ناشناس

گفتن بیماری به خواستگار لازمه؟

سلام. من یک سال هست که بیماری روماتیسم مفصلی دارم نمی دونم به خواستگار بگم یا نه. خانواده ام میگن اگه به خواستگار بگی تا آخر عمرت باید ازدواج نکنی. من باید تا آخر عمرم شاید دارو بخورم. نظرتون رو می خواستم
چهارشنبه، 28 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

گفتن بیماری به خواستگار لازمه؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام. من یک سال هست که بیماری روماتیسم مفصلی دارم نمی دونم به خواستگار بگم یا نه. خانواده ام میگن اگه به خواستگار بگی تا آخر عمرت باید ازدواج نکنی. من باید تا آخر عمرم شاید دارو بخورم. نظرتون رو می خواستم


مشاور: خانم قربانی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث زندگی است و نقش بسیار مهمی در همه ابعاد زندگی انسان دارد. برای یک ازدواج موفق لازم است که طرفین آگاهی و شناخت خوبی نسبت به یکدیگر بیابند و یکی از راه های آشنایی بیشتر دختر و پسر صحبت های آن دو در خواستگاری است که اگر در این گفتگوی کوتاه اما با ارزش، مسائل و نکات ضروری و با اهمیت مطرح گردد می توان از آن بهره های خوبی برد. پس هریک از طرفین خواستگاری این حق را دارد که درمورد ویژگی‌های طرف دیگر، مطالبی را جویا شود هرچند متّه به خشخاش گذاشتن و دقت وسواس گونه وشکاکانه را نهی می‌کنیم. اگر چه صداقت و درستی مایه ثبات یک ازدواج می باشد اما در برخی موارد بازگو نکردن مسایل واقعی، دروغ به شمار نمی آید.اشتباهی که بعضی از دختران و پسران در جلسه خواستگاری مرتکب می‌شوند این است که همه چیز را به بهانه صداقت یا جلب اعتماد طرف مقابل، مطرح می‌کنند حال آنکه این عمل در بسیاری موارد اثر عکس داشته که نتیجه منفی آن در همان زمان (به صورت طبیعی خواستگاران با شنیدن این گونه مسائل از ازدواج کردن با شخص مورد نظر منصرف می شوند) یا در زندگی مشترک، دامنگیر طرفین خواهد شد.

در مورد مشکل بیماری روماتیسم برای خواستگارتان نیز توجه داشته باشید که اگر بیماری یا عیبی در شخص باشد و تأثیری در ویژگی ها و خصوصیات ظاهری و رفتاری او نگذاشته و نمایان نیست و به گونه ای است که یک نقص جسمانی و یا زشتی ظاهری یا عیب رفتاری تلقی نمی شود، لزومی ندارد به اطلاع خواستگار برسانید. البته اگر در جلسه خواستگاری سؤالی در این زمینه به طور خاص مطرح شد صداقت ایجاب می کند کم و کیف آن را به او اطلاع دهید تا هم صداقت شما به اثبات رسد و هم خواستگار با بینش کافی تصمیم بگیرد. شما به این داستان به عنوان آزمونی برای شناخت دوستدار واقعی نگاه کنید. یقینا کسی که شما را بخاطر خودتان عاشقانه دوست داشته باشد، منصفانه برخورد خواهد کرد؛ مساله را بخوبی درک نموده و با این موضوع کنار خواهد آمد و حتی در فرایند درمان به شما کمک خواهد نمود. لذا در صورت پرسش طرف مقابل، این موضوع را با کمال آرامش مطرح نمایید. ضمن اینکه مشکل شما نباید به صورت مستقیم بیان شود بلکه باید توسط واسطه مادر یا خواهرتان این موضوع به ایشان گفته شود و البته اگر در جلسه خواستگاری نیازی به بیان دیدید این موضوع را در جلسات دوم یا سوم بیان کنید و نه جلسه اول و در بیان آن افراط نکنید و اجازه ندهید موضوع بزرگ جلوه نماید بلکه همانطور که برای ما بیان نمودید عنوان کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که در صورت درمان‌پذیر بودن مشکلتان، برای رسیدن به سلامت کامل هرچه سریعتر اقدام نمایید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.