ورزش و تحصیل

سلام من در حال حاضر مقطع کارشناسی رشته حقوق هستم ترم اخر هستم و اینکه ملی پوش هم هستم در ورزش میخواستم مشورت کنم که میشود جفتش رو باهم جم کرد و درکنار هم ادامه داد؟
دوشنبه، 16 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ورزش و تحصیل

( تحصیلات : فوق دیپلم ، 24 ساله )

سلام من در حال حاضر مقطع کارشناسی رشته حقوق هستم ترم اخر هستم و اینکه ملی پوش هم هستم در ورزش میخواستم مشورت کنم که میشود جفتش رو باهم جم کرد و درکنار هم ادامه داد؟


مشاور: اقای احسان فدایی

با سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم، قطعا با برنامه ریزی دقیق به هر دو مورد می رسید ولی مهم این است که با اراده ای قوی و پشتکار بالا برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.
موفقیت و پیشرفت در هر کارى، مرهون عوامل زیر است: 1. شناخت هدف 2. شناخت توانایى‏ها، علایق و استعدادهاى خود 3. برنامه‏ریزى درست و سنجیده 4. اراده‏اى محکم و عزمى راسخ 5. همت بلند و تلاش و پشتکار زیاد 6. توکل بر خداوند. باید انسان در تمام شؤن زندگى، هدف خود را به روشنى تعیین نماید، تا در نیل بدان راه‏کارهاى مناسبى را برگزیند. در این جا لازم است خود را- که مجموعه‏اى از توانایى‏ها، استعدادها، سلیقه‏ها و علایق است- به طور صحیح و واقع‏بینانه بشناسد و نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دهد، تا با توجه به آن توانایى‏ها و زمینه‏هاى مورد علاقه خویش، حرکت خود را آغاز کند. سپس براى این که از تمام امکانات خود- از جمله زمان، این گوهر گران‏بها- بیش‏ترین و بهترین استفاده را ببرد، باید تحت برنامه‏اى منظم، فعالیت‏هاى شبانه‏روزى خود را تنظیم کند و طبق یک جدول زمان‏بندى شده، کار خود را پى‏گیرى نماید. در مرحله چهارم باید اراده‏اى محکم داشته باشد و از اهمال کارى و سستى بپرهیزد و با روش‏هاى مناسب، اراده خویش را تقویت نموده، با اعتماد به نفس کامل راه را ادامه دهد. در مرحله پنجم، در برابر مشکلات و سختى‏هاى کار و فعالیت، خسته نشود و پشتکار لازم را داشته باشد، که در غیر این صورت به هدف نخواهد رسید. از آغاز کار نیز باید یاد خدا و توکل بر او را پشتوانه اصلى کار خود قرار دهد و از این منبع فیض و برکت، مدد جوید. البته این مطالب کلیاتى است که نیاز به بسط و توضیح بیش‏ترى دارد.کسی که می خواهد در راه موفقیت قدم بر دارد لازم است تا مقدمات رسیدن به آن را نیز فراهم نماید. 1.برنامه ریزى: برنامه‏ریزى براى موفقیت برج مراقبت پیشروى به سمت اهداف است.سعی نمایید برای هر فعالیت خود برنامه ریزی داشته باشید.در مورد تحصیل هم بدون برنامه ریزی نمی توانید به موفقیت دست پیدا نمایید.آنچه در وضعیت کنونی برای شما مهم است ادامه تحصیل است.هیچ زمان این نکته را فراموش ننماید برای ادامه شغل خود فرصت دارید اما برای ادامه تحصیل ممکن است فرصت از دست برود. 2. خودباورى: اساس ایمان خودباورى است. انسان خودباور به توان خویش ایمان دارد و ایمان انتظارى مطمئن است.شما توانستید با تلاش و کوشش در یک آزمون موفق شوید پس شما این توانایی را دارید تا در ادامه انهم موفق باشید 3. حرکت: خروج از سکون و عدم توقف ضامن موفقیت است؛ اما حرکتى که حساب شده و طبق برنامه باشد.در ادامه این مطالب روش برنامه ریزی را خدمتتان بیان می داریم 4. جرأت: عدم هراس و این پا و آن پا کردن و حتى پذیرش شکست‏ها اساس موفقیت است. 5. خودتشویقى: خود تشویقى به معناى خود شیفتگى نیست. انسان گاه نیاز دارد فهرست موفقیت‏هاى خود را تنظیم کند و حتى به بعضى تقدیر نامه‏ها و سپاسنامه‏ها چشم بیندازد تا باور کند دوباره مى‏تواند موفقیتى جدید به وجود آورد.
پس سعی کنید برنامه ریزی کنید تا موفق شوید.
سربلند باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.