ناشناس

پایان نامه و ...

با عرض سلام و احترام سوال من این است که بازاریابی برای فروش پایان نامه ای که حق کپی رایت آن رعایت شده و صاحب آن برای فروش آن رضایت دارد، از نظر قانونی مشکلی دارد؟ اگر خلاف قانون است لطفا توضیح دهید که خرید و فروش کدامیک از موارد زیر نیز مانند پایان نامه خلاف قانون است؟ پروژه، مقاله ترجمه شده، تحقیق، پاورپوینت،نمونه سوال،طرح توجیهی،گزارش کارآموزی، سورس کد و فایل های آموزشی
پنجشنبه، 28 بهمن 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پایان نامه و ...

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

با عرض سلام و احترام
سوال من این است که بازاریابی برای فروش پایان نامه ای که حق کپی رایت آن رعایت شده و صاحب آن برای فروش آن رضایت دارد، از نظر قانونی مشکلی دارد؟
اگر خلاف قانون است لطفا توضیح دهید که خرید و فروش کدامیک از موارد زیر نیز مانند پایان نامه خلاف قانون است؟
پروژه، مقاله ترجمه شده، تحقیق، پاورپوینت،نمونه سوال،طرح توجیهی،گزارش کارآموزی، سورس کد و فایل های آموزشی


مشاور: محمد رضا کریم پور

از لحاظ قانونی اگر رضایت فرد فراهم شده باشد مشکلی وجود ندارد. این معیار کلی را همواره همیشه به یاد داشته باشید اگر نوشته ای هر چه میخواهد باشد از تراوشات شخصی فردی سرچشمه بگیرد و نوشته بشود ان نوشته از دارایی های ان فرد به حساب می اید که در اصطلاح حقوقی ان فرد مالکیت معنوی ان نوشته را دارا میباشد واین مورد تنها با رضایت صاحب ان قابل استفاده بوده و شرعی و قانونی می شود. لازم به ذکر هست که بگویم دایره موضوعات مالکیت معنوی تنها این موارد شما نبوده و مصادیق دیگری هم دارد مانند نقاشی، عکس، لوگو و .... البته باید بگویم در کشور ما زیاد به این موضوع کپی رایت و مالکیت معنوی توجهی نمیشود و موارد بسیار معدودی قابلیت پیگیری در محاکم را کسب می نمایند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.