ناشناس

چطوری با نامزدم رفیق شم؟

با سلام . تازگی نامزد کردم و خدا رو شکر راضی ام . میخوام بدونم چطور میشه با نامزذم رفیق بشم و از لحاظ عاطفی و روحی بیشتر بهم نزدیک بشیم؟ ممنون و سپاس گذارم از کمک های بی دریغتون
سه‌شنبه، 27 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطوری با نامزدم رفیق شم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

با سلام . تازگی نامزد کردم و خدا رو شکر راضی ام . میخوام بدونم چطور میشه با نامزذم رفیق بشم و از لحاظ عاطفی و روحی بیشتر بهم نزدیک بشیم؟ ممنون و سپاس گذارم از کمک های بی دریغتون


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

همانطور که می دانید ازدواج مراحلی دارد که اگر در هر مرحله ای براساس شناخت و آگاهی و سنجیده گام بردارید به خوبی از آن مرحله عبور می کنید و به تدریج آماده زندگی مشترک می شوید و اگر این مراحل به خوبی طی شود در واقع سنگ بنای ازدواج و زندگی مشترک به خوبی و با استحکام گذاشته می شود و پایه های زندگی در واقع مستحکم می شود. مرحله اول دوران خواستگاری است که شما بحمدالله به خوبی آن را پشت سر گذاشته اید و الان در مرحله دوم قرار دارید؛ یعنی مرحله نامزدی و دوران عقد. این مرحله در واقع مکمل مرحله قبلی است. در مرحله خواستگاری شما یک شناخت اجمالی نسبت به یکدیگر پیدا کردید و براساس آن تصمیم گرفتید با هم ازدواج کنید یعنی همدیگر را در واقع پسندیدید با توجه به این که انسان یک موجود پیچیده و دارای ابعاد گوناگونی است و به لحاظ شخصیتی از ویژگی های خاصی برخوردار است لازم است که در این دوران عقد که بسیار شیرین و جالب است شناخت و آگاهی خود را نسبت به روحیات یکدیگر کاملتر کنید تا برای زندگی مشترک از آمادگی های خوبی برخوردار شوید. توجه داشته باشید که شناخت در دوره نامزدی برای انتخاب بود و شناخت در دوران عقد به دلیل عدم وجود محدودیت های دوره نامزدی برای تفاهم بیشتر زوجین جهت سازگاری افزون تر در زندگی مشترک است. به نظر می آید در این دوره چندین کار شما باید انجام دهید تا هم لذت کافی در این دوره ببرید و دچار روزمره گی نشوید و هم آمادگی های لازم را برای ادامه زندگی پیدا کنید و هم به قول خودتان رفاقت خوبی بین شما حاصل شود:

 1. بخشی از دوره را باید به ارضاء نیازهای عاطفی و جنسی خود بپردازید و این بخش را نباید دست کم بگیرید زیرا یکی از مهمترین فلسفه های ازدواج تأمین نیازهای عاطفی و جنسی است. اگر این نیاز به خوبی و در حد لازم ارضاء شود و دچار افراط و تفریط نشوید نتیجه آن آرامش روحی و روانی است.

 2. رفت و آمد به منزل خانواده همسر نیز در حدی باشد که برای آنها ایجاد مزاحمت نکنید. وقت و بی وقت زنگ زدن یا رفتن به منزل آنها باعث کاهش موقعیت و شأن منزلت خود در نزد آن خانواده می شوید ولو این که به ظاهر چنین وانمود نکنند اما به طور قطع در دلشان از رفتار شما راضی نیستند.

 3. در کنار این رفت و آمدها و تأمین نیازهای یکدیگر سعی کنید به زوایای شخصیتی همدیگر بیشتر آشنا شوید به طور قطع شما با یکدیگر یک سلسله مشترکات دارید سعی کنید این مشترکات روحی و سلیقه ای را شناسایی کنید و روی آنها تأکید کنید در مقابل یک سلسله نقاط افتراق و تفاوت نیز دارید و این امری کاملا طبیعی است زیرا هر فردی شخصیت منحصر به فرد دارد بنابراین به تفاوت های فردی همدیگر نیز توجه داشته باشید و توقع نداشته باشید که همسرتان مثل شما فکر کند و هیچگونه نظر مخالف شما نداشته باشد.

 4. علاوه بر شناخت همدیگر سعی کنید به ساختار خانواده و اعضای خانواده همدیگر نیز آشنا شوید زیرا آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم در زندگی حال و آینده شما تأثیرگذار هستند.

 5. مراقب باشید توقع و انتظارات ایده آلی از همسرتان نداشته باشید بلکه واقع بین باشید زیرا هیچ انسانی نیست که از نظر جسمانی و روانی صد در صد کامل باشد و هیچگونه نقص و عیبی در او نباشد همه ما انسانها از جهات مختلف ناقص هستیم و فقط خداوند است که هیچگونه نقصی ندارد و از هر جهت کامل است، بنابراین به جای این که روی عیوب یکدیگر دست بگذارید سعی کنید عیوب یکدیگر را بپوشانید و در صدد رفع نقایص یکدیگر باشید. به عبارت دیگر زن و مرد باید مکمل همدیگر باشند.

 6. سعی کنید با مطالعه کتاب هایی در زمینه حقوق زوجین، آیین همسرداری و دوران نامزدی اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهید تا بهتر از این دوران بهره مند شوید.

 7. علاوه بر این سعی کنید با ارتقا بخشیدن به سطح آگاهی های خود، خودتان را برای زندگی مشترک یعنی مرحله بعدی و تربیت فرزند آماده کنید تا فرزندان سالمتر و صالح تر بتوانید در آینده تربیت کنید.

خلاصه نحوه معاشرت و برخوردتان با یکدیگر به گونه ای باشد که در هر جلسه ای که با یکدیگر دارید مسائل هفتگانه ای که متذکر شدیم در مد نظرتان باشد و به تحقق آنها نزدیک شوید. مطمئن باشید اگر به همه جنبه های زندگی فکر کنید هیچگاه دچار روزمرگی نمی شوید و روز به روز احساس می کنید به اهداف زندگی مشترک خود نزدیکتر می شوید و به کمالات عالی دست می یابید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.