ناشناس

شدیدا اضطراب و استرس دارم، لطفا کمکم کنید.

سلام وقت بخیر من مهندسم و بخاطر علاقم به پزشکی تصمیم گرفتم آزمون لیسانس به پزشکی بدم، منابع این آزمون همه اختصاصی دانشجویان پزشکی هستش و من اصلا ازشون سر در نمیارم، حتی خوندن کلماتش هم مشکله، میدونم راه بسیااااااار سختی رو در پیش گرفتم اما میخوام موفق بشم و سربلند بیرون بیام، شدیدا اضطراب و استرس دارم، لطفا کمکم کنید. ممنونم
پنجشنبه، 23 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شدیدا اضطراب و استرس دارم، لطفا کمکم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام وقت بخیر
من مهندسم و بخاطر علاقم به پزشکی تصمیم گرفتم آزمون لیسانس به پزشکی بدم، منابع این آزمون همه اختصاصی دانشجویان پزشکی هستش و من اصلا ازشون سر در نمیارم، حتی خوندن کلماتش هم مشکله، میدونم راه بسیااااااار سختی رو در پیش گرفتم اما میخوام موفق بشم و سربلند بیرون بیام، شدیدا اضطراب و استرس دارم، لطفا کمکم کنید. ممنونم


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

پرسشگر محترم! باید سعی کنید ابتدا هدف تحصیلی تان را تعیین و سپس رشته مورد نظر را انتخاب نمایید. باید سعی کنید بهترین و درست ترین انتخاب را داشته باشید. معلوم نکردید دقیقا چرا می خواهید به رشته پزشکی بروید. باید بپذیرید که انتخاب یک رشته علاوه بر علاقه و انگیزه استعداد نیز می خواهد.  ابتدا نیاز دارید تا علاقه و استعداد خود را شناسایی نماید. جهت پیدا نمودن زمینه استعداد خود می توانید از طرق مختلف اقدام نمایید.

1- با مراجعه به گذشته خود و ارزیابی آن می توان فهمید که استعداد و علاقه ما در کدام زمینه بوده است و تمایل به انجام چگونه حرفه و شغلی را داشته ایم و در چه فعالیت هایی موفقیت چشمگیری داشته ایم.

2 - می توان از ارزیابی دیگران در مورد خودمان کمک بگیریم. زیرا دیگران مانند والدین یا دوستان و کسانیکه ارتباط بیشتری با ما دارند از زاویه دیگری می توانند فعالیت های ما را ارزیابی نموده و تشخیص دهند ما در کدام زمینه ها موفق تر هستیم.

3- کشف استعداد، علایق و خودشناسى، با توجه به پیشرفت علوم مختلف به ویژه در قلمرو روان‏شناسى در عصر حاضر، امرى ممکن و شدنى است. شما مى‏توانید با مراجعه به یکى از کلنیک‏هاى روان‏شناسى و یا مشاوره و راهنمایى، با اجراى تست‏هاى شخصیت، استعداد و هوش، به مجهول مورد نظر برسید و گم شده خود را به دست آورید، چون نتیجه آزمون تست‏ها شما را در شناسایى و کشف علایق و استعداد کمک خواهد نمود.
پرسشگر محترم! به نظر ما تصمیم عجولانه ای برای ورود به رشته پزشکی گرفته اید و این تصمیم ممکن است شما را دچار خسارت کند؛ بنابراین سعی کنید خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید تا موجب نشود در وسط راه باز بمانید. به نظر ما بهتر است با مشاوران تحصیلی یا دانشجویان پزشکی به صورت حضوری نیز مشورت نمایید. در هر صورت تصمیم نهایی بر عهده شماست و باید تحقیقات خود را در این مورد تکمیل و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.