ناشناس

چکار باید کنم که جسور باشم؟

با سلام و عرض ادب. ممنونم بابت سایتتون. من خیلی ترسو هستم و برای هر کاری جرات ریسک ندارم. زندگیم دچار مشکل شده چکار باید کنم که جسور باشم؟
سه‌شنبه، 10 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چکار باید کنم که جسور باشم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 28 ساله )

با سلام و عرض ادب. ممنونم بابت سایتتون. من خیلی ترسو هستم و برای هر کاری جرات ریسک ندارم. زندگیم دچار مشکل شده چکار باید کنم که جسور باشم؟


مشاور: خانم موحدنساج

سلام به شما پرسشگر محترم و سپاس بابت اعتمادتان به راسخون، امیدوارم این پاسخگویی زمینه ای باشد برای رفع نشکل شما.
دوست عزیز، متاسفانه توضیح مختصر شما به ما این امکان را نمی دهد تا درباره دلایل ترس و جایگاههایی که این حس در شما قوی تر است بیشتر بدانیم و یا اینکه در مواجهه با چه شرایطی جسارت ندارید. با این حال چند نکته قابل ذکر است.:
ترس یا نداشتن جسارت یکی از نتایج اعتماد به نفس ضعیف است، پس اگر در پی تغییر هستید روی ارتقای اعتماد به نفستان کار کنید. از قدم های آرام شروع کنید، مثلا اگر جسارت سخن گفتن در جمع را ندارید، ابتدا از گفتن چند جمله کوتاه در جمع های دوستانه شروع کنید، سپس میزان سخن گفتن خود را بیشتر کنید، بعد در جمع های غریب تر چند جمله کوتاه بگویید و به این ترتیب تا بتوانید به سخنوری در جمع ها تبدیل شوید. برای خبره شدن در هر کاری این را گوشه ذهن خود داشته باشید که ابتدا باید راه رفتن را بیاموزید تا بتوانید دونده قهاری شوید. برای شروع هر کار ابتدا مشورت کنید، سپس سعی کنید بهترین را انتخاب و انجام دهید، زیاد به جزئیات و احتمالات خطر فکر نکنید، مقدار زیادی از ترس ها فکر کردن بیش از حد و منفی نگری ذهن بیش از واقعیت است. در واقع ذهن بدترین حالت ها را تصور و بزرگنمایی می کند. بیشتر کتاب بخوانید و کارهای جدید را یاد بگیرید، هر چه آگاهی بیشتر باشد به دلیل روشن شدن نقاط تاریک ترس ها کمرنگ تر می شوند.
مهارتهای زندگی را بیاموزید، معمولا دوره های مرتبط با آنها را می توانید در برخی مراکز مشاوره یا مجتمع های فرهنگی بیابید، با فراگیری آنها خواهید دید که بسیاری از مشکلات کنونی شما دارای راه کار مناسبی و عملی هستند. با افراد موفق دوستی کنید، انسانها مشابه دوستان خود می شوند و از آنها الگو می گیرند.
موفق باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.