ناشناس

برای خستگی ذهن چیکار باید بکنم؟؟

احساس میکنم نمیتونم تازگیا درست تصمیم بگیرم ک همین باعث سردر های مکرر میشه و اینکه زود خسته بشم...حوصله هیچی ندارم عصابم زود خورد میشه دیگ حتی حوصله درس خوندن ندارم همه نماز ام عقب افتاده روابطم با خدا غیر صمیمی شده برا اینا چیکار کنم؟
جمعه، 25 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای خستگی ذهن چیکار باید بکنم؟؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

احساس میکنم نمیتونم تازگیا درست تصمیم بگیرم ک همین باعث سردر های مکرر میشه و اینکه زود خسته بشم...حوصله هیچی ندارم عصابم زود خورد میشه دیگ حتی حوصله درس خوندن ندارم همه نماز ام عقب افتاده روابطم با خدا غیر صمیمی شده برا اینا چیکار کنم؟


مشاور: آقای علیدوست


سلام و عرض ادب و احترام
این که از کم کاری و بی حوصلگی خود راضی نیستید و پیگیر راهی برای رهایی از وضعیت دارید خیلی خوب است. و نشان دهنده ی این است که مشکل روحی بزرگی ندارید.شما از این مسئله خشمگین نباشید. ابتدا حدود ۲تا ۳هفته شیوه زندگیتان را تغییر دهید: اگر انسان پر مشغله ای بودید بیشتر بخوابید و به استراحت بپردازید. فعالیت‌های اجتماعی خود را کم کنید، به تفریحات گروهی مشغول شوید، غذاهای سالم، مقوی و بی‌خطرتر بخورید، از مصرف فسفود ها اجتناب کنید، مایعات بیشتری بنوشید، ترجیحا از آب میوه های طبیعی مصرف کنید، مولتی ویتامین مصرف کنید و اگر دخانیات مصرف میکنید باید مصرف آن را کاهش دهید.  اگر پس از این تغییرات، هنوز هم نشانه‌های خستگی را احساس کردید به کمک حرفه‌ای نیاز دارید. خستگی بیش از حد می‌تواند از علائم یک بیماری بسیار جدی‌ پزشکی باشد که قابل درمان است.چند مورد از متداولترین مشکلاتی که باعث ایجاد این علایم در شما میشود 
کم خونی: خستگی ناشی از کم خونی به دلیل کمبود گلبول‌های قرمز خون است، که اکسیژن را از ریه‌ها به بافت‌ها و سلول‌ها می‌رساند، که ممکن است احساس ضعف و تنگی نفس ایجاد کند. 
بیماری تیروئید: چنانچه هورمون‌های تیروئید خوب ترشح نشوند، حتی فعالیت‌های روزانه هم شما را خسته خواهد کرد. غده تیروئید، حدودا اندازه گره کراوات یک مرد است، که در جلوی گردن قرار دارد و هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کنند. ترشح بیش از حد هورمون تیروئید (پرکاری تیروئید)، سوخت و ساز بدن را سرعت می‌بخشد. هورمون تیروئید خیلی کم کار (کم کاری تیروئید)، سوخت و ساز بدن را کند می‌کند.
دیابت: افراد مبتلا به دیابت، اغلب با احساس خستگی و نداشتن انرژی کافی برای بدن که یکی از علائم هشدار‌دهنده دیابت است به این بیماری پی می‌برند. 
افسردگی:احساس غم و ناراحتی زیاد، یا افسردگی یک بیماری مهم است که خواب، غذا خوردن، احساس ما در مورد خودمان و دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدون درمان، علائم و نشانه‌های افسردگی ممکن است برای هفته‌ها، ماه‌ها و یا حتی سال‌ها به طول انجامد.یا موارد دیگری که این علایم را به دنبال دارند.تشخیص و درمان به موقع به شما کمک میکند تا زودتر به آرامش خاطر و سلامتی برسید.ابتدا یک آزمایش چکاپ کامل بدهید اگر سلامت بودید به یک روانشناس یا مشاور خبره مراجعه نمایید.
و من الله توفیق

بیشتر بخوانید:
تمرکز در کار و غلبه بر خستگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.