پریا

با سلام. من چند و قت پیش یه سوال از شما داشتم که محبت...

با سلام. من چند و قت پیش یه سوال از شما داشتم که محبت کردید و پاسخگو شدید. من دارای کیست اندومتریوما هستم که به همین دلیل دکترم توصیه کردن سریع اقدام به بارداری کنم. من در ماه اول که جلوگیری نداشتم درست در روز موعود پریودم لکه بینی کمی به رنگ قهوه ای داشتم که بعد قطع شد و بعد دوباره شروع شد. تست بتا دادم که مثبت بود 1075. اما همچنان لکه بینی های قهوه ای نگ ادامه داشت. دکتر بعد از 48 ساعت مجدد تست بتا داد که 2668 شده بود. سونوگرافی واژینال حاملگی چهار ونیم هفته با ساک حاملگی 6 م م رو نشون می داد که Yolc sac هم تشکیل شده بود اما هموراژی اطراف ساک دیده شده. با گذشته بیش از ده روز و مصرف شیاف پروژسترون اول به صورت شبی یکی و الان هر 12 ساعت ولی همچنان لکه بینی های من ادامه داره. کمی هم درد کمر و درد زیر دل شبیه دردهای پریود دارم. آیا این لکه بینی ها بخاطر هموراژی هست؟ آیا باعث سقط می شه؟ چقدر امکان داره قلب جنینم تشکیل شه؟ چه زمانی هموراژی جذب خواهد شد؟
شنبه، 18 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پریا

با سلام. من چند و قت پیش یه سوال از شما داشتم که محبت...

پریا ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

با سلام. من چند و قت پیش یه سوال از شما داشتم که محبت کردید و پاسخگو شدید. من دارای کیست اندومتریوما هستم که به همین دلیل دکترم توصیه کردن سریع اقدام به بارداری کنم. من در ماه اول که جلوگیری نداشتم درست در روز موعود پریودم لکه بینی کمی به رنگ قهوه ای داشتم که بعد قطع شد و بعد دوباره شروع شد. تست بتا دادم که مثبت بود 1075. اما همچنان لکه بینی های قهوه ای نگ ادامه داشت. دکتر بعد از 48 ساعت مجدد تست بتا داد که 2668 شده بود. سونوگرافی واژینال حاملگی چهار ونیم هفته با ساک حاملگی 6 م م رو نشون می داد که Yolc sac هم تشکیل شده بود اما هموراژی اطراف ساک دیده شده. با گذشته بیش از ده روز و مصرف شیاف پروژسترون اول به صورت شبی یکی و الان هر 12 ساعت ولی همچنان لکه بینی های من ادامه داره. کمی هم درد کمر و درد زیر دل شبیه دردهای پریود دارم.
آیا این لکه بینی ها بخاطر هموراژی هست؟
آیا باعث سقط می شه؟ چقدر امکان داره قلب جنینم تشکیل شه؟
چه زمانی هموراژی جذب خواهد شد؟


مشاور: خانم دکتر محمدی زاده

بله. خونريزي‌ها به دليل خونريزي اطراف ساک حاملگي است و تهديد به سقط است. بايد استراحت نسبتاً مطلق داشته باشيد و پروژسترون را زير نظر پزشک ادامه دهيد و بعد از کم شدن لکه بيني با انجام سونوگرافي مجدّد از سلامت جنين مطمئن شويد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.