ناشناس

تا چه حد با شوهر باید مدارا کرد؟

سلام.خسته نباشید. توی زندگی چقدر باید با شوهر از نظر مالی ساخت؟چطوری باید ساخت؟چقدر باید از یک زن از حقش بگذرد؟اینکه لباس قشنگ تا دو سه سال نخرم اصلن درسته ؟از نظر اسلام حق اعتراض دارم؟باید چطوری باشم؟سه سال ازدواج کردیم.ممنونم از شما
جمعه، 16 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

تا چه حد با شوهر باید مدارا کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام.خسته نباشید. توی زندگی چقدر باید با شوهر از نظر مالی ساخت؟چطوری باید ساخت؟چقدر باید از یک زن از حقش بگذرد؟اینکه لباس قشنگ تا دو سه سال نخرم اصلن درسته ؟از نظر اسلام حق اعتراض دارم؟باید چطوری باشم؟سه سال ازدواج کردیم.ممنونم از شما


مشاور: خانم قربانی

من هم عرض سلام و خداقوت دارم خدمت شما همراه گرامی
به نظر میرسد اهل مراعات شرایط اقتصادی همسرتان بوده اید بطوری که باعث شده از بسیاری خواسته های حداقلی و علایق تان صرف نظر کنید. و اکنون به دلایلی تحمل این وضعیت شما را خسته کرده است.
دوست عزیز نیاز شما به خرید لباس یا تامین مایحتاج ضروری توسط همسرتان، امری طبیعی بوده و حق شرعی و عرفی شماست. در احکام اسلامی از این به عنوان نفقه یاد میشود. تعیین حد نفقه بر اساس احکام اسلامی کاملا مشخص بوده و بر اساس توان تعریف میشود. (به دلیل عدم تخصص در احکام شرعی دراین زمینه میتوانید به کارشناس مذهبی مراجعه فرمایید).اما از لحاظ روانشناختی، باید توجه کنید که تامین نیازهای اساسی فرد باعث مقدمه سازی برای تعالی اوست. این نیازها بر اساس تفاوت های فردی و شرایط قابل انعطاف است.از انجا که اقتصاد اصل نیست اما اصلهای اساسی را زیر سوال می برد، در شرایطی، ادمی باتوجه به توان روحی خود، گاه ایثار را بر میگزیند و سعی میکند با کاهش دادن نیازهای اساسی و تقلیل ان، از خواسته های خود صرف نظر کند همانند شما و این کار بسیار پسندیده است.این کار تا زمانی میتواند استمرار داشته باشد که طرفین ظرفیت انجام و دریافت ان را داشته باشند. یعنی اگر شما احساس میکنید که این وضعیت باعث کسالت شما شده و نیاز به تنوع دارید میتوانید با درخواست صحیح و بیان شفاف ان را از همسرتان تقاضا کنید. طبیعتا اگر نیاز شما ، در توان همسرتان باشد مبادرت به براورده ساختن ان خواهند داشت.اما اگر همچنان مشکلات مالی در مسیر شما وجود داشته باشد باتوجه به ضرورت ایجاد شده، میتوانید با هم فکری و حل مسئله، به گونه ای عمل کنید که هم خواسته شما براورده شده و هم حال اقتصادی همسرتان مراعات شده باشد و این امر کاملا به خلاقیت شما بستگی دارد.چند نکته را بیاد داشته باشید:
- مردان از براورده کردن نیاز زن خوشحال میشوند زیرا ان را متناسب با نقش تامین کنندگی و نشان قدرت خود میداند.
- مردان تنوع و زیبایی زن را دوست دارند و خواهان تنوع ظاهر ایشان هستند.
- تقاضا از مرد برای تامین نیازها، باید شفاف و واضح باشد و انتظار اینکه انها خود متوجه نیاز زن باشند، امری باطل است.
- توجه زن به شرایط ویژه همسر، باعث دلگرمی و ایجاد صمیمیت میشود و دوام زندگی را به دنبال دارد.
- به یاد داشته باشید که اگر تا کنون مراعات شرایط اقتصادی همسرتان را داشته اید، انتخاب خودتان بوده و رعایت مصالح اخلاقی و .. ؛ پس این لطف را با منت گذاری و غرغر زنانه، خراب نکنید.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.