ناشناس

فرق زن ومرد

میبخشید این ادامه ی سوال قبلیم هستش من این متن رو که در آخر متن قرار میدم رو خوندم و خیلی برام سواله. چرا در متن. به امام حسن وحسین جبرئیل ومیکائیل گفتند نوش جانت؟ ولی حال آنکه به حضرت فاطمه حوری های بهشتی گفتند نوش جانت ؟؟؟؟؟؟. و حالا اصلا نگوییم به حضرت علی خدا گفت نوش جانت. ولی چرا به حضرت زهرا حوری های بهشتی گفتند نوش جانت؟ این در حالی هست که در پاسخ یکی از پاسخگوهای مذهبی در پاسخ به خانمی برای سوالش در مورد تفاوت زن ومرد از حوری های بهشتی چنین گفتند : (عین خود جمله ایشان ) : وعده ی حوری برای کسانی است که در مرتبه ی پایین قرار دارند والا کسانی که در بهشت رضوان هستند اهمیتی به حوری نمیدهند وخداوند هم به چنین کسانی وعده ی حوری نمیدهد وعده ی حوری برای کسانیست که در دنیا چیزی جز ارضای غرایز،اعم از غریزه ی خوردن وغریزه ی جنسی نداشتند . با این اوشاف. این نشانه ی پایین بودن مقام حضرت زهراست چرا حداقل جبرئل ومیکائل به حضرت زهرا هم میکفتند نوش جانت. اونها که دیگه نا محرم نبودند. این ها برای من نشون میده زن مقام داره. نمیگیم بی ارزشه. ولی مقامی در درجه هایی بسیار بسیار پایینتر از مرد داره. اگر بخوان زن و مرد و حیوان رو درجه بندی کنن. اول حیوان. بعد زن. وبعد مرد. چرا که خدا حیوانات رو هم دوست داره پس نمیگیم زن رو دوست نداره. اما خدا زن رو انسان آفرید. ولی اونقدر حقیر آفرید. که از این کار خدا خیلی بدم میاد. چون زن و مرد دارن باهم زندگی میکنن. ولی زن کتک خور مردهایی هست که خدا مستقیم در قرآن با اونها حرف میزنه از این خدا بدم میاد. ببخشید این حرفهام خیلی داره زجرم میده ودیگه نمیتونم ایمان قبلی رو داشته باشم. لطفا جواب خصوصی به سوالم بدید. ولی لطفا با احساسات و یا نظرات خودتون رو برام ننویسید چون نمیتونم قبول کنم. سوالام زیاده ولی امیدوارم تونسته باشم سوالم رو درست منتقل کرده باشم
سه‌شنبه، 14 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

فرق زن ومرد

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 35 ساله )

میبخشید این ادامه ی سوال قبلیم هستش
من این متن رو که در آخر متن قرار میدم رو خوندم و خیلی برام سواله. چرا در متن. به امام حسن وحسین جبرئیل ومیکائیل گفتند نوش جانت؟ ولی حال آنکه به حضرت فاطمه حوری های بهشتی گفتند نوش جانت ؟؟؟؟؟؟. و حالا اصلا نگوییم به حضرت علی خدا گفت نوش جانت. ولی چرا به حضرت زهرا حوری های بهشتی گفتند نوش جانت؟ این در حالی هست که در پاسخ یکی از پاسخگوهای مذهبی در پاسخ به خانمی برای سوالش در مورد تفاوت زن ومرد از حوری های بهشتی چنین گفتند : (عین خود جمله ایشان ) : وعده ی حوری برای کسانی است که در مرتبه ی پایین قرار دارند والا کسانی که در بهشت رضوان هستند اهمیتی به حوری نمیدهند وخداوند هم به چنین کسانی وعده ی حوری نمیدهد وعده ی حوری برای کسانیست که در دنیا چیزی جز ارضای غرایز،اعم از غریزه ی خوردن وغریزه ی جنسی نداشتند .
با این اوشاف. این نشانه ی پایین بودن مقام حضرت زهراست چرا حداقل جبرئل ومیکائل به حضرت زهرا هم میکفتند نوش جانت. اونها که دیگه نا محرم نبودند.
این ها برای من نشون میده زن مقام داره. نمیگیم بی ارزشه. ولی مقامی در درجه هایی بسیار بسیار پایینتر از مرد داره. اگر بخوان زن و مرد و حیوان رو درجه بندی کنن. اول حیوان. بعد زن. وبعد مرد. چرا که خدا حیوانات رو هم دوست داره پس نمیگیم زن رو دوست نداره. اما خدا زن رو انسان آفرید. ولی اونقدر حقیر آفرید. که از این کار خدا خیلی بدم میاد.
چون زن و مرد دارن باهم زندگی میکنن. ولی زن کتک خور مردهایی هست که خدا مستقیم در قرآن با اونها حرف میزنه
از این خدا بدم میاد.
ببخشید این حرفهام خیلی داره زجرم میده ودیگه نمیتونم ایمان قبلی رو داشته باشم.
لطفا جواب خصوصی به سوالم بدید.
ولی لطفا با احساسات و یا نظرات خودتون رو برام ننویسید چون نمیتونم قبول کنم.
سوالام زیاده ولی امیدوارم تونسته باشم سوالم رو درست منتقل کرده باشم


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام پرسشگر گرامی؛ چنین روایتی را در منابع معتبر نیافتیم. نزد خدا همه بندگان مثل دانه های شانه باهم برابرند و هیچ برتری بین آنها نیست مگر به تقوا، قرآن کریم بانوان را بعنوان آفرینش اشرف الهی شایسته و لایق فضائل والا و مستحق پاداش‌های عظیم می‌داند و می‌فرماید: «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ [ نحل/ 97] هر كس كار شايسته‌‏اى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه مؤمن است، او را به حياتى پاك زنده مى‏‌داريم و پاداش آن‌ها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏‌دادند، خواهيم داد.» هم‌چنان‌که در آیه 35 سوره احزاب تمام فضائل والا را بدون تبعیض و علی السویه، هم برای بانوان و هم برای آقایان برشمرده و فرموده: «إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً [احزاب/ 35] به قطع، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راست‌گو و زنان راست‌گو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه‌‏دار و زنان روزه‏‌دار، مردان پاك‌دامن و زنان پاك‌دامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مى‏‌كنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى آماده کرده است.» علاوه بر اینها از نظر شایستگی های عملی نیز هیچ فرقی بین زن و مرد قائل نشده و پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌و‌علیه‌وآله) هم زنان را و هم مردان را با توجه به قابلیت های علمی یکسان چنین به فراگیری دانش و مدارج علمی فراخوانده: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه: طلب دانش فریضه بر تمام مردان وزنان مسلمان است.»و خصوصا اسلام برای بانوان منزلت والا و خاصی را قائل شده است، چنانکه رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «این جهان به منزله‌ی متاعی است که بهترین دست آورد آن، زنان نیکو سیرت‌اند.»[مستدرک الوسایل؛ج 14، ص 150] لذا خداوند متعال بر مبنای کرامت ذاتی و انسانی بانوان، مجوزی برای کتک زدن صادر نکرده، و بر همین مبنا تنبیه بدنی و آزردن روحی زنان را، جنایت خانوادگی دانسته و بر صیانت از کرامت و شرافت ذاتی زنان مانند همه انسان‌ها تاکید دارد، لذا حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) چنین تاکید می‌فرمایند: «ای مردم در مورد همسران خود خیلی مراقب باشید، زیرا آنان با پیمان‌های الهی در اختیار شما قرار گرفته‌اند و شما با کلمات مخصوص خداوند، آنان را برای خود حلال کرده‌اید. آیا در این صورت، سزاوار است این امانت‌ها را مورد ضرب و جرح قرار داده و دل‌های آنان که کانون عشق و محبت است را رنجور سازید؟»[3مستدرک‏ الوسائل، همان، ج 14 ص 253] با آروزی موفقیت و سربلندی حضرت عالی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.