می‌توانیم درباره‌ی خانواده‌ی آن‌ها تحقیقات کنیم؟
۳. آیا این شکل از خواستگاری که ابتدا پسر و دختر (با رعایت همه‌ی حدود شرعی و اخلاقی) با هم آشنا شوند و بعد خانواده‌ها آشنا شوند اشکالی دارد؟ آیا غیرمرسوم است؟ چه مشکلاتی ممکن است از این بابت پیش آید و خانواده‌ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟
با تشکر


مشاور: خانم صفری

باسلام برادر گرامی با مطرح کردن سوالاتتان این چنین به نظر می آید که انتخابتان بدون دلیل و هدف نبوده به همین خاطر صرفا آشنایی از طریق اینترنت نمی تواند دلیلی بر شکست ازدواج باشد. و تنها زمانی مسئله ساز می شود که شما یا خانم خودتان را به شیوه ی غیر واقعی معرفی کرده باشید. اما اگر خانواده هایتان روی این مسئله حساس هستند می توانید بدون اینکه اصرار زیادی روی این ازدواج داشته باشید علت اشنایی تان را به شیوه ی مجازی معرفی نکنید. اما با توجه به اینکه یکی از شما شیرازی و دیگری اصفهانی است لازم می بینم که همه ی جوانب درنظر گرفته شود زیرا اگر هر کدام از شما خصوصیت بارز محل زندگی که یکی راحت طلبی و دیگری ملاحظه کار بودن و سخت گیری است را داشته باشد کاملا در خودتان بررسی کنید زیرا اگر اینطور باشد ازدواج راحتی نخواهید داشت. اما برای اینکه به با فرآیند خواستگاری- نحوه ی سوال کردن- تحقیق و ... بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می دهم کتاب مطلع مهر دکتر بانکی را تهیه و مطالعه کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.