ناشناس

روزه بگیرم یا نگیرم؟

سلام. توفیق روزه گرفتن ماه رمضان را داشتم که تاکنون 11 روز امسال را روزه گرفتم روز 12هم دچار سرگیجه و تنگی نفس شدم و پس از مراجعه به دکتر گفتند که روزه باید خورده شود با توجه به شرایط جسمی مجبور شدم روزه رو بخورم حکم یا تکلیف این روزه که عمدا به دلیل بیماری مجبور به خوردن آن شدم چه می شود آیا قضا، کفاره یا مد دارد؟ سوال دوم با فرض سوال مذکور دکتر به من گفته به علت غلظت خون با توجه به اینکه بدنم دچار کم آبی می شود نباید روزه بگیرم؟ پس از انجام حجامتی گفتند که اگر روزه بگیری خونت غلیظ می شود و در نتیجه دچار سرگیجه و تنگی نفس می شوی! آیا باید روزه بگیرم ؟ ممکن است چند روز دوباره بتوانم روزه بگیرم اما دوباره همان گونه ممکن است حالم بد شود. اگر روزه نگیرم تکلیف روزه هایم چه می شود؟ و اگر بخواهم روزه بگیرم آیا صحیح است؟
يکشنبه، 29 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

روزه بگیرم یا نگیرم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام. توفیق روزه گرفتن ماه رمضان را داشتم که تاکنون 11 روز امسال را روزه گرفتم روز 12هم دچار سرگیجه و تنگی نفس شدم و پس از مراجعه به دکتر گفتند که روزه باید خورده شود با توجه به شرایط جسمی مجبور شدم روزه رو بخورم حکم یا تکلیف این روزه که عمدا به دلیل بیماری مجبور به خوردن آن شدم چه می شود آیا قضا، کفاره یا مد دارد؟
سوال دوم با فرض سوال مذکور دکتر به من گفته به علت غلظت خون با توجه به اینکه بدنم دچار کم آبی می شود نباید روزه بگیرم؟ پس از انجام حجامتی گفتند که اگر روزه بگیری خونت غلیظ می شود و در نتیجه دچار سرگیجه و تنگی نفس می شوی! آیا باید روزه بگیرم ؟ ممکن است چند روز دوباره بتوانم روزه بگیرم اما دوباره همان گونه ممکن است حالم بد شود. اگر روزه نگیرم تکلیف روزه هایم چه می شود؟ و اگر بخواهم روزه بگیرم آیا صحیح است؟


مشاور: خانم نورالدینی

سلام
آن روزی که به خاطر بیماری روزه را شکستید فقط باید قضا کنید. هر روزی که مطمئن بودید یا ترسیدید که اگر روزه بگیرید برایتان ضرر دارد، روزه نگیرید، بلکه اصلا جایز نیست روزه بگیرید.
هر روزی را که به خاطر بیماری روزه نگرفتید بعدا قضایش را به جا بیاورید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.