ناشناس

عاشق شده ام" آیا ابراز کنم؟

سلام. من پسری۱۵ ساله هستم که عاشق دختری۱۳ساله شدم، با هم رابطه خوبی داریم. به نظر شما بهش بگم که دوستش دارم؟
يکشنبه، 23 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

عاشق شده ام" آیا ابراز کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

سلام. من پسری۱۵ ساله هستم که عاشق دختری۱۳ساله شدم، با هم رابطه خوبی داریم. به نظر شما بهش بگم که دوستش دارم؟


مشاور: خانم موحدنساج

سللم به شما پرسشگر محترم و سپاس بابت اعتمادتان به مجموعه راسخون، امیدوارم این پاسخگویی زمینه ای باشد در جهت رفع مشکل شما.
شما در ابتدای راه نوجوانی به سر می برید و در این سنین که انتهای آن حدود 21 سال می باشد، احساسات متضاد بسیاری را تجربه خواهید کرد. ممکن است روزی بسیار از شخصی خشمگین باشید و روز دیگر او را بهترین فرد عالم بدانید، روزی بهترین رشته تحصیلی را چیزی بدانید و روز دیگر نظر کاملا متفاوتی درباره آینده خود داشته باشید. روحیه نوجوانی مانند پاییز است، روزی بسیار پر حرارت و با نشاط، روزی گرم، روزی سرد و استخوان سوز، روزی طوفانی و رگباری، و روزی آرام و آفتابی. دلیل این حالات تغییرات شگفت انگیز جسمی و روانی حاصل بلوغ است که چند سال طول می کشد. در این سنین تجربه علاقه دور از انتظار نیست اما به دلیل نداشتن ثبات شخصیتی به دلیل حساسیت سن توصیه می شود صبور باشید و از ابراز عجولانه آن بپرهیزید، زیرا در بسیاری از موارد افراد پس مدتی آن شور و علاقه خود را از دست می دهند و پشیمانی ابراز برایشان باقی می ماند. بهتر است هر فردی از هم صحبتی و مشورت فردی با تجربه بهره مند باشد چه اکنون که در سن نوجوانی هستید چه بعدها در بزرگسالی، همیشه این افراد می توانند با روشن کردن مسیر حرکت ما جاده روشنی برای حرکت در اختیارمان بگذارند.
بیشتر مواقع فردی که درگیر ماجرایی است به دلایل مختلف نمی تواند مسئله پیش رو را از جوانب مختلف بررسی کند به همین دلیل تصمیم گیری به تنهایی احتمال خطا را افزایش می دهد.
از طرفی دیگر رابطه دو طرفه است و باید توجه داشته باشید که اشتباه در ابراز بی موقع و نسنجیده می تواند برای طرف مقابل شما مشکلاتی ایجاد کند، پس اگر علاقه شما واقعی باشد باید بیش از خود به صلاح و خیر طرف مقابلتان اهمیت دهید تا هیچ خطری روحیه حساس او را آزار ندهید. عشق خود را به خدا بسپارید و مطمئن باشید که اگر حقیقی باشد در زمان مناسب در کنار هم خواهید بود.
موفق باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.