ناشناس

ازدواج زن با مردی که همسر دارد

با سلام و احترام دختری 30 ساله هستم ک مدت 9 ماه از عقدم میگذره. شب بعد از عقد متوجه شدم ک همسرم با زن دیگه ای ب مدت 10 سال عقد موقت دارن و هنوز اون رابطه رو تموم نکرده. بهم قول داد ک این رابطه رو تموم مکنه و ازم مهلت خواست. من هم بخاطر شرایط بهش مهلت دادم ک این رابطه رو تموم کنه و این موضوع را با کسی در میان نذاشتم .این اولین اشتباه من بود . بعد از اون یه اشتباه بزرگتر مرتکب شدم و رابطه عمیق جنسی برقرار کردم. بعد از یه ماه بهم گفت ک نمیتونه اون رابطه رو تموم کنه و اگه من ناراحتم میتونم ازش جدا بشم. یا با شرایطش کنار بیام و سکوت کنم. اگه تصمیم ب جدایی بگیرم ابرو وا اعتبار خیلی ادما از بین میرهه.اگه بمونم هر لحظه اش برام زجراوره. خسته ام شده هیچ امیدی ندارم. حتی چندین بار تصمیم ب خودکشی گرفتم.
سه‌شنبه، 28 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ازدواج زن با مردی که همسر دارد

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

با سلام و احترام
دختری 30 ساله هستم ک مدت 9 ماه از عقدم میگذره. شب بعد از عقد متوجه شدم ک همسرم با زن دیگه ای ب مدت 10 سال عقد موقت دارن و هنوز اون رابطه رو تموم نکرده. بهم قول داد ک این رابطه رو تموم مکنه و ازم مهلت خواست. من هم بخاطر شرایط بهش مهلت دادم ک این رابطه رو تموم کنه و این موضوع را با کسی در میان نذاشتم .این اولین اشتباه من بود . بعد از اون یه اشتباه بزرگتر مرتکب شدم و رابطه عمیق جنسی برقرار کردم. بعد از یه ماه بهم گفت ک نمیتونه اون رابطه رو تموم کنه و اگه من ناراحتم میتونم ازش جدا بشم. یا با شرایطش کنار بیام و سکوت کنم. اگه تصمیم ب جدایی بگیرم ابرو وا اعتبار خیلی ادما از بین میرهه.اگه بمونم هر لحظه اش برام زجراوره. خسته ام شده هیچ امیدی ندارم. حتی چندین بار تصمیم ب خودکشی گرفتم.


مشاور: علی محمد صالحی

با عرض سلام و تشکر از اعتماد شما. من درک میکنم که چقدر برای یک زن سخت و دشواره، و به قول شما زجرآور است که شوهرش به زن دیگری هم فکر کند و ارتباط داشته باشد و چقدر از جهت روحی شما تحت فشارید. در هرحال هرچند شرایط بسیار سخته و تصمیم گیری برای شما دشواره، اما نباید خونسردی خودتان رو از دست بدید و احساساتی بشید و تصمیمات نابخردانه ای بگیرید. توصیه من به شما اینه که فعلا تصمیم عجولانه ای نگیرید و اگر زندگی مشترک را شروع کردید مدتی با او زندگی کنید تا اوضاع را بهتر بتونید ارزیابی کنید و شرایط را سبک سنگین کنید، زیرا باتوجه به اینکه شما رابطه داشته اید چندماه این طرف یا اون طرف تفاوتی نمیکند. و در این مدت با روشهای متفاوت میتوانید سعی کنید که او را راضی کنید رابطه با زن دیگر را تمام کند مثالا با زبان خوش و ملایمت با او صحبت کنید و بگید که او خودش را جای شما بگذارد و بگید همانطور که اگر خدای ناکرده من فکر مرد دیگری در ذهنم باشه و ...، و تو بفهمی چه احساسی پیدا میکنی؟ برای یک زن هم به همین اندازه سخته (و ازدواج موقت هم هرچند شرعی هست ولی برای افراد و شرایط خاصی هست)، و تا وقتی تو با اون هم باشی هیچکدام از ما آرامش نداریم و زندگی مشترک خوبی نخواهیم داشت و ... . اگه شما خودتون نتونستید اونو راضی کنید و فایده ای نداشت، با توجه به اینکه مسئله خیلی مهمی هست و آینده شما و شوهرتان متوقف بر اونه، همسرتان را راضی کنید که به اتفاق هم به صورت حضوری نزد یک روانشناس متخصص در زمینه خانواده برید و از او کمک بخواهید. زیرا مسائل و نکته های زیادی هست که در قضیه تاثیر گذار است و شما در اینجا مطرح نکردید ولی میتونه در اصل قضیه و شفاف شدن موضوع نقش مهمی داشته باشد. از طرف دیگه شما هم امتیازات خودتان رو دارید از جمله مهریه و آبروشه؛ زیرا اگر بخواهد شما را طلاق بدهد باید مهریه تان را به صورت کامل به شما بدهد، و همچنین موضوع آبروی اونه که حتما براش مهمه . اما در مورد خودکشی که گفتید، باید دقت کنید که چرا باید بخاطر فرد دیگری که اشتباهی کرده و در حالی که زن دیگری داشته، با شما هم ازدواج کرده، شما در مورد خودکشی حرفی بزنید، اگر موضوع واقعا همینی باشد که گفتید مسوولیت همه این قضایا با اونه و شما یک لحظه هم نباید به گناه نابخشودنی خودکشی، فکر هم بکنید، خونسردی و اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید، نهایت نهایت این موضوع اینه که شوهر شما راضی نمیشه رابطه اول رو تموم کنه و شما هم به هیچ وجه نمیتونید تحمل کنید که شوهر شما با زن دیگری هم باشد، در نتیجه جدا میشید، مانند هزاران زن دیگری که بخاطر مشکلات شوهرشان مثل اعتیاد و ... جدا میشن، و زندگی براشون به آخر نمیرسه و خیلی مواقع فرصتهای خوبی هم برای اونا پیدا میشه، هرچند که من میدونم گفتنش راحته و در عمل خیلی سخته و شما تحت فشار روانی شدیدی هستید ولی باید بدونید که گذشت زمان همه چیز رو درست میکنه، تحمل کنید، این نیز بگذرد! موفق و سربلند باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.