ناشناس

مشکل زناشویی دارم؛ چیکار کنم؟

من برای چندمین بار توی گوشی شوهرم فیلم و عکس پورن میبینم. ایشون هم انکار میکنن و میگن کار من نیست یا مثلا اگه با هم فیلم خارجی ببینیم که صحنه بوس داشته باشه سرشو میندازه پایین. نمیدونم کدوم رو باور کنم؟ در ضمن ایشون خیلی به من دروغ هم میگن حتی سر مسایل ساده.
شنبه، 25 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشکل زناشویی دارم؛ چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

من برای چندمین بار توی گوشی شوهرم فیلم و عکس پورن میبینم. ایشون هم انکار میکنن و میگن کار من نیست یا مثلا اگه با هم فیلم خارجی ببینیم که صحنه بوس داشته باشه سرشو میندازه پایین. نمیدونم کدوم رو باور کنم؟ در ضمن ایشون خیلی به من دروغ هم میگن حتی سر مسایل ساده.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

نگرانی شما برای حفظ زندگی مشترک و ترس از دست رفتن دینداری همسرتان قابل درک است. نکته اولیه ای که باید متذکر شویم این است که در نسبت دادن یک کار به دیگری باید به آن یقین داشت و ما تا یقین نداشته باشیم که فردی عمل بدی انجام داده, نمی توانیم با قطع و یقین اظهار نظر کنیم. به صرف احتمال چیزی نمی‌توان آن را مسلم انگاشت و بر اساس آن اقدام کرد. قران کریم و احادیث اهل بیت ما را از گمان‌های بی جا باز می‌دارند. قرآن کریم می‌فرماید: یأیُّهَا الّذِینَ ءامَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِّنَ الظَّنِّ إنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إثمٌ» اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از بسیارى از گمان‏ها بپرهیزید؛ چرا که بعضى از گمان‏ها گناه است. (سوره حجرات، آیه12 ). لازم است بدانید؛ سوء ظن نسبت به دیگران موجب وارد شدن ضررهاى فراوان معنوى و حتى مادى به انسان مى‏گردد. بنابراین لازم است نسبت به همسرتان اولا خوشبین باشید و ثانیا تا یقین نکرده اید او را متهم نکنید. به هر حال در صورتیکه این مسئله باعث سردی زندگی و دوری شما از یکدیگر شده است لازم است ابتدا به صورت غیرمستقیم و با بیانی دلسوزانه و  به قصد گرم کردن تنور زندگی مشکل‌تان را با ایشان درمیان گذاشته و از او درخواست ارائه راه حل کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرزدن خطا از انسان‌ها چیزی ممکن است. همه ما،  هر یک به نوعی دچار خطا و گناه هستیم و به همین دلیل هم باید همیشه به خداوند پناه ببریم. اگر به گذشته نزدیک خود نگاهی بیندازید حتما مواردی از گناه و خطا توسط خودتان را خواهید دید. پس در بیان این مشکل با شوهرتان هرگز جانب حق‌طلبانه نگیرید و از سر دلسوزی و به هدف نجات زندگی سر صحبت را باز کنید. اگر احساس می‌کنید زندگی‌تان در خطر است و جایگاه خودتان را در زندگی از دست می‌دهید و یا احساس منفی دیگری دارید، شاید فاجعه‌سازی از این کار انجام داده‌اید. زن و شوهر مالک همدیگر نیستند و فقط بر اساس تعهد زناشویی نیازها و انتظارات هم دیگر را برآورده می‌کنند.

نکته دیگر اینکه احتمال اینکه ایشان نیاز به تنوع بصری و کلامی دارند زیاد است. شما باید با پوشش‌های مختلف و آرستگی‌های گوناگون و مهارت‌های متنوع جنسی و زناشویی در چارچوب فرهنگ‌تان، تا حدی رفتار ایشان را تعدیل کنید. بهتر است خیلی کنجکاوی و تحقیق درباره این موضوع نکنید. می‌توانید زمان‌هایی که این رفتار را از وی دیدید از لحاظ عاطفی و کلامی سرد برخورد کنید و زمان‌هایی که چنین رفتاری مشاهده نشد با وی گرم گرفته و خاطره‌ای خوش را برایش رقم بزنید. از ایشان بخواهید اگر مشکلی دارند با مشاور حل کنند. لازم است توجه کنید که زندگی مشترک میدان تغییر دادن یکدیگر نیست مگر با تفاهم، اشتراک نظر و اراده فرد مقابل. بنابراین مادامی که همسری خود نخواهد، با تحمیل نمی توان وی را تغییر داد. به این منظور لازم است صمیمت خود را با وی افزایش دهید، راحت تر با او گفتگو کنید و از نگرانیها و انتظارات خود بگوئید. همیشه سعی کنید نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت ایشان را در نظر داشته باشید. انسان‌های کامل و بی‌نقص بسیار کم هستند و در معصومین (علیهم السلام) خلاصه می‌شوند. شما می‌توانید با برجسته‌سازی نقاط مثبت و ویژگی‌های خوب ایشان میل به ملاقات و سپری کردن روزهای خوب با ایشان را در خود ایجاد کنید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.