ناشناس

چطور می تونم برای پسرم یه دختر خوب و مومن و مهربون پیدا کنم؟

شلام. چطور می تونم برای پسرم یه دختر خوب و مومن و مهربون پیدا کنم؟
چهارشنبه، 16 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور می تونم برای پسرم یه دختر خوب و مومن و مهربون پیدا کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 47 ساله )

شلام. چطور می تونم برای پسرم یه دختر خوب و مومن و مهربون پیدا کنم؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

به نظر می‌رسد پسرتان به لحاظ سنی آمادگی ازدواج را داشته باشد و اکنون وقت ازدواج اوست ولی اینکه دیگر شرایط را آیا دارد یا خیر باید مورد بررسی قرار گیرد.

در پاسخ لازم می‌دانیم راه‌های مختلفی که برای یافتن همسر مناسب، متداول است را بیان کنیم.

1. وساطت افراد خانواده، بستگان و بخصوص والدین: متدوال ترین روش در فرهنگ ملی و دینی همین روش شناسایی به واسطه افراد خانواده و یا فامیل و بستگان است. افراد خانواده اغلب به دلیل شناختی که از فرد، روحیات، عقاید و خواسته‌های وی دارند و همین طور شناختی که از افراد مورد نظر دارند و یا می‌توانند با تحقیق‌های مهم همه جانبه شناخت کافی پیدا کنند بهتر می‌توانند به تطابق داشتن و میزان هم گرایی و اشتراکات آنها آگاهی پیدا کنند. این روش ساده ترین روش عملی و سهل الحصولترین طریق کسب اطلاعات اولیه و ارتباطات بعدی و مورد نیاز است و از نظر حاصل کار نیز ثمر بخش ترین شیوه به شمار می‌رود. به عبارت دیگر این روش از این امتیازات برخوردار است: سهولت، سرعت کسب اطلاعات و ارتباطات، اطمینان نسبی بیشتر به صداقت و دلسوزی واسطه (که خانواده و والدین هستند) و شناخت بیشتر به روحیات، سوابق و خواسته‌های طرفین. علاوه بر این خالی از هر گونه تعصب و سوگیری است و بدون هیچ گونه حب و بغض شخصی انجام می‌گیرد. همچنین تحت تأثیر احساسات و عواطف غریزی که در ارتباط‌های مستقیم به وجود می‌آید، نیست.

 2. وساطت مراکز مشاوره: می‌توان با مراجعه به برخی مراکز مشاوره ازدواج که به منظور شناساندن دو فرد برای ازدواج تأسیس شده است، فرد مطلوب و مطابق با خواسته‌ها و توقعات فرزند شما را یافت. البته چنین مراکز مشاوره‌ای محدود هستند و این مراکز مشاوره باید دارای کارشناسان دلسوز، با تجربه و مورد اعتماد و سابقه روشن و مطمئن باشند.

 3. مراجعه به کانون‌های ازدواج دانشجوئی در دانشگاه‌ها؛ که این مورد توسط خود پسرتان و تحت نظارت و اطلاع شما انجام می‌شود.

با توجه به توضیحات بالا، بهترین روش همسریابی اقدام از طریق خانواده است. معمولا والدین به خصوص مادران در تعاملاتی که با دوستان خود دارند، یا در مهمانی‌ها و مراسمی ‌که شرکت می‌کنند می‌توانند دختری مناسب را شناسایی کنند.

ضمنا توصیه می‌کنیم در معیارهای فرد مقابل و تناسب او با پسرتان دقت داشته باشید و برای کشف شخصیت فرد مقابل و همخوانی هر دو نفرشان حتما از مشاورة پیش از ازدواج بهره‌مند گردید.

موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.