زینب

مشاوره پیش از ازدواج

سلام . تاکنون از تمام مشاوره هایی که به بنده دادید ، میخواستم تشکر کنم . اجرتان با خداوند . من بعد از سه چهارجلسه گفتگو در محیط های مختلف با خواستگارم ، به پیشنهاد من ، تصمیم گرفتیم تا نزد یک مشاوره ازدواج و خانواده برویم . اون روزی که قرار ملاقات در محل مشاوره داشتیم ، باچهره ای سرشار از استرس و اضطراب خواستگارم مواجه شدم .حتی تا قبل از زمان رسیدن نوبت مان ، کمی قدم زدیم و گفتگو کردیم . اما ایشان کاملا از درون به هم ریخته بود و کم کم حس شان را تا پایان اون ملاقات به من نیز منتقل کرد . بطوریکه شبش فقط سه ساعت خوابیدم و فکرم مدام نزد ایشون بود . ایشون حتی بعد از مشاوره من رو به صرف یک نوشیدنی دعوت کردند ، اما باز هم آرام نبودند و غم بزرگی در صورتشان بود . من علت را جویا شدم ، و ایشون گفتند که امروز کمی برنامه هاشون بهم ریخته بوده . ولی مطمئنم که دلیل اینی نبود که گفتند . بهر حال میخواستم اینو بگم که ، با وجود اینکه من از همان ابتدا سعی کردم در تصمیم گیری هام احساسات را دخیل نکنم اما ایشون دارن کاملا احساسی برخورد میکنند . حس کردم ترس از دست دادن من رو دارند . و این درحالیه که من هنوز حس خوبی نسبت به ایشون پیدا نکردم .راستش نمیدونم با خودم چکار کنم . نمیدونم چرا هنوز آن علاقه ای که بتونم با ایشون در حد خصوصیات اخلاقیشون باشه ، رفتار کنم ، در من ایجاد نشده . البته اینم را هم لازم میدونم بگم ، شاید یکی از دلایل عدم ایجاد علاقه درمن این باشه که ، اشخاصی که منو با ایشون در کنار هم دیدند ، گفتند که من از آن آقا کمی از لحاظ چهره ، سرتر هستم . حتی آن مشاور هم به این نکته تا حدودی شاره کرد . حالا من با این فکرم چه کنم . با اینکه از ابتدا در معیار انتخابم، اخلاق آن فرد برایم مهمتر از چهره بوده ، و البته هنوز هم زیاد اهمیتی به حرف مردم نمیدم ، ولی نمیدونم چرا در من علاقه ای در شان ایشون ایجاد نشده . ایشون کاملا احساساتی اند . و من منطقی . ممنونم از پاسخگوییتان.
دوشنبه، 16 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

زینب

مشاوره پیش از ازدواج

زینب ( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

سلام .
تاکنون از تمام مشاوره هایی که به بنده دادید ، میخواستم تشکر کنم . اجرتان با خداوند .
من بعد از سه چهارجلسه گفتگو در محیط های مختلف با خواستگارم ، به پیشنهاد من ، تصمیم گرفتیم تا نزد یک مشاوره ازدواج و خانواده برویم .
اون روزی که قرار ملاقات در محل مشاوره داشتیم ، باچهره ای سرشار از استرس و اضطراب خواستگارم مواجه شدم .حتی تا قبل از زمان رسیدن نوبت مان ، کمی قدم زدیم و گفتگو کردیم . اما ایشان کاملا از درون به هم ریخته بود و کم کم حس شان را تا پایان اون ملاقات به من نیز منتقل کرد . بطوریکه شبش فقط سه ساعت خوابیدم و فکرم مدام نزد ایشون بود . ایشون حتی بعد از مشاوره من رو به صرف یک نوشیدنی دعوت کردند ، اما باز هم آرام نبودند و غم بزرگی در صورتشان بود . من علت را جویا شدم ، و ایشون گفتند که امروز کمی برنامه هاشون بهم ریخته بوده . ولی مطمئنم که دلیل اینی نبود که گفتند .
بهر حال میخواستم اینو بگم که ، با وجود اینکه من از همان ابتدا سعی کردم در تصمیم گیری هام احساسات را دخیل نکنم اما ایشون دارن کاملا احساسی برخورد میکنند . حس کردم ترس از دست دادن من رو دارند . و این درحالیه که من هنوز حس خوبی نسبت به ایشون پیدا نکردم .راستش نمیدونم با خودم چکار کنم . نمیدونم چرا هنوز آن علاقه ای که بتونم با ایشون در حد خصوصیات اخلاقیشون باشه ، رفتار کنم ، در من ایجاد نشده .
البته اینم را هم لازم میدونم بگم ، شاید یکی از دلایل عدم ایجاد علاقه درمن این باشه که ، اشخاصی که منو با ایشون در کنار هم دیدند ، گفتند که من از آن آقا کمی از لحاظ چهره ، سرتر هستم . حتی آن مشاور هم به این نکته تا حدودی شاره کرد .
حالا من با این فکرم چه کنم . با اینکه از ابتدا در معیار انتخابم، اخلاق آن فرد برایم مهمتر از چهره بوده ، و البته هنوز هم زیاد اهمیتی به حرف مردم نمیدم ، ولی نمیدونم چرا در من علاقه ای در شان ایشون ایجاد نشده . ایشون کاملا احساساتی اند . و من منطقی .
ممنونم از پاسخگوییتان.


مشاور: خانم الهه مولوی زاده

با سلام خدمت شما
دوست عزیز؛ علاقه و تمایل اولیه طرفین در زمان ازدواج از اهمیت برخوردار بوده و چنانچه یکی از زوجین از این تمایل و علاقه نسبی برخوردار نباشد توصیه به ازدواج نگردیده و نیازمند فرصت بیشتری می باشند. به هر حال مهارت طرفین جهت جذب یکدیگر از شروط ازدواج و زندگی مشترک می باشد که در زمان خواستگاری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. در اینجا با توجه به اینکه شما و فرد موردنظرتان مراحل مشاوره را طی می نمایید ضمن توصیه به استمرار امر مشاوره و اخذ نتیجه از مشاور، به شما توصیه می گردد تا زمان ایجاد یک علاقه نسبی در روابط خود ، موضوع ازدواج را به تعویق انداخته و لازم است که این موضوع را نیز با مشاور خود مطرح نمایید. ضمن اینکه با انجام مراحل مشاوره، به نتایج لازم در خصوص برقراری تناسب های لازم در زمینه های مختلف (فکری ، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و ...) دست یافته و در شرایط اثبات تناسب لازم ، با ایجاد علاقمندی در شما نسبت به ایشان ، مقدمات ازدواج را فراهم ساخته و در غیر این صورت توصیه می گردد تأمل بیشتری نموده و در خصوص این انتخاب سرنوشت ساز تعجیل ننمایید.
با آرزوی موفقیت و خوشبختی برای شما

بیشتر بخوانید:

مشاوره پیش از ازدواج و اطلاع‌رسانی به جوانان

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما