ناشناس

سردرگمی در زندگی دارم

سلام ... من 24 سال سن دارم و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و در حال طی کردن سربازی هستم ... در طی این چند سال به هر کاری که دست میزنم احساس رضایت نمی کنم... همش احساس میکنم یک چیزی تو زندگیم کمه و نمی دونم چه هدفی رو انتخاب کنم که حس خوبی بهم بده... احساس میکنم رشته ای که تحصیل کردم مورد علاقم نیست در صورتی که اوایل ورود به این رشته انرژی زیادی داشتم ... اما به تدریج انرژیم رو از دست دادم و به سردرگمی در مورد آینده خودم دچار شدم و نمی دونم چه رویه ای رو پیش بگیرم که روز به روز بهتر بشم و شرایط بهتری پیدا کنم.
جمعه، 10 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سردرگمی در زندگی دارم

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام ...
من 24 سال سن دارم و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و در حال طی کردن سربازی هستم ... در طی این چند سال به هر کاری که دست میزنم احساس رضایت نمی کنم... همش احساس میکنم یک چیزی تو زندگیم کمه و نمی دونم چه هدفی رو انتخاب کنم که حس خوبی بهم بده... احساس میکنم رشته ای که تحصیل کردم مورد علاقم نیست در صورتی که اوایل ورود به این رشته انرژی زیادی داشتم ... اما به تدریج انرژیم رو از دست دادم و به سردرگمی در مورد آینده خودم دچار شدم و نمی دونم چه رویه ای رو پیش بگیرم که روز به روز بهتر بشم و شرایط بهتری پیدا کنم.


مشاور: الهه مولوی زاده

با سلام
برادر عزیز؛ با توجه به سردرگمی شما در این مرحله از زندگی به نظر می رسد که شما در سنین نوجوانی خود در کسب هویت خود دچار مشکل گردیده و به خوبی به گذران این دوران دست نیافته اید. سنین نوجوانی از سنین بسیار حساس در دوران زندگی هر فردی است که به دوران بحران هویت نیز معروف می باشد. چرا که نوجوان در این دوران با کسب استقلال و شناخت و اثبات توانمندی های خود به هویتی مستقل دست یافته که وی را در تعیین برنامه ها و اهداف آینده خود یاری می رساند. آنچه از اظهارات شما برداشت می گردد این است که شما در این دوران (نوجوانی) به دلایلی (که با انجام یک مصاحبه بالینی به تشخیص گذارده می شود) موفق به کسب هویت مستقل نگردیده و اهداف و برنامه های آینده خود را در پایان این دوران ترسیم ننموده اید. اینگونه با ورود به دوران جوانی به سردرگمی رسیده اید. البته با توجه به اینکه در ابتدا از انرژی لازم (با انتخاب رشته مورد علاقه خود) برخوردار بوده اید و به مرور از انرژی و انگیزه شما کاسته شده ، بایستی علل کاهش انگیزه و انرژی در شما مورد بررسی قرار گیرد. اکنون و در شرایط حاضر  به شما دوست عزیز توصیه می گردد به کشف استعداد و علاقه خود در این مرحله از زندگی خود پرداخته (ترجیحا با انجام آزمون های رغبت سنج و استعدادیابی توسط روانشناس تحصیلی و شغلی) و با ارزیابی و شناخت استعداد و علاقه خود در این دوره از زندگی (که البته زیاد هم دیر نیست) با تحصیل در رشته مورد علاقه خود زمینه گرایش خود به شغل مورد نظر و متناسب با استعداد خود را فراهم کرده و با تعیین اهداف و برنامه های زندگی خود سعی نمایید گذشته خود را جبران نموده و پیشرفت خود را در زمینه استعداد و علاقه تان سرعت بخشید.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.