ناشناس

خواستگارم سریع اقدام نمیکنه

سلام وقتتون بخیر. من قبلنا یه راهنمایی ازتون خواستم حالا در ادامه اونه سوالم. با یه اقایی که به قصد خواستگاری اومده بودن و خانواده ها خبر داشتن. گفتن که یه مدت باهم اشنا شیم تا تصمیم بگیریم. حالا بگذره که این اشنایی ۹ ماه بدون اینکه خوانواده ها بدونن طول کشید و در این ۹ ماه کلی کارای و حرفایی زد که خیلی خیلی عذابم میداد ولی چون تو خونه ما دختر که خونه باشه همش اذیت میکنن و هی تیکه میندازن، منم برای اینکه اون اقا رو وادار کنم بیاد رو همه کاراش چشم پوشوندم. بالاخره بعد از ۹ ماه و با اصرار زیاد من به خونوادشون گفتن. خونوادشون بیشتر از یک ماه امروز و فردا میکردن. بعد اینکه من گفتم دیگه خسته شدم و تموم کنیم، ایشون جدیتر با خونوادشون صحبت کرده بودن و الان بیشتر از یک هفته است که کل فامیل دست به هم دادن و دارن تحقیق میکنن. از کل شهر من و خانوادمو پرسیدن. بعضیا گفتن خوبن بعضیا هم گفتن خوبن ولی مغرورن. بهش میگم تحقیقتون کامل شده حالا بگو میاین یا ن. میگه خونوادن ام گفته صبر کن از یه چند نفرم دوباره بپرسیم‌. ایشون ۴ تا برادر دارن که در مدت یک هفته باهمسراشون عقد کردن. بهش میگم اگه خونواده ات مخالفه بگو میگه ن چرا مخالف باشن از تو خوبتر کجا پیدا کنم. راسشو بخواین منم واقعا ناراحم میشم که میبینم برای من کل فامیل تحقیق میکنن و برای عروس های دیگشون هیچ کاری نکردن. تو این مدت هم خود پسره اینقد اذیتم کرده که دیگه تحمل اذیت های خونوادشو ندارم. تو این چند ماه من افسردگی کامل گرفتم به طوری که تنها فکری که به ذهنم میرسه خودکشی. خونوادمم پشتم نیستن، این بیشتر ناراحتم میکنه. الان یه اقایی مطلقه ای که ۲۹ سالشونه و از همسایه های خواهرمن قصد ازدواج با من رو دارن ولی هنوز به طور رسمی خواستگاری نکردن. اخه چرا باید سراغ من همچین ادمایی بیان؟ تعریف از خود نباشد خدا ن از زیبایی برام کم گذاشته ن از هیکل که حتی تقاضای مدل شدن هم داشتم. ولی موندم که چرا باید اینقد اذیت بشم. الان نمیدونم چی جواب بدم و چه کاری کنم. لطفا راهنماییم کنین.
يکشنبه، 10 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خواستگارم سریع اقدام نمیکنه

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 24 ساله )

سلام وقتتون بخیر. من قبلنا یه راهنمایی ازتون خواستم حالا در ادامه اونه سوالم. با یه اقایی که به قصد خواستگاری اومده بودن و خانواده ها خبر داشتن. گفتن که یه مدت باهم اشنا شیم تا تصمیم بگیریم. حالا بگذره که این اشنایی ۹ ماه بدون اینکه خوانواده ها بدونن طول کشید و در این ۹ ماه کلی کارای و حرفایی زد که خیلی خیلی عذابم میداد ولی چون تو خونه ما دختر که خونه باشه همش اذیت میکنن و هی تیکه میندازن، منم برای اینکه اون اقا رو وادار کنم بیاد رو همه کاراش چشم پوشوندم. بالاخره بعد از ۹ ماه و با اصرار زیاد من به خونوادشون گفتن. خونوادشون بیشتر از یک ماه امروز و فردا میکردن. بعد اینکه من گفتم دیگه خسته شدم و تموم کنیم، ایشون جدیتر با خونوادشون صحبت کرده بودن و الان بیشتر از یک هفته است که کل فامیل دست به هم دادن و دارن تحقیق میکنن. از کل شهر من و خانوادمو پرسیدن. بعضیا گفتن خوبن بعضیا هم گفتن خوبن ولی مغرورن. بهش میگم تحقیقتون کامل شده حالا بگو میاین یا ن. میگه خونوادن ام گفته صبر کن از یه چند نفرم دوباره بپرسیم‌. ایشون ۴ تا برادر دارن که در مدت یک هفته باهمسراشون عقد کردن. بهش میگم اگه خونواده ات مخالفه بگو میگه ن چرا مخالف باشن از تو خوبتر کجا پیدا کنم. راسشو بخواین منم واقعا ناراحم میشم که میبینم برای من کل فامیل تحقیق میکنن و برای عروس های دیگشون هیچ کاری نکردن. تو این مدت هم خود پسره اینقد اذیتم کرده که دیگه تحمل اذیت های خونوادشو ندارم. تو این چند ماه من افسردگی کامل گرفتم به طوری که تنها فکری که به ذهنم میرسه خودکشی. خونوادمم پشتم نیستن، این بیشتر ناراحتم میکنه.
الان یه اقایی مطلقه ای که ۲۹ سالشونه و از همسایه های خواهرمن قصد ازدواج با من رو دارن ولی هنوز به طور رسمی خواستگاری نکردن. اخه چرا باید سراغ من همچین ادمایی بیان؟ تعریف از خود نباشد خدا ن از زیبایی برام کم گذاشته ن از هیکل که حتی تقاضای مدل شدن هم داشتم.
ولی موندم که چرا باید اینقد اذیت بشم.
الان نمیدونم چی جواب بدم و چه کاری کنم. لطفا راهنماییم کنین.


مشاور: خانم طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام به شما خواهر گرامی ؛ همانطور که سوال قبلی هم به شما عرض کردیم ، به نظر می رسد این شخص مورد مناسبی برای ازدواج با شما نیست. اتفاقی که برای شما درحال رخ دادن است اینکه شما به خاطر قرارداشتن در شرایط خانوادگی و اینکه احساس می کنید که خانواده می خواهد شما هرچه زودتر ازدواج کرده و به بیرون خانه بروید، می خواهید هرچه زودتر از این وضعیت خلاص شوید. درحالیکه باید به اینک نکته توجه داشته باشید که اقدام شما مثال از چاله به چاه افتادن نباشد. اگر دختری احساس می کند که خانواده اش پشتیبانش نیستند و اذیت می شود، باید در انتخاب همسر کسی را انتخاب کند که حداقل از جانب او کمتر اذیت شود. اگر در دوران آشنایی و ابتدای زندگی طرفین بخواهند یکدیگر را اذیت کنند، این چنین ازدواجی دوام نخواهد یافت. لذا همانطور که قبلا هم به شما توصیه شد، قید این شخص را برای ازدواج بزنید. و اما در مورد قسمت دوم سوال شما و اینکه بیان می کنید که خواستگار مناسب ندارید ، مطالب زیر را به عرض می رسانیم. شما تنها فردى نيستيد كه با اين مساله مواجه هستيد؛ لذا آن را به عنوان يك مساله ببينيد نه يك معضل و مشكل لاينحل.زود ازدواج ‏كردن نشانه موفقيت در امر ازدواج و تأمين خوشبختى و سعادت هميشگى نيست. با كمى دقت و تفحص در بين همسايگان، فاميل و ديگران، مشاهده مي كنيد كه فرآيند خواستگارى و ازدواج، معمولاً يك فرآيند طولانى مدت و نيازمند زمان و دقت كافى است. چه بسا همين تأخير، شناخت و آگاهى‏تان را از موضوعات و معيارهاى ازدواج بيشتر و عميق‏تر كند و موفقيت در اين امر مهم و حياتى را چندين برابر كند كه در نتيجه به صلاح شما خواهد بود. از منفي بافي و افكار منفي بايد اجتناب شود. اگر مي خواهيد سالم بمانيد و جواني خود را حفظ كنيد ناراحتي و افكار مزاحم را از خود دور كنيد و بدانيد كه آنچه باعث ناراحتي و مشكل مي شود افكار منفي و نوع ديد ما به دنيا و وقايع است. در بسياري موارد ما از يك حادثه طبيعي، برداشتي داريم كه كاملا متفاوت با واقعيت آن است. سعي كنيد بدبيني را كنار بگذاريد و به دنيا با عينك خوشبيني نگاه كنيد اجازه ندهيد افكار منفي بر شما پيروز شود، آرامش را در زندگي به خودتان هديه دهيد.يكي از موانع مهم پيش روي ازدواج جوانان توقعات بالا مي باشد كه با كم كردن اين توقعات و بيان اين مساله در موقعيت هاي مناسب مي توانند زمينه ازدواج را ايجاد كنند.تلاش بيشتر و روزافزون براي شكوفايي استعدادها و توانايي‌هاي خود و يادگيري فنون و هنرهاي مختلف و پر كردن اوقات فراغت داشته باشيد. دختراني كه شايستگي هاي لازم در زمينه هاي اخلاقي، اجتماعي، مهارت هاي زندگي و امتيازات ويژه ديگر در جامعه كسب مي كنند، نسبت به ديگر دختران خواهان بيشتري دارند.حضور در جمع ها با شركت كردن در مجالس مذهبي- فرهنگي- هنري و ... و نشان دادن توانمندي ها و كمالات روحي و اخلاقي خود میتوانید شانس برخورداری از خواستگاران بیشتر را برای خود فراهم کنید و دایره انتخابتان را وسیع تر کنید .در مورد خواستگار شما که فردی مطلقه است لزوما نمیتوان بدون تحقیق و بررسی او را مناسب ازدواج ندید بلکه او نیز ممکن است در یک انتخاب شتابزده دچار آسیب شده باشد و باید حتما علت طلاق را جویا شوید و بررسی کنید و از همسر سابق او نیز تحقیق کنید از اقوام و همکاران او باید تحقیق به عمل بیاید . هرچند در ازدواج باید با درایت و سنجیده عمل کنید و از مشورت با خانواده خود که دارای تجربه و شناخت نسبی نسبت به خواستگاران شما میباشند ،بهره ببرید . با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.