م

مشکلات خانوادگی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاورین محترم سه ساله عقد کردم تو این مدت متوجه شدم که پدر شوهرم و خاله ام با هم دوست هستن و همین موضوع چندین بار باعث دعوا شد و یک ماه پیش هم همین موضوع باعث دعوای شدیدی بین خانواده خودم و شوهرم و داییم شد و کارمون کشید به پاسگاه و دادگاه شوهرم به خاطر من از شکایتش صرف نظر کرد ولی داییم همچنان به شکایتش ادامه میده و از طرفی هم رابطه شوهرم با خانواده ام بد شد جوری که چشم دیدن هم رو ندارن و به اصرار من خانواده ام تا حدی که توانایی داشتن جهیزیه مختصری خریدن رفتیم خونه خودمون و گفتیم بقیه وسیله ها رو خودمون میخریم. مشکل اصلیم اینه که خانواده ام اصرار دارن عروسی بگیریم نمیدونم چی بگم و چه جوری راضیشون کنم که باعث کدورت بیشتر نشه خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید.
سه‌شنبه، 10 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

م

مشکلات خانوادگی

م ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاورین محترم
سه ساله عقد کردم تو این مدت متوجه شدم که پدر شوهرم و خاله ام با هم دوست هستن و همین موضوع چندین بار باعث دعوا شد و یک ماه پیش هم همین موضوع باعث دعوای شدیدی بین خانواده خودم و شوهرم و داییم شد و کارمون کشید به پاسگاه و دادگاه شوهرم به خاطر من از شکایتش صرف نظر کرد ولی داییم همچنان به شکایتش ادامه میده و از طرفی هم رابطه شوهرم با خانواده ام بد شد جوری که چشم دیدن هم رو ندارن و به اصرار من خانواده ام تا حدی که توانایی داشتن جهیزیه مختصری خریدن رفتیم خونه خودمون و گفتیم بقیه وسیله ها رو خودمون میخریم. مشکل اصلیم اینه که خانواده ام اصرار دارن عروسی بگیریم نمیدونم چی بگم و چه جوری راضیشون کنم که باعث کدورت بیشتر نشه خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید.


مشاور: خانم طیبه قاسمی

با سلام خدمت شما خواهر گرامی خواهر عزیز؛ در چنین شرایطی که روابط دو خانواده تیره گردیده و حرمت ها تا اندازه ای شکسته شده توصیه نمی گردد که شما در مراسمی تحت عنوان عروسی یا میهمانی زمینه روبروشدن این دو خانواده را فراهم سازید. در چنین شرایطی به شما توصیه می گردد با خانواده جلسه ای ترتیب داده و با دلایل متقن خانواده خود را نسبت به این امر متقاعد سازید. به ایشان اعلام کنید که تشکیل زندگی مشترک ما در این اوضاع و شرایط امری ضروری بوده و به تعویق انداختن آن و انتظار در جهت حصول شرایط صلح آمیز و ترتیب دادن مراسم عروسی نیز ممکن است خطراتی برای زندگی مشترک شما بوجود آورد. با صحبت با ایشان ترجیحاً با حضور فردی ریش سفید که به این موضوع وقوف و آگاهی کامل داشته و نسبت به نظر شما مبنی بر حذف مراسم عروسی، خانواده خود را در مقام انتخاب قرار دهید. از ایشان اعتراف بگیرید که اهمیت مراسم عروسی برای ایشان بیشتر است یا سروسامان گرفتن دخترشان و سعادت و خوشبختی وی. اطمینان داشته باشید که آنها (خانواده شما) مورد دوم را انتخاب نموده و با حذف مراسم عروسی موافقت خواهند کرد. همچنین حضور فرد مذکور (ریش سفیدی از فامیل که از نفوذ کافی نزد آنها برخوردار باشد) به متقاعد سازی آنها و توضیح بیشتر شرایط و خطراتی که ممکن است انجام این مراسم برای زندگی شما به همراه داشته باشد، پرداخته و خانواده شما را نسبت به این امر قانع خواهد ساخت. امید است هر چه زودتر مشکلات خانوادگی در دو خانواده پایان پذیرفته و صلح و دوستی در روابط شما حاکم گردد. با آرزوی موفقیت، سربلندی و خوشبختی برای شما دوست عزیز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.