ناشناس

اختلاف بخاطر حساب مشترك

با سلام خدمت شما عزيزان. با آقا پسري نامزد كردم شهريور هم مراسم عقد و عروسي هست.راستش ايشون خيلي خيلي اقتصادي هستند من شاغل هستم ايشون چند باري بحث حساب مشترك رو پيش كشيدن و من شوخي شوخي رد كردم البته من هميشه بهشون گفتم حقوق من پشتوانه اي واسه آينده خودمه و تو زندگي مگر در مواقع اضطراري مثل از دست دادن شغل و....غيره خرج نميكنم. حالا ميخواستم بدونم اگه بحث حساب مشترك به طور جدي مطرح شد چطور نه بگم چطور جواب رد بدم چي بگم كه ناراحت هم نشن؟ اگه اينقدر اقتصادي نبودن بله شايد مثل خيلي از خانمهاي ديگه خرج ميكردم ولي الان دوس دارم تمام حقوقم مال خودم باشه. در ضمن ايشون كارمند بانك هستند و وضعيت مالي خوبي دارند. ممنون ميشم اگه راهنمايي كنيد. با تشكر.
پنجشنبه، 4 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

اختلاف بخاطر حساب مشترك

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

با سلام خدمت شما عزيزان.
با آقا پسري نامزد كردم شهريور هم مراسم عقد و عروسي هست.راستش
ايشون خيلي خيلي
اقتصادي هستند
من شاغل هستم
ايشون چند باري بحث حساب مشترك رو پيش كشيدن و من شوخي شوخي رد كردم
البته من هميشه بهشون گفتم حقوق من پشتوانه اي واسه آينده خودمه و تو زندگي مگر در مواقع اضطراري مثل از دست دادن شغل و....غيره خرج نميكنم.
حالا ميخواستم بدونم اگه بحث حساب مشترك به طور جدي مطرح شد
چطور نه بگم چطور جواب رد بدم
چي بگم كه ناراحت هم نشن؟
اگه اينقدر اقتصادي نبودن بله شايد مثل خيلي از خانمهاي ديگه خرج ميكردم
ولي الان دوس دارم
تمام حقوقم مال خودم باشه.
در ضمن ايشون كارمند بانك هستند و وضعيت مالي خوبي دارند.
ممنون ميشم اگه راهنمايي كنيد.
با تشكر.


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام خدمت شما خواهر گرامی دوست خوبم؛ از آنجایی که مدیریت اقتصادی در خانواده بر عهده مرد می باشد لذا کار کردن زن در بیرون از خانه نیز جز به میل او ضرورتی نداشته و از وظایف او نیز نمی باشد. در صورتی که از اختیارات زن و مرد نیز آگاهی و دانش کافی داشته باشید مرد خانواده اختیار دارد که از کارکردن همسر خود در بیرون از خانه ممانعت نموده و اجازه کار کردن به وی را ندهد و زن در قانون اسلام نیز چاره ای جز اطاعت ندارد. در روابط شما به نظر می رسد که درخواست همسر شما در خصوص حقوق شما بیشتر جنبه روانی داشته و کمتر بعد اقتصادی آن مد نظر است. از آنجایی که فرمودید همسر شما از وضعیت اقتصادی و مالی نسبتا خوبی برخوردار است نیاز به درآمد شما نداشته و به نظر می رسد که نگرانی روانی وی باعث گردیده از شما چنین درخواستی داشته باشد. مدیریت اقتصادی در خانواده لازمه اقتدار مرد بوده و هرگونه انحصارطلبی زن این اقتدار را به لحاظ روانی در وی به خطر می اندازد. همسر شما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نشان می دهد که انحصار طلبی شما و جدا کردن حقوق و درآمد شما امنیت روانی او را در خصوص مسائل مالی و مدیریت مالی خانواده دچار تشویش می نماید. به طور کلی توصیه روانشناسان به زنان شاغل این است که علی رغم کسب درآمد مدیریت مسائل مالی را به دست همسر خود سپرده و امنیت روانی همسر خود را تأمین نمایند. این موضوع به مرد خانواده احساس خوب اقتدار بخشیده و زندگی زناشویی آنها را در برابر آسیب های احتمالی ناشی از این انحصار طلبی مصون می نماید. چرا که ارزش رابطه زناشویی قابل تراز با مسائل مالی نبوده و جبران کننده آن نخواهد بود. زن و مرد پس از ازدواج یکی شده و من و تو در میان آنها معنایی ندارد. رفتارهای انحصارطلبی صمیمیت آنها را کاهش داده و به مرور زمان دچار سردی روابط می گردند. بنابراین به شما دوست عزیز توصیه می شود که در صورت تمایل و علاقمندی به داشتن شغل در بیرون از خانه به اشتغال خود پرداخته و لذا در خصوص مباحث مالی از هرگونه خودمحوری و انحصارطلبی بپرهیزید که عواقب ناگواری برای شما و زندگی مشترک شما به همراه خواهد داشت. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما دوست عزیز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.