ناشناس

چكار كنم كه به زندگي اميد داشته باشم؟

زندگيم خيلي دلگير و بد شده، به هيچ چيز اميد ندارم و حوصله هيچ چيزي رو ندارم و به هر چيزي فكر ميكنم گريم ميگيره و هر روز يكسره دارم گريه ميكنم و واقعا خسته شدم ...خيلي تنهام.
جمعه، 3 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چكار كنم كه به زندگي اميد داشته باشم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

زندگيم خيلي دلگير و بد شده، به هيچ چيز اميد ندارم و حوصله هيچ چيزي رو ندارم و به هر چيزي فكر ميكنم گريم ميگيره و هر روز يكسره دارم گريه ميكنم و واقعا خسته شدم ...خيلي تنهام.


مشاور: خانم الهه مولوی زاده

با سلام دوست عزیزم؛ نوسانات خُلقی در شما تا حدودی تابع شرایط سنی شما بوده که از ویژگی های دوران نوجوانی می باشد. بالارفتن خُلق و ایجاد هیجاناتی نظیر شادی و خشم از طرفی و اُفت خُلق، احساس تنهایی و ناامیدی از طرف دیگر از نوسانات خُلقی تابع دوران نوجوانی می باشد که در این مواقع فرد تمایل به گریه و گوشه گیری داشته و تمایل خود را به معاشرت و ارتباطات اجتماعی در این شرایط خُلقی از دست می دهد که این افت و خیز خُلق بی ثبات بوده و در مرتب در حال تغییر می باشد. البته مدیریت های رفتاری در این دوران و در حالت بروز هیجانات بسیار مؤثر بوده و تا حد زیادی می تواند نوجوان را به تعادل برساند. برنامه ریزی در اوقات روزانه ، مدیریت های تغذیه ای ، گنجاندن برنامه های هنری، ورزشی و تفریحی در برنامه ریزی روزانه از مواردی است که به نوجوان کمک می کند تا بر این هیجانات فائق آمده و با تخلیه هیجانات و انرژی خود در این زمینه ها به خُلقی باثبات و شاد دست یافته و زندگی روزمره خود را به خوبی سپری نماید. نداشتن برنامه ریزی درست و هدفمند در زندگی نوجوان بسیار آسیب زا بوده و زندگی وی را با مشکل مواجه می سازد. در اینجا به شما دوست عزیزم توصیه می نمایم که (ترجیحاً با مشورت با مشاور به صورت حضوری) به یک برنامه ریزی دقیق، منسجم و هدفمند در زندگی خود دست یافته که در این برنامه ریزی علاوه بر پرداختن به امر تحصیل و مطالعه، ورزش، تفریحات سالم (با دوستان و خانواده) ، انجام فعالیتی هنری (هنر موردعلاقه) که به نشاط روحی کمک فراوانی می نماید، کمک به والدین و دوستان، انجام امور معنوی (که ارتباط با خالق و تقویت بُعد معنوی تا حد زیادی به آرامش روح و روان در انسان کمک می نماید) را در برنامه روزانه خود گنجانده و در کنار یک تغذیه سالم و مناسب ، زندگی شیرین و لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. اینگونه و با انجام تدابیر لازم در این دوران حساس، به خوبی از این دوران گذر نموده و با هویتی شکل یافته حاصل از دوران مؤثر و پربار نوجوانی، آماده شروع یک زندگی هدفمند و همراه با موفقیت خواهید گردید. دوست عزیز مطالعه و کسب آگاهی از تغییرات و ویژگی های این دوران (نوجوانی) تا حدود زیادی می تواند شما را به بینش در این زمینه رسانده و در نحوه برخورد با تغییرات حاصله در این دوران یاری خواهد نمود. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما دوست عزیز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.