ناشناس

پوستی

با سلام آیا مو در خال نشانه خطرناکیه؟؟ من تو سایت ها مطالعه کردم وجود مو توی خال به هیچ وجه نشونه بدی نیست. راستش زیاد با پوستم ورنمیرم و حساسیت زیادی هم به خال و جوش و اینها ندارم! یه خال از بچگی روی صورتم دارم که از لحاظ زیبایی هم مشکلی باهاش ندارم و حتی تمایل هم ندارم جراحی بشه. اما یه مدته نگرانم،قبلا هم موی ریز توش دیده بودم که بنظرم طبیعی بود یه مدته دقت کردم حس کردم موی توش بلندتر شده و نگرانم. تقریبا دو سال پیش به متخصص پوست نشون دادم گفت هیچ مشکلی نیست. الانم نمیخوام خانواده ام رو نگران کنم چون همون دوسال پیش کلی استرس داشتم و نگرانشون کردم. میخواستم ببینم جای نگرانی داره یا نه؟! اگه مسئله ای باشه و نیاز به جراحی باشه خطری نیست؟البته همون متخصص گفت در اینصورت جای جراحی و بخیه روی صورت می مونه. و یه سوال دیگه،موقع اصلاح موی پوست،که برای خانم ها معمولا با کشیدن مو صورت میگیره،موی توی خال رو چطور اصلاح کنیم که خطرناک نباشه؟! ممنون میشم سریع تر جواب بدید.
يکشنبه، 6 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پوستی

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 20 ساله )

با سلام
آیا مو در خال نشانه خطرناکیه؟؟ من تو سایت ها مطالعه کردم وجود مو توی خال به هیچ وجه نشونه بدی نیست.
راستش زیاد با پوستم ورنمیرم و حساسیت زیادی هم به خال و جوش و اینها ندارم!
یه خال از بچگی روی صورتم دارم که از لحاظ زیبایی هم مشکلی باهاش ندارم و حتی تمایل هم ندارم جراحی بشه.
اما یه مدته نگرانم،قبلا هم موی ریز توش دیده بودم که بنظرم طبیعی بود یه مدته دقت کردم حس کردم موی توش بلندتر شده و نگرانم.
تقریبا دو سال پیش به متخصص پوست نشون دادم گفت هیچ مشکلی نیست.
الانم نمیخوام خانواده ام رو نگران کنم چون همون دوسال پیش کلی استرس داشتم و نگرانشون کردم.
میخواستم ببینم جای نگرانی داره یا نه؟!
اگه مسئله ای باشه و نیاز به جراحی باشه خطری نیست؟البته همون متخصص گفت در اینصورت جای جراحی و بخیه روی صورت می مونه.
و یه سوال دیگه،موقع اصلاح موی پوست،که برای خانم ها معمولا با کشیدن مو صورت میگیره،موی توی خال رو چطور اصلاح کنیم که خطرناک نباشه؟!
ممنون میشم سریع تر جواب بدید.


مشاور: دکتر علیرضافیروزفر

با سلام رويش مو در خال هاي پوستي خطري ندارد. ليكن برخي تغييرات در خال مهم هستند. اين تغييرات شامل تغيير در اندازه، شكل، رنگ ، زخمي شدن و... ميباشد. تا حد امكان خال ها نبايد در معرض ساييدگي باشند. اصلاح موي صورت باعث ساييدگي و تحريك در خال ميشود. بهتر است با قيچي اين موها كوتاه شوند. اگر خال كوچك باشد ميتوان با جراحي ظريف اين خال را خارج نمود و به اين صورت نه تنها ريسك بدخيمي از بين ميرود بلكه از نظر زيبايي نيز موثر است و اسكار حاصل از بخيه نيز با كرم هاي ترميمي و ليزر عمدتاً محو ميشوند. در كل وجود خال و يا جراحي براي خارج كردن خال مسيله اي نيست كه باعث نگراني شما و خانواده شود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.