ناشناس

توضیح واژه شهوت برای پسر ۱۲ ساله به چه صورت باید باشد؟

پسرم ۱۲ سال دارد و پرسید که شهوت به چه معنایی ست" چه جواب دهم؟
چهارشنبه، 27 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

توضیح واژه شهوت برای پسر ۱۲ ساله به چه صورت باید باشد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 37 ساله )

پسرم ۱۲ سال دارد و پرسید که شهوت به چه معنایی ست" چه جواب دهم؟


مشاور: خانم ضیایی

سلام و احترام خدمت شما پرسشگر محترم. بیان کردید "پسر 12 ساله ای دارید که درباره ی شهوت از شما پرسش کرده است": فرزندان در هر سن و سالی کنجکاوی ها و سوالاتی دارند که امروزه با دسترسی بودن موبایل، تبلت و کامپیوتر خیلی راحت می توانند به سوالات و وسوسه های خود دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر وقتی هم وارد اجتماع می شوند، به مهمانی می روند یا به مدرسه می روند، در جمع دوستان و آشنایان و همسن و سالان، منابع اطلاعاتی شان گسترده تر می شود و ممکن هست ناخواسته و به صورت تصادفی با مسائل جنسی روبه رو شوند که غافلگیر کننده باشد و ما نمی توانیم جلوی ورود منابع اطلاعاتی فرزندمان را بگیریم. ولی می توانیم در تربیت خود، چند قدم جلوتر باشیم و از قبل آموزش های لازم را به او داده باشیم تا از بروز خیلی مسائل جلوگیری شود و با شنیدن بعضی مسائل جنسی دچار شوک زدگی و انزجار نشود. در اینجا وظیفه ی والدین این هست که اطلاعات خود را در زمینه ی تربیت جنسی کودک بالا ببرند تا بتوانند در چنین موقعیت هایی، برخورد صحیح داشته باشند.گرچه توضیح دادن در خصوص این مسائل اندکی مشکل و آمیخته به حیاست، اما آگاهی داشتن درباره این موضوع حساس بسیار با اهمیت بوده و می تواند در خیلی موارد، فرد را از آسیب در امان دارد. بنابراین نمی‌توان گفت که صبر می‌کنیم فرزندانمان، خودشان بزرگ شده و با این مسائل روبه‌رو شوند.
- از اینکه فرزندتان به شما اعتماد کرده و شما را به عنوان مخاطب کنجکاوی ها و سوالاتش قرار داده است خوشحال باشید زیرا این یعنی شما برایش یک محیط امن فراهم کرده اید که می تواند سوال و کنجکاوی اش را با شما در میان بگذارد .از فرزند خود نیز بابت این اعتماد تشکر کنید و به او بگویید بهترین و امن ترین مکان برای کنجکاوی ها و سوالاتش کانون خانواده است.
- از فرزندتان در مورد اینکه چه چیزهایی شنیده است سوال کنید و اجازه بدهید به طور کامل اطلاعاتش را در اختیار شما بگذارد و نظر خودش را دراین باره بپرسید که به نظر خودت شهوت یعنی چی؟ شاید حدس هایی بزند و بنا بر کنجکاوی هایش، سرچ هایی هم کرده باشد. بنابراین لازم هست در ابتدا اطلاعات او را محک بزنید.
- وقتی به طور کامل صحبت هایش را گوش کردید بر اساس اطلاعات فرزندتان و با توجه به سن اش برایش توضیحاتی را بدهید. البته می دانم اوایل سخت به نظر می رسد که در این باره با هم صحبت کنید. ولی اگر والد و فرزند با هم ارتباط خوبی داشته باشند، مادر و پدر بهترین مربیان تربیت جنسی برای فرزندان هستند که می توانند این مسائل را به شیوه ای صحیح و درست و بدون هیچ اغراق و ترسی برای فرزند توضیح دهند که حالت انزجار و یا تحریک بیش از حد، در نوجوان ایجاد نکند.
- شما بزرگوار می توانید توضیح خود را، اینگونه شروع کنید که شهوت یک احساس همراه با لذت هست که خدا در وجود همه ی انسان ها قرار داده که این میل باید در جهت درست هدایت شود. مثل میلی که به غذاهای خوشمزه داریم، اگر فردی زیاد به این میل بها دهد چه اتفاقی می افتد؟ موجب دردسرهایی برایش می شود، مثلا طمع و ولعش بیشتر می شود، دلش می خواهد همش خوراکی های رنگارنگ بخورد، اضافه وزن پیدا می کند، پول و سرمایه اش را ولخرجی می کند و آخرش کلی بیماری و پیامدهای منفی برایش به جا می ماند. این گونه افراد شهوت شکم و خوردن دارند. و اگر دانسته های پسرتان بیشتر بود و سوالاتی کرد، سعی کنید جواب درست و صحیحی به او بدهید، چراکه اگر از زبان شما نشنود، حتما سراغ منابعی دیگر خواهد رفت. و در نهایت، با توجه به اینکه پسرتان نزدیک سن بلوغ قرار دارد، بهتر است بسیاری از مسائل بلوغ و نوجوانی، از طریق پدر برایش توضیح داده شود.
با آرزوی موفقیت برای شما



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما