ناشناس

چطور کسی که خیلی دوستش داریم رو فراموش کنیم؟

چطور کسی رو که خیلی دوستش داریم و کلی باهاش خاطره داریم رو فراموش کنیم؟
جمعه، 3 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور کسی که خیلی دوستش داریم رو فراموش کنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

چطور کسی رو که خیلی دوستش داریم و کلی باهاش خاطره داریم رو فراموش کنیم؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

اگر منظور شما از این سؤال داشتن رابطه با جنس مخالف است که فراموشی این رابطه بسیار سخت است باید عرض نماییم این نوع روابط دارای آثار زیان باری است که دیر یا زود طرفین به آن پی خواهند برد. پس بهتر است این نوع رابطه قطع شود و یا به ازدواج تبدیل شود. در هر صورت در ادامه راهکارهای فراموشی فرد مورد علاقه را تقدیم می نماییم و امیدواریم با عمل به آنها دغدغه ذهنی تان کاهش یابد. و اما راهکارهای فراموشی

1. باید قبول کنید که فراموش کردن فردی که انسان به او علاقه دارد و دائم او را می‌بیند یا یاد او در ذهنش تداعی می‌شود، کاری سخت و دشوار است. انسان مثل کامپیوتر یا آدم آهنی نیست که با تغییر یک برنامه، رفتارش تغییر کند.

2. فراموشی فردی که به او علاقه داشته اید و دائماً فکر و ذکرتان یاد او بوده است، نیاز به زمان دارد. نباید از خودتان انتظار داشته باشید به راحتی بتوانید یاد او را از صفحه ذهنتان پاک کنید. چه بسا حداقل همین میزان زمان لازم باشد که بتوانید به طور کل او را فراموش کنید. پس عجله نکنید و مأیوس هم نشوید. یکی از مصادیق صبر و شکیبایی، صبر در سختی هاست. پس بر خودتان مسلط باشید و باور داشته باشید که با توکل بر خدا می توانید این راه را طی کنید.

3. به خودتان تلقین کنید که «من می‌توانم راهی را که انتخاب کرده‌ام بپیمایم».

4. به خود تلقین کنید که «من نباید به فردی که احتمالا تمایلی به ازدواج با من ندارد، علاقه داشته باشم».

6.از لحاظ روان شناسی یکی از علل ایجاد افسردگی در افراد، شکل گیری دلبستگی های بیجا بین افراد و سپس گسسته شدن این دلبستگی است. تحقیقات متعدد هم این امر را اثبات نموده است. پس قبل از اینکه سر و کارتان با قرص های آرام بخش و شوک الکتریکی و ... بیفتد به فکر سلامت روان خود باشید و اراده جدی در فراموشی فرد مذکور را پیشه خود کنید.

5. هرگاه متوجه شدید ذهنتان ناخودآگاه به یاد او مشغول شده است، به خود چنین تلقین کنید و بگوئید «بس است» و آهسته مشت خودتان را روى میز یا زمین بزنید. بدین ترتیب تغییر حالت به وجود آمده، فضاى ذهنى‏تان را تغییر خواهد داد.

6. از فکر کردن به او جدا بپرهیزید و هر چیزی که او را به یاد شما می‌اندازد، از خود دور کنید. علاقه به وی را در دل نپرورانید. تا حد امکان به او فکر و خیال­بافی ­نکنید. هر گاه افکار مربوط به ایشان به ذهنتان خطور کرد، حواستان را پرت کنید و به چیز دیگری فکر کنید؛ یا به کار دیگری مشغول شوید و یا مکانتان را ترک کنید؛ مثلا به میان جمع خانواده بروید و با آنان مشغول گفتگو شوید تا این افکار از ذهنتان خارج شوند.

7. هرگاه فکر او به ذهنتان آمد، موضوع یا موضوعات مختلفى را در ذهن یا در دفترچه یادداشت خود داشته باشید، به سراغ آن‏ها بروید و درباره‏ آن‏ها فکر کنید.

8. احتمالاً چند نکته یا ویژگى منفى هم در او یافته‏اید یا مشاهده کرده‏اید؛ هرگاه ذهنتان به سوى او معطوف شد بلافاصله به ویژگى‏هاى منفى او فکر کنید و به خود بگوئید او به خاطر این اوصاف، مناسب و شایسته‏ من نیست.

9. تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.

10.  برای شبانه روز خود برنامه دقیق و مشخصی داشته باشید. از بیکاری اجتناب کنید و اوقات خود را بیهوده نگذرانید.

11.  روابط عاطفی خود را با خانواده و دوستان تان بیشتر کنید و سعی کنید تمام محبتتان را نثار آنها کنید.

12. باور کنید حالتان بهتر می شود؛ اگر از فعالیت های مثبت و تقویت کننده و لذت بخشی که قبل از این ماجرا برایتان مطرح بود استفاده کنید و به ورزش ها، کوهنوردی ها و فعالیت های بدنی روی بیارید.

موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.