ناشناس

حکم چت با نامحرم چیست؟

با عرض سلام و خسته نباشید. دو سوال داشتم: سوال اول اینکه چطور میتونم خودم رو از منجلاب خودارضایی بیرون بکشم؟ با عرض پوزش من در حین این عمل از دست استفاده نمیکنم و بخش اعظم گناه مربوط به تخیلم میباشد به همین دلیل اغلب تمام یک روز فکرم درگیر این موضوع و این عمل میباشد چون قابل رویت نیست. سوال دوم حدود ۲ ماه است که در صفحات چت به منظور حرام مشغول شدم. میخواهم بدانم آیا گناه خودارضایی کسانی که با آنها چت داشتم و گاها صدا ارسال کردم به گردنم میباشد یا خیر؟ آیا چت به منظور حرام حق الناس دارد؟
جمعه، 30 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

حکم چت با نامحرم چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید. دو سوال داشتم:
سوال اول اینکه چطور میتونم خودم رو از منجلاب خودارضایی بیرون بکشم؟ با عرض پوزش من در حین این عمل از دست استفاده نمیکنم و بخش اعظم گناه مربوط به تخیلم میباشد به همین دلیل اغلب تمام یک روز فکرم درگیر این موضوع و این عمل میباشد چون قابل رویت نیست.
سوال دوم حدود ۲ ماه است که در صفحات چت به منظور حرام مشغول شدم. میخواهم بدانم آیا گناه خودارضایی کسانی که با آنها چت داشتم و گاها صدا ارسال کردم به گردنم میباشد یا خیر؟ آیا چت به منظور حرام حق الناس دارد؟


مشاور: مجید محمدی

باسلام
ازدواج بهترین راه نجات از خودارضایی است و اگر امکان ازدواج دائم نیست با شرایطی که در رساله مراجع تقلید آمده ازدواج موقت کنید. اگر امکان ازدواج اصلا وجود ندارد باید کارهایی که سبب تحریک می شود را انجام ندهید و سیستم غذایی و فعالیت خود را تنظیم کنید. حتما باید ورزش کنید و با امور معنوی رابطه خود را با خدا تقویت کنید. اگر کسی سبب تحریک و گناه دیگران شود در گناه آنها شریک است و باید توبه کند. چت به منظور رابطه حرام حق الناس نیست ولی حق الله هست و باید توبه کرد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.