ناشناس

به طور غیر ارادی در خواب احتلام می شم"

سلام من هر شب که خوابم و وقتی که چشمانم بسته است دستانم به طور غیر ارادی وارد شلوارم،و باعث احتلام میشه من این عمل در حد خواب دیدن احساس می کنم ولی وقتی بیدار میشم می بینم واقعی بوده بد تر از همه این که هر شب این اتفاق می افتد و من مجبورم یک دست را ببندم ولی بازم فایده نداشت و دست چپ فاعل میشه و اگر به شلوارم کمربند بزنم باز هم از روی شلوار باعث احتلام میشه
سه‌شنبه، 1 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

به طور غیر ارادی در خواب احتلام می شم"

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 19 ساله )

سلام من هر شب که خوابم و وقتی که چشمانم بسته است دستانم به طور غیر ارادی وارد شلوارم،و باعث احتلام میشه من این عمل در حد خواب دیدن احساس می کنم ولی وقتی بیدار میشم می بینم واقعی بوده بد تر از همه این که هر شب این اتفاق می افتد و من مجبورم یک دست را ببندم ولی بازم فایده نداشت و دست چپ فاعل میشه و اگر به شلوارم کمربند بزنم باز هم از روی شلوار باعث احتلام میشه


مشاور: آقای احسان فدایی

با سلام و تشکر از ارتباط شما با سایت «راسخون»، ما نمی دانیم در گذشته با مشکل خودارضایی روبرو بوده اید یا خیر ولی معمول این مشکلات ناشی از زمانی است که فردی چنین عادتی در گذشته داشته باشد و هنوز در افکار خود با آن درگیر باشد..
اما نکته ای که بسیار مهم است اینکه شما در این فرایند اختیار خود را از دست داده اید  و نمی توانید حتی از خواب بیدار شده و مانع بروز آن شوید بلکه اختیار از شما سلب شده و بعد از آن از خواب بیدار می شوید یعنی مانند احتلام طبیعی که افراد با یک خواب جنسی بعد از احتلام بیدار می شوند و خود را در این حالت می بینند .بنابر این نباید عذاب وجدان داشته باشید زیرا آنطور که خودتان می فرمایید مسلوب الاختیار هستید و شخصی که اختیاری از خود ندارد پس گناهی هم نکرده و خداوند برای او معصیتی محسوب نمی کند  . در نتیجه به لحاظ شرعی نیز در صورتیکه منی در زمان خواب از انسان خارج شود، خودارضایی محسوب نمی شود، بلکه دفع خودکار و طبیعی منی اضافی از بدن است که احتلام تلقی می‌شود .
در مورد بیماری‌ای که احتمال ارتباط آن با مشکل شما وجود دارد (sexsomnia)، باید عرض کنیم که آن، از جمله اختلالات خواب و حالتی از خوابگردی است که فرد حین خواب رابطه جنسی برقرار می‌کند و از ویژگی‌های آن، فعالیت ناهشیار جنسی و عدم یادآوری اتفاقی است که رخ داده است. حال اگر این نشانه در مورد شما نیز صادق است و مدتی زیادی از آن می‌گذرد، باید اصل عمل را بیاد نیاورید بلکه آثار آن شما را به این نتیجه رسانده باشد. پس اطمینانی برای ما در تطبیق این اختلال بر شما وجود ندارد.
به هرحال، چه این اتفاق را بیاد می‌آورید، چه خیر؛ توجه داشته باشید که:
1. اگر تجربه‌های متوالی استرس و اضطراب دارید، (خودتان یا با کمک مشاور) با ریشه یابی آنها، زمینه‌ها و منابع استرس‌زا را از بین ببرید و خود آرامش بیشتری را بویژه هنگام خواب، داشته باشید. تلاوت آیات نورانی قرآن یا مطالعه ترجمه آنها در رسیدن به این حس،‌ شما را یاری خواهد نمود.
2. برای تفریح و ورزش نیز مجالی را قائل باشید تا خستگی جسمی و روحی بر شما چیره نشود.
3. خواب خود را منظم نمایید. بیدار ماندن تا پاسی از شب و خواب و بیداریهای نامنظم، روح شما را آزرده و خسته خواهد نمود.
4. سعی کنید به مسائ جنسی در طول روز فکر نکنید.
5. از نوشابه‌های صنعتی کمتر استفاده نمایید. دوغ و نوشابه‌های طبیعی (شربت) جایگزین مناسبی است.
6. از مدتی که به این مشکل دچارید با ما حرفی نزدید. اگر در این مدت از داروی خاصی استفاده می‌کنید احتمال تأثیر جانبی آن وجود دارد.
7. باید بدانید که غالب رفتارهای هوشیار و ناهوشیار ما تحت تأثیر افکار و رفتارهایی هستند که از هشیار ما به ناهشیار کوچ کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که حال یا قبلا، شما دریافتهای تحریک آمیز داشته اید (چه از دنیای خارج و چه از تخیلات درون). لازم است بیشتر مراقب حواس خود باشید. یقین دارم که می‌دانید هرچیزی را نباید دید، نباید خواند و نباید شنید.
8. کمی به مستحبات قبل از خواب که در متونی مثل مفاتیح الجنان ذکر شده، بپردازید، در حدی که برایتان لذت دارد.
9. صبور باشید و بانشاط. بعضی مسائل را نمی‌توان یک شبه حل کرد.
10. یقین داشته باشید با روح پاک، ایمان خوب و ذهن منطقی‌ای که دارید بر این مشکل، فائق خواهید آمد. پس اجازه ندهید شیطان از فکر این اتفاق، سوهانی بسازد که دائم روح شما را می‌آزارد و انرژی معنوی و روانی شما را می‌گیرد.
11. توکل به خدا دارید و توسل به ائمه (علیهم السلام). این یعنی شما توان عبور از همه مشکلات این خاکستان را دارید.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.