ناشناس

آیا امام زمان ظهور می کند گفته می شود: این دین اسلام دین اسلام زمان پیامبر نیست؟

باسلام خدمت شما خداوند بر همه چیز آگاه است. فلسفه اینکه فردی در کشوری 10 ساعت روزه بگیرد و فردی در کشور دیگر 21 ساعت روزه بگیرد چیست؟ چگونه است که قرآن را کتابی کامل می دانیم ولی در مورد برخی چیزها ناقص توضیح داده و به احادیث اهل بیت ارجاع داده می شود؟ مگر خدا نمیدانسته که برخی از گفته هایش به درستی به نسل های بعد انتقال نمیابد؟ مگر گفته نمیشود طبق حدیثی که زمانی که امام زمان ظهور میکند گفته می شود این دین اسلام دین اسلام زمان پیامبر نیست؟ خواهشمندم بصورت ساده توضیح دهید و بگویید که خدا قرآن را نازل کرد برای همه بشریت؟ اگر اینطور است چرا بیشتر موارد گفته شده در آن مخصوص زمان جاهلیت است؟ اگر خداوند در حد درک اعراب آن زمان قرآن را نازل کرده چرا برای آیندگان راهنمایی قرار نداده؟
سه‌شنبه، 22 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا امام زمان ظهور می کند گفته می شود: این دین اسلام دین اسلام زمان پیامبر نیست؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

باسلام خدمت شما

خداوند بر همه چیز آگاه است. فلسفه اینکه فردی در کشوری 10 ساعت روزه بگیرد و فردی در کشور دیگر
21 ساعت روزه بگیرد چیست؟
چگونه است که قرآن را کتابی کامل می دانیم ولی در مورد برخی چیزها ناقص توضیح داده و به احادیث اهل بیت
ارجاع داده می شود؟
مگر خدا نمیدانسته که برخی از گفته هایش به درستی به نسل های بعد انتقال نمیابد؟

مگر گفته نمیشود طبق حدیثی که زمانی که امام زمان ظهور میکند گفته می شود این دین اسلام دین اسلام زمان پیامبر نیست؟

خواهشمندم بصورت ساده توضیح دهید و بگویید که خدا قرآن را نازل کرد برای همه بشریت؟ اگر اینطور است چرا
بیشتر موارد گفته شده در آن مخصوص زمان جاهلیت است؟
اگر خداوند در حد درک اعراب آن زمان قرآن را نازل کرده چرا برای آیندگان راهنمایی قرار نداده؟


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام
پرسشگر گرامی:
سوالات متعددی را مطرح فرمودید که نشان از انباشته شدن سوالات در ذهن حضرت عالی دارد شایسته است هریک زا سوالات را بطور جدا گانه مطرح نمائید تا تنیجه بهتری نیز بگیرید البته لازم به ذکر است که اجمالا بدانید خداوند متعال هیچ کس را بیشتر از توانش تکلیف نمی کند یعنی اگر کسی توان 21 ساعت روزه را نداشت خداوند تکلیف از وی نمی خواهد و دقیقا همین مناطق با گردش فصل در زمستان چند ساعت بیشتر روزه نیستند.
همچنین دقت داشته باشید قران قانون اساسی شریعت است درست مثل مجلس که برای اجرای قانون اساسی احکام متعددی را تصویب می کنند خداوند به پیامبر دستور داده برای تبیین قران احکام و مطالبی را برای مسلمانان تبیین کند.
از هر لحاظ می توان ثابت کرد که قرآن تنها برای دوره جاهلیت و زمان رسول اکرم (ص) نیامده، بلکه برای تمامی اعصار است، دلایل برون دینی و درون دینی زیادی بر این نکته گواهی می دهند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:
1. کافی نبودن عقل برای برطرف کردن نیاز همیشگی بشر به هدایت
الف.بشر برای این خلق شده که با رسیدن به خدا به کمال برسد؛ پس باید به این سمت و سو هدایت شود. ب. ابزارهاى موجود بشر از برآوردن تمام نیازهاى هدایتی او عاجز است. ج. این نیاز به گونه ای است که در طول زمان و تمام اعصار پا بر جاست. از آنجایی که دین و قرآن براى برآورده ساختن نیازهاى هدایتی بشر آمده است، باید پاسخ گوی نیازهای هدایتی بشر تا روز قیامت باشد و اختصاصی به زمان پیامبر (ص) نداشته باشد.
2. آیاتی که دلالت بر جامعیت قرآن می کند
آیاتی در قرآن وجود دارد که بیان می کند قرآن کتابی جامع است که نیازهای هدایتی انسانها را پاسخ گو است. این آیات اطلاق دارند و شامل نیازهای هدایتی همه انسانها در همه زمانها می شوند.
3. جاودانه بودن دین اسلام
آیاتى در قرآن وجود دارد که اسلام و فرمان‏هاى قرآن را جاودانه معرفى مى‏کنند؛ مانند: «تَبَارَکَ الَّذِى نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلىَ‏ عَبْدِهِ لِیَکُونَ لِلْعَلَمِینَ نَذِیرًا»؛ زوال ناپذیر و پر برکت است کسى که قرآن را بر بنده‏اش نازل کرد تا بیم‏دهنده جهانیان باشد. بى‏تردید چیزى که تا ابد استمرار دارد، باید در تمام اعصار به تمام نیازهاى انسان در زندگى فردى و اجتماعى، براى تحقق هدایت و سعادت، پاسخ دهد.

در مورد امام زمان و عرضه دینی جدید توسط ایشان احادیثی وجود دارد؛ درحالی‌که ظاهر چنین مسئله‌ای با تعالیم دینی قرآن و عترت سازگار نیست. در درجه اول باید گفت که اساساً واژه دین جدید وجود ندارد؛ بلکه منظور از قضای جدید، قضاوت جدید است. ضمن آن‌که دلایل مسلمی وجود دارد که عرضه دین جدیدی غیر از اسلام در آن محکوم است. هم‌چنین از نام حضرت هم هدایتگری او مشخص است که نسبت به دین اسلام است. بدین دلیل منظور از دین جدید این است که در زمان غیبت، بدعت‌هایی در دین گذاشته می‌شود و احکامی از اسلام و قرآن بر طبق میل مردم تفسیر می‌شود و حدود و احکام چنان فراموش می‌شوند که گویا اصلاً از اسلام نبودند. وقتی که حضرت مهدی ظهور کردند، بدعت‌ها را ابطال می‌کنند و احکام خدا را به همان‌گونه‌ای که صادر شده بود، ظاهر می‌سازند. حدود اسلامی را بدون سهل‌انگاری اجرا می‌کنند و معلوم است که برای مردم چنین برنامه‌ای تازگی دارد.
موفق و پیروز باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.