ناشناس

با خیانت همسر چه باید کرد؟

باسلام وقتتون بخیر خواهرمن دوساله که ازدواج کرده واین زوج نمیخواستن که بچه داربشن ولی ناخوداگاه بچه دارمیشن وشوهرش بهانه میاره که بخاطربچه پیشت نمیخوابم الان یکسال وهشت ماهه که شوهرش کنارش نمیخوابه وشوهرش بهش خیانت کرده حتی تاجایی که عکس دوست دختراش میاره نشون زنش میده هرشب بایه دختری و.... لطفاکمک کنید نمیدونم چیکارکنم زندگیشون مثل اول ازدواجشون بشه
دوشنبه، 21 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با خیانت همسر چه باید کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 23 ساله )

باسلام وقتتون بخیر
خواهرمن دوساله که ازدواج کرده واین زوج نمیخواستن که بچه داربشن ولی ناخوداگاه بچه دارمیشن وشوهرش بهانه میاره که بخاطربچه پیشت نمیخوابم
الان یکسال وهشت ماهه که شوهرش کنارش نمیخوابه وشوهرش بهش خیانت کرده حتی تاجایی که عکس دوست دختراش میاره نشون زنش میده
هرشب بایه دختری و....
لطفاکمک کنید
نمیدونم چیکارکنم زندگیشون مثل اول ازدواجشون بشه


مشاور: احسان فدایی

با سلام و تشکر از ارتباط شما با مشاورین«راسخون»، همچنین دلسوزی شما نسبت به خواهرتان را می ستاییم و امیدواریم همواره در مسیر خدمت به دیگران قرار بگیرید.
امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى دَاوُدَ (ع) یَا دَاوُدُ تُرِیدُ وَ أُرِیدُ وَ لَا یَکُونُ إِلَّا مَا أُرِیدُ فَإِنْ أَسْلَمْتَ لِمَا أُرِیدُ أَعْطَیْتُکَ مَا تُرِیدُ وَ إِنْ لَمْ تُسْلِمْ لِمَا أُرِیدُ أَتْعَبْتُکَ فِیمَا تُرِیدُ ثُمَّ لَا یَکُونُ إِلَّا مَا أُرِیدُ؛ خداوند به داود پیامبر وحی نمود که ای داود! تو اراده ای داری و من هم اراده ای، ولی فقط آنچه من می خواهم واقع می شود؛ پس اگر تسلیم خواست من شوی، خواست تو را هم تأمین می کنم. اما اگر تسلیم خواست من نشدی، تو را در راه خواسته‌ات به زحمت می افکنم و آنگاه، همان می شود که من می خواهم.»(1)
به هر حال بارداری خواهرتان ناخواسته بوده ولی به هر حال هم همسرش و هم خودشان باید افتخار کنند که خداوند ایشان را زودتر صاحب فرزند گردانید.
نکته مهمی که در این بین وجود دارد جداخوابی همسرش است که اصلا نمی تواند دلیل آن داشت فرزند باشد بلکه دلیل آن تمایل به خیانت به همسر است که این موضوع باید ریشه ای حل شود.
ما نمی دانیم خواهرتان از روابط همسرش اطلاعی دارد یا خیر ولی این را می دانیم که راهکار اصلی حل این مشکل در زندگی شان مراجعه به مشاور خانواده در جند جلسه است و الا صرف فرزندآوری آن هم ناخواسته و با مدد الهی دلیل بر جداخوابی نیست.
توصیه ما به شما به عنوان خواهر این است که سعی کنید همدل خواهرتان باشید ولی در زندگی ایشان مداخله نکنید و اجازه دهید خودش مسائلش را حل کند و یا به ما مراجعه نموده و موضوع را دقیق تر مطرح نماید تا بهتر بتوانیم ایشان را راهنمایی کنیم.
اگر شوهرخواهرتان روابط متعدد داشته باشد مشکلات شخصیتی دارد که با فقط با مشاوره حضوری حل می شود اما از لحاظ شرعی و قانونی مؤظف است که حُسن معاشرت را با خواهرتان داشته باشد و به وظایف شرعی و قانونی خود در قبال وی کاملاً پایبند باشد، اگر شوهرخواهرتان کوتاهی کند، قانوناً می توان او را ملزم به حُسن معاشرت و رعایت حقوق شرعی و قانونی نمود و یا اینکه وی را ملزم نمود که با پرداخت تمامی حق و حقوق خواهرتان وی را به طور شایسته طلاق دهد.
توصیه می شود فعلاً موضوع را از باب کدخدا منشی حل و فصل کنید و با وساطت افراد برجسته و صاحب نفوذ، شوهرخواهرتان را متوجه حُسن معاشرت و رعایت حقوق شرعی و قانونی با خواهرتان بنمایید. اگر موثر واقع نشد در این فرض توصیه می شود که به بهانه ای او را به مراکز مشاوره ای بکشانید تا مشاوران و متخصصان برخی نکات را به وی گوشزد نمایند، نهایتاً خواهرتان می تواند از طریق دادگاه خانواده اقدام کند و با بردن شکایت وی به محاکم خانواده موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کند تا شوهرخواهرتان به حق و حقوق خواهرتان پایبند باشد.
خواهرتان را نیز در این مدت توصیه به صبر و خویشتنداری کنید و اجر اخروی و پاداش مضاعف او را برایش بشمارید تا وی اندکی تشفی خاطر پیدا کند و بر مشکلات زندگی راحت تر صبر کند.
سربلند باشید.
پی‌نوشت‌:
1.
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، ‏بحار الأنوار، بیروت‏: دار إحیاء التراث العربی، ‏1403ق، ج68، ص138.

بیشتر بخوانید:

زن ها نیاز دارند احساس امنیت کنند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.