دوری از خانواده و اثرات آن

با سلام بنده به دلیل کار در عسلویه به صورت ۱۴ روز کار و ۷ روز استراحت خانواده خود را در شیراز اسکان داده ام و به دلیل اینکه دخترم و خانمم در این ۱۴ روز تنها هستند همیشه خواهر خانمم که مجرد هستند و مادرخانمم پیش خانمم هستند که این یک جورایی هم باعث میشه خانمم تنها نباشه و یک جور دلگرمی باشه اما از طرفی یکجورایی باعث میشه کم کم نظرات سلیقه ها و وابستگی های خانواده خانمم به حریم خانه بنده بیشتر بشه به تمام امکانات منزل دسترسی پیدا کنندو شاید بعدها یک جور دخالتهایی باعث بشه که نشه جلوی ان را گرفت سوالی که من در حال حاظر دارم اینه آیا این روش ادامه داشته باشه یا نه؟
چهارشنبه، 19 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

دوری از خانواده و اثرات آن

( تحصیلات : فوق لیسانس ، 35 ساله )

با سلام
بنده به دلیل کار در عسلویه به صورت ۱۴ روز کار و ۷ روز استراحت خانواده خود را در شیراز اسکان داده ام و به دلیل اینکه دخترم و خانمم در این ۱۴ روز تنها هستند همیشه خواهر خانمم که مجرد هستند و مادرخانمم پیش خانمم هستند که این یک جورایی هم باعث میشه خانمم تنها نباشه و یک جور دلگرمی باشه اما از طرفی یکجورایی باعث میشه کم کم نظرات سلیقه ها و وابستگی های خانواده خانمم به حریم خانه بنده بیشتر بشه به تمام امکانات منزل دسترسی پیدا کنندو شاید بعدها یک جور دخالتهایی باعث بشه که نشه جلوی ان را گرفت سوالی که من در حال حاظر دارم اینه آیا این روش ادامه داشته باشه یا نه؟


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام پرسشگر گرامی: زن و دختر شما در نبود شما در قبال مشکلات و تهدیدات احتمالی نیاز به حامی دارند مادر زن شما این حمایت را برعهده گرفته و مسئولیتی را که وظیفه شما بوده عهدار شده است که شایستگی قدردانی از طرف شما را دارد لذا جا دارد با خوشرویی و درصورت امکان با هدیه ای مراتب تشکر خود را به جا اورید و همیشه دقت کنید ازدواج غیر از آن‌که پیوند بین دو نفر است، پیوند دو خانواده است. سعی کنید با بد بینی آسیبی به این پیوند نزنید صلابت و سعه صدر خود را حفظ کنید و در صورتی که اختلافی پیش امد. 1. ابتدا سعی کنید مدارا را در دستور کارتان قرار دهید و اختلافات خود را با خانواده همسرتان با مدارا حل کنید و به فکر راهی که رابطه شما را تخریب کند نباشید. 2. روابط خود با همسرتان بر پایه محبت بهبود بخشید، از این رابطه، برای حل شدن مشکلات احتمالی استفاده کنید. سعی کنید با توضیح و تبیین مسائل برای ایشان، وی را با خود همراه و هم قدم کنید. البته این همراهی وقتی میسّر است که حرف شما به حق باشد و به قول معروف یک طرفه به قاضی نرفته باشید. 3. در اغلب موارد، مشکلات از دو طرف حاصل می‌شود، پس سعی کنید اگر اشکالی در نحوه برخورد با خانواده همسرتان دارید، شناسایی کرده با خوش رفتاری رفع کنید. مقداری حق به طرف مقابل دادن، در آرامش روحی انسان و همراه شدن دیگران با شما، بسیار مؤثر است. 4. در اختلافات خانوادگی، یکی از بهترین راه حل‌ها، استفاده از بزرگان دو طرف و تجربیات آنان است. با خانواده خودتان حتماً مشورت کنید. مسائل را طوری با آنان مطرح کنید که احساس پشیمانی از صحبت‌های شما نداشته باشند. 5. در پایان متذکر می‌شویم که برای حل مشکلاتتان، استعانت از خداوند را فراموش نکنید و همچنین به صورت حضوری به مشاور مراجعه نمایید. با آروز سربلندی و موفقیت حضرت عالی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.