مریم

مشاوره پزشکی: راهی برای آرام کردن کودک دو ساله می خواهم.

باسلام لطفا دارو یا راهی برای کم کردن شیطنت کودک دوساله بگویید ...ممنون
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

مریم

مشاوره پزشکی: راهی برای آرام کردن کودک دو ساله می خواهم.

مریم ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 31 ساله )

باسلام لطفا دارو یا راهی برای کم کردن شیطنت کودک دوساله بگویید ...ممنون


مشاور: دکتر سارا علی قنبری

سلام،دارویی برای این مورد وجود ندارد و شیطنت و بازیگوشی بچه ها اقتضای سن آنها می باشد. در صورت افزایش سن (بیشتر از سه سال)و باقی ماندن شیطنت وی،یکی از تشخیصهای مطرح بیش فعالی می باشد که با تغییر رژیم غذایی و پرهیز از برخی غذاها و دارودرمانی و مشاوره های رفتاری قابل کنترل می باشد. شیطنت کودکان یکی از عوامل مهم در ناقص کردن تربیت آن ها و عصبانی کردن والدین می باشد. کنترل یک بچه شیطان و ناآرام به سختی به دام انداختن یک آهو با نخ خیاطی است. والدین کودکان شیطان، معمولا با حالتی خسته و ناامید و در حالی که دیگر رفتار کودک خود را نمی توانند تحمل کنند، به پزشکان مراجعه می کنند. در این مطلب به دنبال پیدا کردن علت این ناآرامی و درمان های اولیه شیطنت کودکان هستیم. اگر گمان می کنید شیطنت کودک شما ناشی از تربیت نادرست نیست، بررسی مواردی مانند مشکلات شنوایی و بینایی، بیماری تیروئید، ناتوانی در یادگیری، افسردگی، مسمومیت با سرب، بیماری های روانی و انحرافات جنسی و همچنین عوارض جانبی برخی از داروها ممکن است علت این رفتار نامتعادل در کودکان شما را مشخص کند.
اما در بیشتر موارد، شیطنت کودکان ناشی از کمبود توجه است. کمبود توجه به کاهش تمرکز، صبر و مهارت گوش کردن در کودکان منجر می شود. بر طبق مطالعات نزدیک به ۵ درصد کودکان دچار اختلالات این چنینی هستند. جالب است بدانید شیطنت کودکان که ناشی از کمبود توجه است، می تواند حتی پیش از یک سالگی کودک نمایان شود و تا بزرگسالی او نیز ادامه داشته باشد. معمولا این مشکل در پسران ۵ برابر دختران رخ می دهد. محققان هنوز به درستی رابطه بین ناآرامی و شیطنت کودکان با کمبود توجه را تشخیص نداده اند اما بسیاری از آن ها معتقدند، بخشی از مغز به نام قشر پیشانی که حرکت و توجه را کنترل می کند، در این کودکان کار خود را به درستی انجام نمی دهد.
کنترل و درمان ناآرامی و شیطنت کودکان
کودکان، معمولا در مقابل بیماری ها و اختلالات نسبت به بزگسالان ضعیف تر و شکننده تر هستند. همچنین بهتر است بدانید که بسیاری از دلایل شیطنت کودکان به راحتی قابل برطرف کردن است در نتیجه مراجعه به پزشک متخصص در همان مراحل ابتدایی می تواند به سادگی تعویض یک دارو و یا تهیه یک عینک مشکل را برطرف کند. اما اگر با وجود این موراد ساده، مشکل کودک برطرف نشد، کودک مشکوک به ناآرامی ناشی از کمبود توجه است. در این زمینه نیز کارهای زیادی می توان انجام داد. در همین ابتدا بهتر است خیال شما را راحت کنیم که کودکان مبتلا به این اختلال، درمان شده و در آینده و بزرگسالی مشکلی نخواهند داشت و حتی معمولا محصلان خوبی خواهند شد.
استفاده از داروها
با مراجعه به پزشک داروهایی از جمله داروهای ضد افسردگی و محرک برای کودک تجویز خواهد شد. جالب است که بدانید برخی از داروها که در بزرگسالان اثر محرک دارد در کودکان موجب افزایش تمرکز و توجه می شود. تمامی این داروها دارای عوارض جانبی نیز هستند اما این عوارض معمولا خفیف بوده و در صورتی که آن ها را احساس نکنید، با مسئله جدی رو به رو نیستید.


 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.