ناشناس

خانوادم درکم نمیکنن، چیکار کنم؟

هر پیشنهاد و یا هرچیزی که به پدرومادرم میگم دعوام میکنن و میگن که مشکل از اخلاق منه حتی گاهی کل کل هامون انقد زیاد میشه که کار به دعوا میکشه
شنبه، 21 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خانوادم درکم نمیکنن، چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

هر پیشنهاد و یا هرچیزی که به پدرومادرم میگم دعوام میکنن و میگن که مشکل از اخلاق منه حتی گاهی کل کل هامون انقد زیاد میشه که کار به دعوا میکشه


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه گرانقدر سایت راسخون
دوست عزیزم گویا از ارتباط با خانواده ات چندان راضی نیستی و از اینکه توسط والدینت درک نمیشوی، ناراحت هستی. پیام شمابسیار کلی و فاقد جزییات لازم است. بهتر و لازم بود که در رابطه موضوعات اختلافی تان و همچنین نوع پیشنهادات شما که مورد پذیرش خانواده نیست، صحبت میکردید تا زوایه نگاه شما و والدینت و دلیل رنج شما برای من مشخص میشد.
اگر درست حدس زده باشم، شما قصد دارید به شرایطی دست پیدا کنید که بتوانید راحت و بدون مشاجره خواسته هایتان را مطرح کرده و مورد پذیرش و حمایت والدین تان قرار بگیرید و کمتر از سوی خانواده نقد شوید. پیشنهاداتی برای برقراری ارتباط موثر ارائه میشود امیدوارم با کاربست انها به نتیجه مطلوب برسید.
- تقاضای خود را بصورت اختصاصی و رفتاری بیان کنید تا والدین تان دقیقاً بفهمد چه می خواهید. مثلا "من می خواهم وقتی با هم بیرون می رویم، برنامه تان را با من هماهنگ کنید. تمایل دارم 5 تن از همکلاسی های خودم را که آنها میشناسید، با برای آخر هفته به منزل دعوت کنم."
- تقاضای خود را در قالب پیشنهاد مثبت ارائه دهید، یعنی به جای اینکه بگویید چه نمی خواهید بگویید چه می خواهید.
- رفتاری را تقاضا کنید که در توان خانواده تان هست و فشار زیادی را به آنها وارد نمی کند. دراین صورت در تقاضاهای خود تعدیل ایجاد کنید تا قابل پذیرش و در توان خانواده تان باشد.
- در هر بار فقط یک یا دو تقاضا را مطرح کنید.
- احساس و افکار خود را در مورد رفتاری که از آن ناراضی هستید، و یا تقاضا دارید، بیان کنید.
- با همان حوصله ای که دوست دارید صحبت های شما شنیده شود، پاسخ والدین تان را بشنوید.
- اگر باهم به توافق نرسیدید به جای قهر و یا بحث و جدل، خود را به ارامش دعوت کرده و از طریق نامه صحبت های خود را به گوش خانواده برسانید و از آنها توضیح معقول درخواست نمایید.
دوست عزیز همانطور که اشاره کردم این نکات بسیار کلی بود، و برای دریافت پاسخ دقیق نیاز است در پیام بعدی، توضیح مبسوط تری را داشته باشید.
شاد و سلامت باشید.

بیشتر بخوانید:
نحوه برقراری ارتباط خانواده با نوجوانان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.