ناشناس

سهم ارث دختر چگونه است؟

سلام وقتتون بخیر. اگر از فوت پدر سالها گذشته و برادران زمین های پدری را بین خود تقسیم کرده باشند و فروش یا روی آنها کشاورزی می کنند، حالا اگر دختران با وجود گذشت زمان حق مال خود را بخواهند می توانند کاری کنند در حال که پدر سهم پول بسیار بسیار ناچیزی را برای دختران در نظر گرفته بوده و گفته که زمین ها برای پسران است، می توانند سهم ارث خود را طلب کنند؟؟ ممنون از راهنماییتان.
سه‌شنبه، 24 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سهم ارث دختر چگونه است؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 50 ساله )

سلام وقتتون بخیر. اگر از فوت پدر سالها گذشته و برادران زمین های پدری را بین خود تقسیم کرده باشند و فروش یا روی آنها کشاورزی می کنند، حالا اگر دختران با وجود گذشت زمان حق مال خود را بخواهند می توانند کاری کنند در حال که پدر سهم پول بسیار بسیار ناچیزی را برای دختران در نظر گرفته بوده و گفته که زمین ها برای پسران است،
می توانند سهم ارث خود را طلب کنند؟؟ ممنون از راهنماییتان.


مشاور: امیرحسین مرادی

سلام
اگر قبل از فوت پدر این اموال به نام پسران انتقال پیدا کرده باشد که با صلاح دید خود صاحب مال بوده و کاری نمیتوان کرد. اما اگر بعد از فوت پدر بوده و انحصار ورثه به طور ناعادلانه و بیش از حد قانونی بین پسران تقسیم شده دختران با رجوع به دادگاه و با در دست داشتن استنادات قانونی از اموال پدر و طرز انحصار ورثه تقاضای سهم ارث خود را داشته باشند . در زمانی که در ان زمین کشاورزی شده باشد یا تصرف و عملیاتی انجام گرفته باشد شما میتوانید اجرت المثل را به صورت وجه نقد طلب کنید . یا میتوانید سهم ارث خود را از زمین مربوطه بخواهید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.