ناشناس

حس میکنم کسی دوستم نداره. کمکم کنید لطفا

سلام. من خیلی از خودم خسته شدم با کوچک ترین چیز گریه میکنم، حس میکنم کسی دوستم نداره، همه از من بدشون میاد، لطفا لطفا کمکم کنید...می‌خوام عوض شم، بشم یه آدم محکم و قوی.
سه‌شنبه، 18 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

حس میکنم کسی دوستم نداره. کمکم کنید لطفا

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام. من خیلی از خودم خسته شدم با کوچک ترین چیز گریه میکنم، حس میکنم کسی دوستم نداره، همه از من بدشون میاد، لطفا لطفا کمکم کنید...می‌خوام عوض شم، بشم یه آدم محکم و قوی.


مشاور: خانم قربانی

با عرض سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت درسخون
دوست نوجوان، از حالات منفی خود گله مند هستید و دوست دارید تغییر کنید. حالات فوق الذکر میتواند دلایل فراوان داشته باشد و یافتن علت دقیق در گرو مصاحبه بالینی و به صورت حضوری ممکن خواهد بود. با توجه به محدودیت مشاوره اینترنتی میتوان بر حسب تجربه این موارد را با نداشتن اعتماد به نفس و یا افسردگی پیوند داد. به نظر میرسد که دوست دارید کامل ترین و برترین فرد در هر جمعی باشید و از آنجا که خود را دارای خطا و اشکال و یا ناتوانی می بینید، حتی بدون اینکه فردی به کاستی های شما متعرض شود، شروع به ذهن خوانی کرده و تصور میکنید که هیچ‌کس شما را قبول ندارد و محبوبیت هم ندارید.
دوست نوجوان، اگر افکار اینگونه دارید باید بدانید که این افکار نوعی خطای شناختی بوده و منطبق بر واقعیت نیست. بهترین کمک شما در حق خودتان این است که این افکار معیوب را بشناسید و آن را از بین ببرید. این‌ افکار به طور ناخودآگاه به ذهن تان خطور میکند و رفتار شما را جهت دهی میکند. در ادامه تلاش کنید خود را آنگونه که هست دوست بدارید. به خود احترام بگذارید و سعی کنید به دنبال تایید شدن توسط دیگران نباشید. آدمی در هر موقعیت و در هر سنی نیاز به تایید دارد و بهترین نوع تایید آن است که مرکز تایید را در وجود خود ایجاد کنید و مبنای آن را فقط تلاش قرار دهید. کاستی ها و عیوب خود را هر چه که هست بپذیرید و اینها را در کنار نکات مثبت تان دوست داشته باشید. برتری های خود را ببینید و آن را برجسته سازید. بدانید که هیچ فردی از ویژگی مثبت خالی نیست همانطور که از نقاط منفی خالی نیست. شما همانند دیگران نکات مثبت دارید و دیگران نیز مثل شما نکات منفی دارند. افراد محبوب خود را ملاحظه کنید خواهید دید که بسیاری از عیوب شما را آنها هم دارند یا داشته اند اما با این حال همچنان محبوبند. خود را با هیچ وجه با دیگری مقایسه نکنید. هر کس شرایط خاص خودش را دارد. توقع خود را بیش از حد توان قرار ندهید. ارتباطات اجتماعی خود را افزایش دهید. رابطه تان را با والدین و اعضای خانواده گسترش دهید. کتابهای مرتبط با عزت نفس را بخوانید و سعی کنید در این زمینه تمرین کنید. در صورت عدم رفع مشکل حتما با همراهی خانواده به روانشناس مراجعه نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.