ناشناس

با پسری که فقط قصد دوستی داره و حرفی از ازدواج نمیزنه؛ چطور رفتار کنم؟

من۱ساله که با پسری دوست شدم که همه شرایط ازداوج رو داره ولی میگه تا چند سال دوست باشیم. وقتی حرف ازدواج میشه میگه نمیخوام و همش در مورد زندگیه.ایی حرف میزنه که به طلاق ربط میشه
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با پسری که فقط قصد دوستی داره و حرفی از ازدواج نمیزنه؛ چطور رفتار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

من۱ساله که با پسری دوست شدم که همه شرایط ازداوج رو داره ولی میگه تا چند سال دوست باشیم. وقتی حرف ازدواج میشه میگه نمیخوام و همش در مورد زندگیه.ایی حرف میزنه که به طلاق ربط میشه


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

خواهر گرامی! ارتباط دوستانه با نامحرم اگرچه به قصد ازدواج باشد، شرعا جایز نیست. وقتی رابطه رسمی نباشد و مخفیانه باشد، رابطه دوستی بدون ازدواج بوجود آید، علاوه بر گناه و عدم جواز شرعی عواقب فردی و اجتماعی منفی زیادی دارد.

وابستگی های زیادی بین دختر و پسر در این رابطه ها اتفاق می افتد که در صورت منجر نشدن به ازدواج مشکلات جدی برایشان بوجود می آورد که عذاب روحی زیادی به دنبال خواهد داشت.

• بزرگی می گفت زن و مرد همچون پنبه و آتش می باشند و اگر در مجاورت هم قرار گیرند شعله های آتش زبانه خواهد کشید. معمولا دختر و پسر بخاطر کشش ذاتی که بین دختر و پسر وجود دارد به تدریج در گناه فرو رفته و پاکی و نجابت خود را از دست می دهند.

• فردی که چند مورد از این دوستی ها را تجربه کند سرمایه محبت روانی اش کم شده و بعد از ازدواج نمی تواند رابطه گرم و عاشقانه با همسرش برقرار کند و چه بسا بعد از ازدواج مرتب همسرش را با دیگران مقایسه کرده و دچار احساس زیان شود.

بسیاری از این رابطه ها به درگیری، آبروریزی، منجر می شود تصور کنید که شما می خواهید مثلا چند سال با او در ارتباط باشید بالاخره احتمال اینکه خانواده اش متوجه شوند زیاد است و آن وقت دیگر با ازدواج شما مخالفت می کنند و حتی ادامه رابطه نیز مقدور نخواهد بود.

یکی دیگر از مشکلات در رابطه دختر و پسر تحریک جنسی است. شما در سنی قرار دارید که تحریک جنسی و غریزه جنسی در اوج خود قرار دارد و رابطه داشتن با جنس مخالف تحریک را بیشتر می کند و اضطراب مداوم خواهید داشت و این سلامتی را به خطر می اندازد.

• همچنین مشکل بزرگی که در این رابطه ها وجود دارد عدم شناخت فرد مقابل است. زیرا هر فردی دوست دارد در زندگی مشترک خوشبخت شود و خوشبختی زمانی تحقق می یابد که فرد مقابل فرد مناسبی برای شما باشد. پس پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه او قصد سوء استفاده از شما را دارد و نمی خواهد با شما ازدواج کند، تا به عوارض وخیم تری گرفتار نشده اید این رابطه را خاتمه دهید و خودتان را نجات دهید. (در صورت نیاز راهکارهای فراموشی او را در مکاتبات بعدی از ما بخواهید). سعی کنید با فرد مقابل رابطه برقرار نکنید که در این صورت نه تنها شناخت درستی از او برایتان حاصل نمی شود بلکه وقت و سرمایه و عمرتان نیز در این راه به هدر می رود.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.