ستایش

ترس از روابط با دیگران در زندگی

سلام من قبلا مشاوره دادم شوهرم ازم دور بود, و با کسایی تماس تلفنی داشتم فقط همه رو قطع کردم توبه هم ب درگاه حق کردم ولی میترسم ی روز شوهرم بفهمه خیلی نگرانم
دوشنبه، 2 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ستایش

ترس از روابط با دیگران در زندگی

ستایش ( تحصیلات : راهنمایی ، 18 ساله )

سلام من قبلا مشاوره دادم شوهرم ازم دور بود, و با کسایی تماس تلفنی داشتم فقط همه رو قطع کردم توبه هم ب درگاه حق کردم ولی میترسم ی روز شوهرم بفهمه خیلی نگرانم


مشاور: طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام به شما خواهر گرامی؛
خواهر عزیزم ؛حساسیت و دل نگرانی شما در مورد اعمالی که قبلا داشته اید و چه بسا ناشایست و خطا بوده است، بشارت دهنده وجود روح تقوا و خداترسی در شما است. این گونه نگرانی ها و اندوه ها نسبت به خطاها و سستی ها به ویژه در یک جوان، بیانگر لطف خداوند و عنایت او به شما است و حسرت بر اعمال بد و نادرست گذشته و اندوهگین بودن به خاطر آن، امری مطلوب و پسندیده است؛ ولی به شرط آن که از حد و اندازه معمول تجاوز نکند و به صورت احساس افراطی گناه که مانع شیطانی بر سر راه تکامل انسان است، در نیاید. معیار این مرز شکنی این است که این حالت، شما را از زندگی عادی خود باز ندارد و به زندگی شما آسیب نرساند و به صورت وسواس گونه شما را از رسیدن به اهداف متعالی باز ندارد.
هدف از ندامت و پشیمانی از برنامه ها و کارهای گذشته و غصه دار بودن این است که چنین اشتباهی در آینده تکرار نگردد و خطاها و کاستی های گذشته را با عزم و اراده ای مستحکم در آینده جبران نماییم و با عبرت آموزی از گذشته و دستیابی به عوامل خطاهای گذشته، راه آینده را با استواری و صلابت بپیماییم و به سعادت حقیقی در دنیا و آخرت نائل گردیم.
خداوندی که خالق و آفریننده ما است و از ضعف و ناتوانی و جهالت ما از همان ابتدای آفرینش و قبل از آن، آگاه بوده و می دانسته ما انسان های خدا باور و معتقد به او دچار لغزش و خطا می شویم و گاه گاهی در دام خدعه و فریب شیطان می افتیم، و لذا بابی به نام توبه را فرا روی ما گشوده است و ما را دعوت نموده که بعد از لغزش و افتادن با توبه و پشیمانی و عذرخواهی بلند شویم و قد راست نماییم و عجز و نیاز را به پیشگاه او ببریم و رشته اتصال بین خود و خدا را که با گناه و خطا پاره کرده ا یم، دوباره گره بزنیم و با آب اشک و توبه، چهره خویش را از گناهان بزداییم و او وعده پذیرش توبه و آمرزش داده است.
همچنین خداوند ستار العیوب است. یعنی حتی اکثر گناهان بندگان خود را که حتی توبه نکرده اند، از دیگران می پوشاند و آبروی آنها را نمی برد. پس قطعا این صفت خداوند برای افرادی که از گناهان گذشته خود توبه کرده اند، بیشتر واقع خواهد شد چراکه هدف از توبه اصلاح فرد است و کسی که توبه حقیقی نموده و گذشته خود را تکرار نمی کند، بیشتر مورد توجه خداوند خواهد بود. لذا به شما خواهر گرامی عرض می کنیم الان که از گذشته خود توبه کرده اید و ارتباطات قبلی را کنار گذاشته اید، هیچ ترسی از برملا شدن آنها نداشته باشید نه آنها اینچنین ریسکی خواهند کرد که روابط شما را به همسرتان بگویند و با این کار بیشتر خودشان را  به دردسر می اندازند و شما اصلا نگران نباشید چرا که آنان این موضوع را مطرح نخواهند کرد و خود شما نیز با عدم تکرار این کار هیچ نشانه ای باقی نخواهید گذاشت  ولی این نگرانی شما اگر در رفتارتان نیز متجلی شود زمینه سو ظن همسرتان را بر می انگیزد ، بنابراین باید آرامش خود را حفظ کنید و  به وعده خداوند ایمان داشته باشید ... خداوند خودش همه آن ها را از دید دیگران مخفی نگه خواهد داشت. تمام توجه خود را نسبت به همسر خود معطوف دارید و سعی نمایید فضای زندگی شاد و گرمی را برای خودتان فراهم کنید. و گذشته را هم به مرور زمان به فراموشی بسپارید.
با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما در کنار همسرتان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.