ناشناس

آیا ازدواج فامیلی مشکل ساز میشه ؟

با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید من و پسر عموی پدرم باهم قصد ازدواج داریم ، اما من مبتلا به تالاسمی مینور هستم و پسر عموی پدرم دچار کم خونی است اما ایشون تالاسمی ندارد ، آیا ما در آزمایش ازدواج دچار مشکل میشویم ؟؟
چهارشنبه، 6 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا ازدواج فامیلی مشکل ساز میشه ؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید من و پسر عموی پدرم باهم قصد ازدواج داریم ، اما من مبتلا به تالاسمی مینور هستم و پسر عموی پدرم دچار کم خونی است اما ایشون تالاسمی ندارد ، آیا ما در آزمایش ازدواج دچار مشکل میشویم ؟؟


مشاور: خانم طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام خدمت شما خواهر گرامی ؛ خواهر عزیزم باید قبل از هرگونه اقدامی برای ازدواج به اتفاق ایشان به یک مشاور ژنتیک بروید تا از لحاظ ناقل بودن ژن آزمایش انجام شود. البته توضیح این نکته ضروری است که چنانچه خواستگاری در فامیل انجام نگیرد شانس بروز چنین مشکلاتی بسیار کمتر خواهد بود . تالاسمی بیماری مادرزادی است که طبق قوانین مندل، به ارث می‌رسد. تالاسمی به ۲ دسته تالاسمی ماژور و مینور تقسیم می‌شود که «بتا تالاسمی ماژور» نوع شدید این بیماری بوده که در آن هر دو والدین ژن معیوب را دارند. در نوع «مینور» نیز فقط یکی از والدین ژن معیوب دارند و این گونه افراد از نظر بالینی با افراد سالم فرقی ندارند.تالاسمی مینور هیچ گونه علامتی ندارد و فقط ممکن است یک مقدار کم خونی مختصر به خصوص در دوران حاملگی دیده شود. مینورها با افراد سالم هیچ فرقی ندارند و فقط باید با کسانی که مبتلا به تالاسمی مینور هستند ازدواج نکنند تا فرزندان آنها به تالاسمی ماژور مبتلا نشوند.آسانترین و عاقلانه ترین راه این است که قبل از انتخاب همسر آینده خود وضعیت شان را از نظر ناقل تالاسمی بودن مشخص نمایید و این تنها با آزمایش و تشخیص متخصص ژنتیک قابل بررسی میباشد. با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.