ناشناس

عادت

سلام درمورد علاقه پسر سه ساله ام به زیر بغل سئوالم رو پاسخ دادید ممنون چون اشاره به تثبیت دهانی کردید عارضم که من تاچن وقت پیش تمایلم به رابطه دهانی زیاد بود (البته باجنس مخالف)ولی الان کمتر شده یه عادت هم از نوجوانی دست از سرم برنمیدارد اون هم خوردن لب ودهان درموقع تفکریا استرس پنهان .خیلی از این عادت بدم میادوضمن اینکه به پسرم منتقل نشده ؟
چهارشنبه، 6 ارديبهشت 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

عادت

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 40 ساله )

سلام درمورد علاقه پسر سه ساله ام به زیر بغل سئوالم رو پاسخ دادید ممنون چون اشاره به تثبیت دهانی کردید عارضم که من تاچن وقت پیش تمایلم به رابطه دهانی زیاد بود (البته باجنس مخالف)ولی الان کمتر شده یه عادت هم از نوجوانی دست از سرم برنمیدارد اون هم خوردن لب ودهان درموقع تفکریا استرس پنهان .خیلی از این عادت بدم میادوضمن اینکه به پسرم منتقل نشده ؟


مشاور: خانم طیبه قاسمی

با عرض سلام خدمت شما برادر گرامی برادر عزیز، بر طبق نظريه فرويد، شخصيت انسانها غالباً تا سن 5 سالگي شکل ميگيرد. تجربيات اوليه، نقش مهمي در رشد شخصيت ايفاء ميکند و تأثيرات آنها در رفتارهاي بعدي انسان در زندگي تداوم مييابد. نظريه رشد شخصيت فرويد، يکي از معروفترين و در عينحال بحث برانگيزترين نظريه هاست.اگر اين مراحل با موفقيت تکميل گردند، نتيجه اش شخصيت سالم خواهد بود. و چنانچه جنبه هاي خاصي در مرحله مناسب خود حل نشده باقي بماند، ميتواند به «تثبيت» بيانجامد. تثبيت يعني تمرکز ماندگار بر روي يک مرحله رواني-جنسي قبلي. تا وقتي که اين تعارض حل نشود، فرد در اين مرحله همچنان «گرفتار» باقي ميماند. براي نمونه، کسي که در مرحله دهاني تثبيت شده باشد. ممکن است بيش از حدّ به ديگران وابسته باشد و در جستجوي تحريک دهاني از طريق سيگار کشيدن، نوشيدن يا خوردن برآيد.مرحله دهاني ،در خلال اين مرحله، تنها راه تعامل نوزاد با جهان خارج از طريق دهان است و در نتيجه واکنش مکيدن اهميت خاصي دارد. دهان براي خوردن، ضرورت دارد و نوزاد از تحريک دهاني از طريق فعاليتهاي ارضاءکنندهاي نظير مکيدن و مزه کردن، لذت ميبرد. به دليل آن که نوزاد به طور کامل به پرستارش وابسته است (کسي که به او غذا ميدهد)، نوعي حس اعتماد و آسايش از طريق اين تحريک دهاني در او رشد مييابد.تعارض اصلي در اين مرحله، فرايند از شيرگرفتن است- بچه بايد وابستگي کمتري به پرستارش پيدا کند. اگر تثبيت در اين مرحله اتفاق افتد، فرويد معتقد است که فرد در آينده با مشکلاتي از قبيل وابستگي يا پرخاشگري روبرو خواهد شد. تثبيت دهاني ميتواند به مسائلي در خوردن، آشاميدن، سيگارکشيدن يا ناخن جويدن منجر شود. در مرحله دهاني، يعني در 18 ماه اول زندگي، فرويد معتقده اميال جنسي كودك بر ناحيه دهان تمركز داره.بنابراين مكيدن ، به دهان بردن اسباب بازيها و حتي غان و غون كردن اعمالي هستند كه كودك براي ارضاي دهاني انجام مي ده.براي ارضاي اين نياز كودك به والدينش وابسته ست.چگونگي پاسخ والدين به اين نيازهاي فوري در رشد شخصيت كودك موثره.والدين بسيار محروم كننده و يا بسيار نوازشگر باعث مي شن كودك در اين مرحله تثبيت بشه و رفتن به مراحل بعدي رشد شخصيت براش دشوار بشه.محروميت باعث مي شه انرژيها عمدتا به سمت كسب ارضاي دهاني هدايت بشه و نوازشگري باعث حفظ و تداوم اون شرايط. در نهايت اينكه شخصيت دهاني مثل همه شخصيتهاي پيش تناسلي ديگه كه خوب از خودشون دفاع مي كنن بيمار به حساب نميان.بلكه صرفا افرادي ناپخته قلمداد مي شن.مطمئنا افراد زيادي بيش از حد خوش بين و ساده لوح واز خود راضي و...هستند و بي آنكه خودشون يا ديگران اونها رو بيمار بدونن ضعف و نقايص خودشون و ديگران رو انكار مي كنن، برادر گرامی اگر در تربیت فرزند خود دقت کرده باشید مطمئنا فرزند شما دچار مشکل نخواهد شد . و جای نگرانی نیست .یکی از علت های خوردن لب شما علاوه بر مورد نشانه های نثبیت شدگی در مرحله دهانی ، ریشه در کمال گرایی شما دارد ،اگر فردی کمال گرا هستید باید بدانید که کمال گرایی همیشه خوب نیست و بیشتر اوقات موجب بروز مشکلات و ایجاد سرخوردگی می شود.بنابراین بهتر است که به جای اینکه بخواهید همه چیز در بهترین حالت باشد تمام تلاش خود را بکنید و از تلاش خود راضی باشید نه از نتیجه کار! با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و فرزند دلبندتان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.