رابطه با زن متأهل

سلام من یک پسر 32 ساله هستم مدتی پیش با یک خانم30ساله آشنا شدم از هر لحاظ خوب هستن و هم دیگه ارو خیلی دوست داریم اما چند وقت پیش بهم گفت که متاهل هست ولی میخواد جدا بشه اما طلاق زمان ببر هست از طرفی خواستم نمام کنم اما نمی تونم چون واقعا دوستش دارم از طرفی حس حسادت دارم واقعا نمیدونم چکار کنم شما منو راهنمایی کنید
شنبه، 14 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

رابطه با زن متأهل

( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

سلام
من یک پسر 32 ساله هستم مدتی پیش با یک خانم30ساله آشنا شدم از هر لحاظ خوب هستن و هم دیگه ارو خیلی دوست داریم اما چند وقت پیش بهم گفت که متاهل هست ولی میخواد جدا بشه اما طلاق زمان ببر هست از طرفی خواستم نمام کنم اما نمی تونم چون واقعا دوستش دارم از طرفی حس حسادت دارم واقعا نمیدونم چکار کنم شما منو راهنمایی کنید


مشاور: آقای احسان فدایی

با سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم
قطعا خودتان هم می دانید و بیان نمودید که معلوم نیست ایشان کی طلاق بگیرد و با شما ازدواج نماید و نمی توان روی قول و قرارها حساب باز کرد. ضمن اینکه اگر شما ابراز علاقه نمایید به جدایی ایشان و از هم پاشیدن زندگی مشترکشان کمک نموده اید که این به صلاح هیچ طرفی نیست و شاید روابطشان خود به خود در آینده اصلاح شد.
برقراری رابطه عاطفی و دوستانه با نامحرم (با هر توجیهی) در فضای شریعت اسلام گناه است و باید از آن اجتناب کرد، حال اگر این رابطه معطوف به زنی متأهل باشد، آسیب هایش قطعاً فراوان تر خواهد بود. خوشبخانه شما به دنبال قطع این ارتباط هستید و همین تصمیم شما، حل این مشکل را سهل و آسان می کند. ما در ادامه نکاتی را تقدیم تان می کنیم که توجه و عمل به آن ها در تصمیم صحیحی که گرفته اید یاری تان می دهد :
- ایجاد یا قطع ارتباط با دیگران، بستگی تام به اراده خود فرد دارد. اگر شما واقعاً بخواهید ارتباطتان را با کسی قطع کنید، می کنید و طرف مقابل تان نمی تواند مانع شود.
چند نکته:
1. اگر می خواهید از این دامی که قطعاً توسط شیطان برایتان نهاده شده و زندگی دنیایی و اخرویتان را بر لبه پرتگاهی خطرناک قرار داده، رهایی یابید از همین الان هر گونه ارتباط با این زن را قطع کنید (حضوی، پیامکی، تلفنی، چت، مکاتبه ای و ...)؛ این توصیه ما را جدی بگیرید. اگر به این مورد عمل نکنید، از این مهلکه نجات نخواهید یافت. پس خود را دیگر در معرض او قرار ندهید و به هیچ وجه پیام هایش را نخوانید و صحبت هایش را نشنوید (شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل تان را تغییر دهید).
2. اگر پس از قطع ارتباط، ایشان مزاحم تان شدند، او را تهدید به شکایت کنید و در صورت بی توجهی ، تهدید خود را عملی سازید. مطمئن باشید پس از این تهدید، رهایتان خواهد کرد؛ چون مجازات رابطه نامشروع برای متأهلین بسیار سنگین است.
3. فکر کردن به اینکه این عمل در دین اسلام حرام است و مورد رضایت خدا نیست و همچنین تفکر درباره عاقبت دنیایی و اخروی اینکار بهترین شیوه برای ترک این ارتباط و فکر نکردن به این موضوع است. همچنین در اولین فرصت اگر شرایط ازدواج را داشتید، با همسری مناسب ازدواج کنید. با ازدواج عواطف شما در جهت صحیح و شرعی خرج خواهد شد و از این دغدغه رهایی خواهید یافت.
4. برای قطع این ارتباط روی موارد زیر نیز خوب تأمل کنید :
- آیا شما دوست دارید، مردی غریبه با همسر آینده تان ارتباط داشته باشد؟ مسلماً نه. وقتی خودتان دوست ندارید کسی با زندگی آینده تان این کار را بکند، خودتان نیز نباید با زندگی فردی دیگر این کار را بکنید. فراموش نکنید که دنیا دار مکافات است و اگر کسی بدی کند، بدی می بیند.
- می دانید اگر همچنان با زنی متأهل ارتباط داشته باشید و این ارتباط روزی بر ملا شود چه بر سر زندگی تان می آید؟ اطرافیان با شما چگونه برخورد می کنند؟ جامعه چگونه برخورد می کند؟ به آینده زندگیتان فکر کرده اید؟ به این فکر کنید که این رابطه شما ممکن است زندگی فرد مورد نظر را نیز به نابودی بکشاند و آنگاه شما هم مقصرید.
- گاهی این ارتباط ها به جاهای خطرناک و باریک (رابطه جنسی و ...) می کشد و مجازات هایی سنگین دنیایی (سنگسار، شلاق، زندان و ....) را گریبانگیر فرد می کند. آیا حیف نیست آدمی سرمایه زندگی خویش را با یک اشتباهی که می تواند از آن جلوگیری کند بر باد دهد!
- فکر نمی کنید این زن، مقید به احکام شرع نیست و دست در دست شیطان دارد و می خواهد زندگی شما را نابودکند؛ چون  با وجود داشتن همسر، علاقه به ارتباط با نامحرم دارد؛ پس با قطع ارتباط با او مانع نابودی زندگی تان شوید.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.