ناشناس

در مسائل مذهبی وسواس فکری دارم" راهنماییم کنید.

با سلام. من مدتی است که احساس می کنم دچار یک حالت وسواسی شده ام به این ترتیب که افکاری به ذهنم می رسد نکند استرس واجب باشد. نکند فلان کار واجب باشد و نکند اعتقادات درست نباشد. نکند اعتقاد به فلان چیز واجب باشد و بدین ترتیب نظم فکری من را به هم می ریزد؟ حالا من دو سوال از شما دارم که خواهش می کنم به طور مبسوط برای من توضیح دهید. سوال اول اینکه آیا انسان تکلیف دارد هر موضوعی که به ذهنش می رسد که نکند فلان کار واجب باشد برود دنبال آن کار یا بعبارتی انسان حق دارد تا زمانی که از واجب بودن کاری مطمئن نیست کاری را برخود تکلیف کند؟ ۲)نظر خود شما چیست و چگونه از این مشکل عبور کنم آیا قابل حل است یا هر کس گرفتار این مشکل شد تا آخر عمر باید درگیری باشد؟
جمعه، 22 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در مسائل مذهبی وسواس فکری دارم" راهنماییم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 22 ساله )

با سلام. من مدتی است که احساس می کنم دچار یک حالت وسواسی شده ام به این ترتیب که افکاری به ذهنم می رسد نکند استرس واجب باشد. نکند فلان کار واجب باشد و نکند اعتقادات درست نباشد. نکند اعتقاد به فلان چیز واجب باشد و بدین ترتیب نظم فکری من را به هم می ریزد؟ حالا من دو سوال از شما دارم که خواهش می کنم به طور مبسوط برای من توضیح دهید. سوال اول اینکه آیا انسان تکلیف دارد هر موضوعی که به ذهنش می رسد که نکند فلان کار واجب باشد برود دنبال آن کار یا بعبارتی انسان حق دارد تا زمانی که از واجب بودن کاری مطمئن نیست کاری را برخود تکلیف کند؟
۲)نظر خود شما چیست و چگونه از این مشکل عبور کنم آیا قابل حل است یا هر کس گرفتار این مشکل شد تا آخر عمر باید درگیری باشد؟


مشاور: خانم نورالدینی

سلام
نسبت به اینکه شک کنید اعتقاداتتان درست است یا نه به شکتان اعتنا نکنید. اما اینکه شک کنید آیا فلان کار واجب است یا نه راه حلش خیلی ساده است و آن هم پرسیدن است. قبل از اینکه فکرتان را درگیر کنید، به راحتی از یک عالم دینی بپرسید و جواب بگیرید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.